piepend geluid, niet de remmen, brandstofpomp? c3 ph2 1.4 benzine
bjornh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 20 mei 2012 12:07 PM

Mijn vriendin en ik hebben een C3 ph2,1.4 benzine uit nov 2009. (het is inderdaad een hele vroege Nederlandse tenaamstelling) De auto maakt regelmatig een soort van piepend geluid, ik kan het het beste omschrijven met het piepen van de remmen van een vrachtauto die bijna stil staat.

Het komt voor mijn idee van linksachter, maar het zijn zeker niet de remmen. De auto maakt het geluid ook als ie stil staat. Het geluid is er niet continue en het is zeer lastig te reproduceren wanneer het optreed, maar het lijkt erop dat het met vochtig weer vaker optreedt dan met heel droog weer. Zelf denk ik aan de brandstofpomp… het geluid treed namelijk op wanneer het het gaspedaal is gelift en weer ingedrukt wordt. Bijvoorbeeld na het verlaten van de snelweg.

Waarom ik aan de brandstofpomp denk, dat is het enige mechanische onderdeel dat achter in de auto zit…

Als jullie ideeen hebben, dan hoor ik het graag. Dan hebben we mogelijk al een zoekrichting voor de garage.

bedankt alvast voor het meedenken!

Nu c3 ph2 e-HDI 2014 & C1 2011
ex: Visa 17d Leader, ZX 1.6 aura, Xantia 1.8X, Xantia HDI, C4 1.6 HDI ebv6 Image, C3 1.4i ph2

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook