Haloo,
Ik heb een ZX 1.4 uit 1996.
Sinds vorige week heeft hij er geen zin meer in, de ANWB dacht aan de bobine maar eenmaal in de garage was deze niet stuk. Hij rijd ongeveer een kwartiertje en daarna valt hij langzaam uit. Ik kan nog wel gas geven maar kom niet vooruit! Als de motor is uitgevallen, kan ik heb daarna gewoon wel weer starten maar dan komt ie niet ver.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik heb er totaal geen verstand van, zelfs de meneer van de garage staat voor een raadsel. Misschien kan iemand ons helpen, ik mis mijn ZXje namelijk heel erg!!
Verplaatst naar het ZX gedeelte.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zet er eens een ander brandstoffilter in. Als ie het dan nog heeft verder zoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
of toch bobine. Die langzaam heet wordt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
sans-pareil schreef:Zet er eens een ander brandstoffilter in. Als ie het dan nog heeft verder zoeken.
op zich geen gek idee, maar als het filter dicht zit en dus te weinig brandstof doorlaat, dara doel je op neem ik aan, dan zou je dat toch moeten horen als je het pedaal in trapt?
Zou dat dan al niet direct het geval moeten zijn ?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Meuk slibt filter dichter naarmate er meer doorstroming is, totdat er niks meer doorheen gaat. Auto tijdje stilzetten, daardoor gaat gewoon door zwaartekracht de meuk weer onderin het filter liggen ipv de uitstroom blokkeren totdat je weer gaat rijden, en het proces herhaalt zich dan.
Bobine die heet wordt en er dan mee ophoudt kan natuurlijk ook. Maar een brandstoffilter is een vrij goedkoop experiment en voldoet aan de symptomen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!