Dat klinkt al een heeeeeeeel stuk hoopvoller dan vorige week Gerjan! Goed geregeld en laten we hopen dat je weer blij wordt met je DS3!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
het gierend geluid uit de versnellingsbak blijft , ook als je de auto doet chippen , spreek uit ervaring !! een kennis van mijn broer heeft ook gedaan bij zijn DS 3 help helaas niet !!
Scottie schreef:Geloof dat de mijne gierendvrij is
Dat vind ik toch knap, want het is een producteigenschap van de Ds3 E-Hdi 1.6.
Daar kan je dus sowieso niks van claimen als je er last van hebt.
Het gieren komt namelijk alleen naar voren bij constant tempo. Gas geven en het verdwijnt. Minder prettig dus, maar ja…
(Het geluid is overigens erger als de bak koud is.)
De mijne was ook giervrij.
Ik baal nogal dat de mijn DS 3 zo gierend geluid maakt !
Ik zit echt te denken om mijn DS 3 te verkopen !!
Is het echt zó erg dan? Kun je er eens een filmpje van maken, dan weten anderen ook waarover je het hebt!
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
De mijne giert evenmin!
De mijne ook geen last van, produkt eigenschap vind ik lulkoek blijven volhouden bij de dealert
Bij mij giert die ook voornamelijk tussen de 70-90km/h
WAAR WOON JIJ ZELF KUNNEN WE MISSCHIEN SAMEN EEN KEER RIJDEN !
WOON ZELF IN OMGEVING VAN EINDHOVEN
GR lEON
Je capslock zit vast volgens mij…
Totaal aantal Berichten: 52
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Even weer terug naar het originele onderwerp.
Het door de dealer oplossen van de rammel/resonantie zal erg lastig gaan worden. Ze willen pas het dashboard los gaan halen als ze zelf weer het geluid hebben kunnen horen/lokaliseren. Omdat ik iedere dag al rond zeven uur van huis vertrek, en pas rond zes uur ‘s avonds terug kan zijn bij de dealer is dat geen optie.
Daarom ben ik vandaag voorzichtig zelf aan de slag gegaan. Ik heb de plastic rand rond de pook en middenconsole verwijderd. Ik wil zonder dit onderdeel een paar dagen gaan rijden, zodat ik kan horen of het geluid hierdoor wordt veroorzaakt. Ik hoop dat ik hiermee de oorzak zelf kan lokaliseren.
Net een stuk gereden en niets gehoord (zegt nog niet alles). Wat mij wel opvalt is het volgende. Het onderdeel zit in het dashboard geklemt met behulp van metalen klemmetjes. Op de meeste bevestigingspunten zitten deze klemmetjes redelijk vast, maar twee stuks kan je heen en weer bewegen. Ik vermoed nu dat hierdoor de trilling/resonantie wordt veroorzaakt.
Wordt dus vervolgd.
DS3 So Chic E-HDI / Bleu Belle Ile / Pack Perfo / Pack Select My Way Comfort
Helaas, vandaag op de A30 toch weer de rammel gehoord. Voorlopig dus nog geen oplossing.
Omdat ik wil uitsluitsen dan de oorzaak zit in de klemmetjes van de overige hoogglans zwarte panelen, wil ik deze ook graag verwijderen. Kan iemand mij vertellen op welke wijze ik het paneel dat rond de Myway zit kan verwijderen (die tot aan het rechter ventilatierooster loopt?
Ik heb het net al geprobeerd, maar ben bang dat ik iets kapot maak.
Ben je weleens rond gaan rijden met iemand die wellicht het geluid kan lokaliseren?
Jazeker, heb ook diverse malen zelf op de passagiersstoel gezeten.
De conclusie is steeds dat als ik met mijn vinger redelijk stevig tegen de hoogglans panelen rond het my way scherm druk, dat dan het geluid kan dempen. Ik vermoed dus dat er achter de panelen iets ‘los’ zit wat kan gaan trillen en het geluid kan veroorzaken.