2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Twan238’s Acadiane - foto’s!
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 mei 2012 11:27 PM
  [ # 16 ]

Oei, da’s mis. De handjes maar niet bovenop het stuur leggen tijdens het rijden.

Wel een leuk projectje als de rest nog een beetje knap is.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 mei 2012 12:02 AM
  [ # 17 ]
Twan238 schreef:

Zojuist na het werk bovenstaande theorie in praktijk gebracht. Zie hier het resultaat:
http://www.flickr.com/photos/73890219@N03/7269334028/


oehhhhh Dat had ik niet durven doen Shocked  Nou is het plaatwerk nog meer verzwakt…. Ik zou zeggen niet meer mee rijden, de eerstvolgende drempel kan te veel zijn….

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 mei 2012 12:06 AM
  [ # 18 ]

Dat was mijn conclusie dus ook Wink ding staat veilig droog in de schuur te wachten op betere tijden

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 mei 2012 12:08 AM
  [ # 19 ]

Of hopen dat je spatborden het chassis voor knikken behoeden Laughing en zien hoe lang hij het nog vol houdt.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 mei 2012 12:11 AM
  [ # 20 ]

Hij beweegt alleen links, rechts vervormt geen millimeter. Als je eronder kijkt heeft dat “uitsteeksel” linksvoor een andere ronding dan rechts, hier zal het probleem dan waarschijnlijk ook zitten.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 mei 2012 12:16 AM
  [ # 21 ]

Bedoel je met “dat uitsteeksel” een chassis poot? of draagarm? Over het algemeen knikt een chassis net achter of voor de vooras, maar een aca is achter de vooras vanuit de fabriek al verstevigd dacht ik…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 mei 2012 12:18 AM
  [ # 22 ]

Ik denk dat ik een chassispoot bedoel Wink (weet het eigenlijk wel bijna zeker) hier was zo te zien ook al meerdere malen aan gelast

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 mei 2012 12:33 AM
  [ # 23 ]

Hmmm dan zou ik toch eens kijken of de poot er niet opnieuw aan gelast kan worden… (ik heb ze dat al eens zien doen bij de garage) Mits de rest van het chassis de moeite waard is natuurlijk.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 mei 2012 01:52 AM
  [ # 24 ]

En dat rijdt toch leuk, zo’n hobbelende Aca Cool
Vandaag heb ik hem eens van dichtbij mogen bekijken. Erg leuk, brengt een hoop herinneringen terug. Het gehobbel, de kraakjes in de vering, de galm als je de deur dicht slaat… Geweldig Laughing 

Ik heb niet duidelijk kunnen zien of (en waar) het chassis aan het knikken is. Het lijkt namelijk eerder bij de voetenbak te zitten, als je het koetsje optilt zie je deze aan de onderkant torderen. Tussen de twee bodemplaten zit een plaat gelast (dus over het chassis) maar volgens mij is deze plaat niet aan de verstevigingen in het chassis zelf vast gelast, waardoor het geheel kan bewegen.
Op de standaard knikpunten ziet het chassis er nog goed uit en hangt het niet scheef.

Verder nog even een schokbreker vast gezet (de 3 boutjes op de draagarm zaten los, eentje is weg) en de motorkapvergrendeling afgesteld zodat de kap niet steeds openschiet. Ook zijn er nieuwe warmte afvoerbuizen op gezet, geen overbodige luxe met dit weer.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 29 mei 2012 11:43 AM
  [ # 25 ]

Dat het chassis werk nodig heeft is door truckje met de krik wel duidelijk.
Beste is de koets er af te tillen, rotte delen en overglaste plaatjes eruit te halen en dan bekijken wat wijs is.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 mei 2012 11:52 PM
  [ # 26 ]

Het chassis zelf beweegt eigenlijk niet, het is het koetsje wat er als het ware overheen zakt. (op het filmpje heb ik de krik onder de dorpel). Er zit ook een soort rare plaat tussen het koetsje en het chassis gelast. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk om koets en chassis eenvoudig te scheiden. Mijn plan nu is om die schokbreker goed vast te zetten remmen achter wat strakker zetten en gaan kijken wat de APK boer ervan zegt

Edit:
Beetje dubbelop, post van goofblikscha gemist stupid

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 mei 2012 12:05 AM
  [ # 27 ]
Twan238 schreef:

Zojuist na het werk bovenstaande theorie in praktijk gebracht. Zie hier het resultaat:
http://www.flickr.com/photos/73890219@N03/7269334028/

Tering… Shocked

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 mei 2012 12:27 AM
  [ # 28 ]

Ja Gert, er zit ergens een beetje beweging in Wink en dat zal en moet eruit, al moeten we ” bare to the bone “

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 mei 2012 12:35 AM
  [ # 29 ]

Dan mag ie wel heel erg bare Wink gelukkig is het geen 4000 euro aca, dus een lapje staal hier of daar is volgens mij vast geen ramp…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 mei 2012 12:38 AM
  [ # 30 ]

Met eruit bedoel ik natuurlijk APK waardig en enigszins verantwoord :p

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook