1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Zeer irritante rammel vanuit het dashboard
C4 hadeie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 20 mei 2012 07:47 PM

Hopelijk kan iemand mij, en mijn garage, de gouden tip geven!

Vanaf het moment dat ik mijn DS3 heb treed er af en toe een zeer irritante rammel op vanuit het dashboard (daar lijkt het geluid vandaan te komen). Meestal is het te horen op snelwegtempo of op slechte klinkerwegen. Het geluid klinkt ongeveer als een ring ofzo die ergens los zit. De laatste tijd lijkt het erger te worden, en is het ook te horen als ik gewoon rustig in de stad rij.
Mijn DS3 is hiervoor 2 keer bij de dealer geweest:
1) de eerste keer konden ze het geluid zelf niet horen, en konden ze dus ook geen diagnose stellen.
2) afgelopen vrijdag heeft de monteur wederom een proefrit gemaakt en het geluid zelf ook duidelijk gehoord. Ze hebben de bevestigingen van de middenconsole los en vastgedraaid. Het geluid was daarna (tijdelijk) verdwenen. Gisteren toch het geluid weer duidelijk waargenomen.

Als de rammel te horen is, dan kan ik het geluid grotendeels dempen door op bepaalde delen van het dashboard te drukken (rondom middenste ventilieroosters, harde plastic in de voetenruimte, links naast het Myway scherm).
Ik heb het gevoel dat er egens in het dash iets los zit, wat zo nu doen gaan vibreren/resoneren.
Herkent iemand dit, en welke suggesties hebben jullie om het op te lossen?

Alvast bedankt.

DS3 So Chic E-HDI / Bleu Belle Ile / Pack Perfo / Pack Select My Way Comfort

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 20 mei 2012 08:24 PM
  [ # 1 ]

Is het dit probleem?
http://www.ds3spirit.com/InfoRapid/affiche.pdf

Zo ja, dan had je dealer dit al moeten weten en het gelijk kunnen oplossen!
Bovenstaand bestandje wordt namelijk gestuurd naar alle Citroën dealers Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 20 mei 2012 08:49 PM
  [ # 2 ]

Is het niet de parfumeur?
Deze zat bij mij ook met een beetje speling in de houder, probeer het nog eens zonder dat ding in het dashboard.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 20 mei 2012 08:58 PM
  [ # 3 ]

Mag ik je aanraden inieder geval zelf mee te rijden met een monteur en het geluid en de richting waarvan het komt aan te wijzen? Mijn ervaring is dat monteurs doorgaans een selectief gehoor hebben Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

C4 hadeie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 mei 2012 09:23 PM
  [ # 4 ]

Ik heb beide keren met de monteur meegereden (ikzelf achter het stuur). Vrijdag was het geluid dermate goed te horen dat de monteur ook direct wist over welk geluid het gaat. Zijn reactie: “dit hoort inderdaad niet”.

@Fabian: ik denk niet dat dit de oplossing is. Jouw pdf lijkt of het geluid vanaf de bovenkant van het dashboard komt, mijn gevoel is dat het geluid juist van voren van het dash komt.

Of het de parfumeur is betwijfel ik, als ik de parfumeur draai of eruit haalt heeft dit geen invloed op het geluid. Wel is mijn parfumeur leeg, zou het kunnen helpen als ik er een vulling in stop?

Profiel  

dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 20 mei 2012 10:02 PM
  [ # 5 ]

Als je tegen de parfumeur druk of tikt hoor je hem dan rammelen?
Anders zou je eens een rondje kunnen gaan rijden zonder dat ding er in.

Bij mij zit er wel een vulling in, ik heb het opgelost door er een heel dun O-ringetje om te doen halverwege en dat werkt bij mij voldoende.

Profiel  

adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 21 mei 2012 09:32 AM
  [ # 6 ]

Ik heb ook een rammel op het dashboard. Deze is er af en toe te horen op een stuk wegdek op de A28…Erg irritant.
Het is iig de zonnekap boven de tellers.Als ik die vast houdt, is het geluid over.
Zal binnenkort ook eens naar de dealer. Ik heb ook last van een krakende stoel en middenconsole

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 21 mei 2012 10:44 AM
  [ # 7 ]

Rammel dashboard, had ik aan de passagierskant en een rammel bij mn gordel. Ik laat de hoofdmonteur rijden, ja idd een rammel. Ik haal mn auto op, we konden verder niets waarnemen. FML….

Ik rij nu al vanaf dag 1 met mn dashboard bij de passagierskant een stuk losgetrokken. zie of merk je verder niets van, geen gerammel meer van het dashboard.

Nagels onder het plastic zetten bij de passagierskant, even een sjor eraan dat ie een stukje los zit. Niet meer naar kijken.

gordel rammel is weg, of ik let er niet meer op. Ik hoor mn armsteun/stoel ook wel eens kraken zo nu en dan. tijd geleden wd40 overal gespoten, ga ik nog wel eens doen.

Profiel  

sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 255

Gepost: 21 mei 2012 11:08 AM
  [ # 8 ]

Het hele dashboard is puur plastic / “kunststof” wat in elkaar vastgeklikt is. Mijn ventilatieroosters aan de zijkanten vibreren ook wel eens. Vreselijk irritant….

