Hallo,
Weet iemand wat ik kan doen aan het volgende probleem. De batterij die in de sleutel zit van mijn citroen xsara picasso uit 2002 raakt na vervanging binnen twee weken leeg. Deze batterij is de voeding voor de afstandsbediening van de centrale vergrendeling.
Wanneer ik een nieuwe batterij plaats meet ik een spanning van bijna 3 volt. Na twee weken de sleutel gebruikt te hebben functioneert de afstandsbediening niet meer. Ik meet dan een spanning van ongeveer 2,6 volt. Ik kan niet geloven dat dit normaal is. Is er een verklaring hiervoor? Kan ik er iets aan doen?
Ik heb hetzelfde probleem met een vergelijkbare auto. Echter is de batterij bij mij binnen een paar dagen leeg. Ik heb overigens diverse merken batterij gebruikt (Maxell, Varta etc.) maar het mocht niet baten, steeds na een paar dagen is de batterij geheel leeg. Ik heb de sleutel doorgemeten en bemerkt dat er een lekstroom is. Oftewel, de batterij verbruikt continue stroom en loopt dus uit zichtzelf leeg. Ik vermoed einde verhaal want de onderdelen zijn niet of lastig te vervangen. Tenzijn iemand hier natuurlijk een goede tip heeft?
Is inderdaad moeilijk. Ik zou in ieder geval zeker willen weten dat de printplaat brandschoon is, ook geen troep tussen de knopjes e.d.
Ik heb het vermoeden dat de micro schakelaartjes op het printje (zie afbeelding) het probleem zijn. Ik meet een weerstand op de schakelaars en dat betekent simpelweg dat er permanent stroom lekt. Die schakelaartjes zijn lastig te vervangen. Weet iemand of het mogelijk is het printje in de sleutel te vervangen?
Ik heb trouwens ook compplete sleutelvervangers gezien maar dan moet de sleutel ook geslepen worden wat weer lastig schijnt te zijn. Moet toch makkelijker kunnen zou je zeggen? http://priad-autosleutels.nl/winkel?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=129&category_id=12
Tips welkom