Eén van m’n xm’s, benzine, start normaal doch meteen gaat z’n toerental van 1000 naar tot 4000 en meer en meteen dreigt ie ook stil te vallen. Heb nu gemerkt dat achter de inlaatcollector de plastic box stuk is: hij staat gewoon open te gapen…! Wat nu ??
Als het stuk is moet je het vervangen.
Wim,
Disciplus Simplex
zo ver was ik al; blijft de vraag: hoe ? dient het volledige inlaatspruitstuk weggehaald te worden ?
Sorry, ik was gisteren melig.
Aan de hand van je summiere omschrijving kan ik me geen voorstelling maken. Kun je een of meer foto’s posten?
Wim,
Disciplus Simplex
no offence! deze week nog probeer ik één of meerdere foto’s te plaatsen. ‘t is ‘n soort luchtfilter, specifiek voor ‘n 16-klepper ??, en blijkbaar dien ik 4 vijzen te lossen…
Kan je ff foto maken wellicht?
Ouwe mopperkont
blijkbaar heeft deze XM 2 luchtfilters en degene die tegen het blok gemonteerd is is blijkbaar “gesprongen”; iemand tips voor ‘n vervangstuk ?
uhm euh… twee lichtfilters in een XM?
nu wil ik wel heul graag een picje zien.
zodra ik uitgevogeld heb hoe ik hier ‘n foto kan plaatsen doe ik ‘t, groetjes !
je mag hem wel mailen naar matthijs (at 309gti .nl en dan plak ik hem hier wel neer
Ouwe mopperkont
de vermeende luchtfilter is ‘n soort olie-expansievat; om dit los te koppelen zal ‘k tevens de collecteur moeten ontkoppelen. Iemand ‘n idee waar dit precies voor dient en of dit ‘t labiele toerental kan verklaren ??!!
Maak nou gewoon even een foto.
Ouwe mopperkont
ik krijg het idee dat het maken van een foto een veel grotere uitdaging is dan die dansende toerenteller.
heren, de foto is reeds lang gemaakt maar k krijg ‘m gewoon niet geplaatst
Stuur `em nou maar op naar die Ouwe Mopperkont
XM TCT Ambiance`94
zou ongeveer nu in de postbus van de heer Matthijs moeten geland zijn