Af en toe een beetje drukken op de delen verhelpt het inderdaad tijdelijk. Ik had bij mijn eerste dashboard wat rammeltjes, maar na het vervangen van het dashboard was dit wel weer weg. Nu lijkt het toch langzaam weer terug te komen. Ik denk dat er gewoon wat speling komt in de bevestiging van het dashboard. Vrij weinig aan te doen vrees ik, behalve je hele dashboard vast lijmen Very Happy.

Profiel  

adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 21 mei 2012 12:56 PM
  [ # 9 ]

Tja, mijn 8 jaar oude honda accord met 250000 km op de teller heeft helemaal geen rammeltjes…

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 mei 2012 01:21 PM
  [ # 10 ]

Vreemde vormen, veel toeters en bellen, overal naadjes, dan kan je wel eens wat gekraak krijgen en rammels. Golf 6 rammelt ook. Audi A6 rammelt ook van binnen.

Blijft een holle doos waar je in rijdt met allemaal plastic om je heen en een rotte weg met drempels.

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 21 mei 2012 05:21 PM
  [ # 11 ]
C4 hadeie schreef:

Ik heb beide keren met de monteur meegereden (ikzelf achter het stuur). Vrijdag was het geluid dermate goed te horen dat de monteur ook direct wist over welk geluid het gaat. Zijn reactie: “dit hoort inderdaad niet”.

@Fabian: ik denk niet dat dit de oplossing is. Jouw pdf lijkt of het geluid vanaf de bovenkant van het dashboard komt, mijn gevoel is dat het geluid juist van voren van het dash komt.

Of het de parfumeur is betwijfel ik, als ik de parfumeur draai of eruit haalt heeft dit geen invloed op het geluid. Wel is mijn parfumeur leeg, zou het kunnen helpen als ik er een vulling in stop?

Het gaat juist om de plastic strip aan de voorkant van het dashboard (FASCIA PANEL) wat de problemen geeft.

Je kunt het gekraak en gerammel warschijnlijk tijdelijk verbergen door met de hand tegen deze plastic strip te duwen.
Je zult merken dat het dan stil is, haal je je hand er weer vanaf, dan begint het gekraak / gerammel weer

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

C4 hadeie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 mei 2012 09:36 PM
  [ # 12 ]

Vandaag heb ik contact gehad met Citroen Coolen Deventer.
Ik heb vanmiddag meteen mijn DS3 weer achtergelaten. Ze gaan nu uitgebreider zoeken en meer delen van het dashboard losmaken om zo de oorzaak te achterhalen.
Ze gaan de auto indien nodig meerdere dagen houden zodat ze vaker dan 1x kunnen uitproberen of het geluid definitief weg blijft.
Wordt dus vervolgd.

Profiel  

C4 hadeie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 mei 2012 09:59 PM
  [ # 13 ]

Vandaag mijn DS3 weer opgehaald bij de dealer. Ze hebben gedurende twee dagen meerdere keren gereden en hebben de rammel niet meer gehoord. Op basis hiervan kunnen/willen ze niet verder zoeken om te voorkomen dat er erg veel tijd wordt besteed met het risico dat de oorzaak niet gevonden kan worden. Ze willen het probleem wederom eerst zelf weer duidelijk horen, voordat ze eventueel het dashboard open gaan halen.
Ik heb mijn auto dan ook weer opgehaald en ga als ik nu de rammel hoor meteen bij ze langs zodat ze kunnen luisteren.

Wel heb ik sinds vanavond een idee. Ik heb de auto net pas laat opgehaald, en met mijn reservesleutel opgehaald. De originele klapsleutel ligt nog bij de dealer. Ik heb net een uitgebreide testrit gemaakt. Deventer > Barneveld > Deventer en tussendoor ook erg slechte weg gereden waar normaal iedere auto ‘uit elkaar rammelt’. Resultaat: niets te horen. Daarom dacht ik dat de oorzaak misschien in de originele klapsleutel zou kunnen liggen. Kan het zijn dat de sleutel misschien vanbinnen rammelt? Iemand enig idee?
Ik ga het morgen als ik de sleutel op ga halen meteen even uitproberen.

Profiel  

Ann
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77

Gepost: 24 mei 2012 12:09 AM
  [ # 14 ]

Wat een gerammel bij iedereen! Ik schrok me vanmorgen ook een hoedje! Ten eerste kraakt mijn dashboard enorm als de airco zijn werk gaat doen (prima, geen probleem), maar vandaag leek het wel alsof er een rat in de deur zat! Zeer vreemd gebonk voor maar enkele seconden (dwars door mijn muziek heen). Maar naar de dealer gaan heeft dan blijkbaar toch geen zin!

Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 mei 2012 06:02 PM
  [ # 15 ]

Ze zullen zeggen dat ze het niet kunnen vinden, terwijl er eerst iemand met je mee rijdt die het allemaal geconstateerd heeft haha. zelf zien op te lossen dan maar, zijn heel wat topics en ook op ds3club.co.uk.

Profiel  

1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook