3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Twan238’s Acadiane - foto’s!
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2012 01:02 PM
  [ # 31 ]

als je kunt lassen zou ik voor de volgende optie gaan:

slijptol pakken en die rare plaat wegslijpen.
Dan zie je dat wat we de voetenbak noemen waarschijnlijk gaar is. Daardoor zakt de koets over het chassis. Deze voetenbak is een driehoekige balk constructie die je gemakkelijk zelf kunt maken.
Slijp de oude rotte zooi weg waarbij je steunen onder de dorpels of tussen dak en chassis zet. Je kunt dan ook eventueel aan de bovenkant chassis werken, meestal zit er ook laswerk aan de bovenplaat. Het is niet echt noodzakelijk om koets en chassis te scheiden voor zon klus. Laat de spatborden vooral zitten, die heb je nodig om de boel juist te kunnen stellen zodat je de boel correct weer in elkaar last.

Las er een nieuwe voetenbak in over de breedte waar hij rot is maar in ieder geval over de breedte van het chassis en gebruikt 1mm staal ipv de door Citroen gebruikte dunnere plaat. Het is een deel wat best wat meer stijfheid en sterkte kan gebruiken. Gaat het bovendien langer mee.

Als ik me kwaad maak doe ik zon klus op een zaterdagmiddag , kosten vrijwel nihil en je auto is gered en weer veilig bruikbaar.  Succes! Smile)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 mei 2012 02:14 PM
  [ # 32 ]

Die aanpak heeft mijn voorkeur, ik ga eens even bij een lasser hier in de buurt informeren wat dat ongeveer moet kosten ( ik heb zelf 0,0 ervaring met lassen; al wil ik het wel graag leren)

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2012 04:47 PM
  [ # 33 ]

je eens kunnen overwegen een lascursus te volgen bij het Eendeei in Rotterdam

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 mei 2012 05:17 PM
  [ # 34 ]

Of gewoon beginnen. Je leert het vanzelf, trial and error. Oefenen op losse stukjes. Het is voornamelijk een kwestie van goed het apparaat instellen. Als dat eenmaal lekker loopt, is het goed te doen. Altijd goed schoon staal gebruiken, anders ga je er dwars doorheen.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2012 05:40 PM
  [ # 35 ]

hmmm, lassen is niet ongevaarlijk. Niet alleen ivm hoe je constructief en kwalitatief goed behoordd te lassen maar ook je eigen veiligheid terwijl je last is belangrijk. Bijv nooit lassen vlakbij een accu ; knalgas!! en een aansteker in je borstzak kan je makkelijk om zeep helpen om maar een paar voorbeelden te geven.
Weten waar je mee bezig bent is een zeer goede zaak, gewoon maar wat aanprutsen en we zien wel is een mentaliteit die niet thuishoort als je over voertuigen praat die de openbare weg opgaan waar mijn en ook jouw familie graag veilig gebruik van maakt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 mei 2012 06:10 PM
  [ # 36 ]

Eens, altijd wel blijven nadenken bij wat je doet. Maargoed, voetenbak lassen is geen rocket science denk ik dan. Rustbuster geeft ook lascursussen trouwens, en hebben een informatieve site waar je je licht eens kan opsteken.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 mei 2012 10:38 PM
  [ # 37 ]

De gevaren van het lassen en accu los etc zijn mij niet onbekend. Het probleem is dat wij thuis een antiek elektrode las apparaat hebben, dat lijkt me niet erg handig op dit dunne plaatwerk. Ik ga me even verdiepen in de kosten van een cursus en de aanschaf van een las apparaat , bedankt voor het advies in ieder geval.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 mei 2012 12:22 AM
  [ # 38 ]

http://www.hetlasforum.nl/index.php kun je veel info over het lassen en de toestellen krijgen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 mei 2012 12:31 AM
  [ # 39 ]

nee is geen rocket science maar ik heb al een eens een sloopeend in handen gahad waar men onnauwkeurig een voetenbak in had gebakken, het was toch weer zodanig gaan vervormen dat de voetenbak tegen de stuurstang aanliep. Die was zover doorgesleten dat ik hem met een flinke schop in tween had. Niet zo fijn als je net op de rijksweg zit of op een weg met bomen aan de zijkant…

dus rocket science of simpele techniek , weet waar je mee bezig bent en die noodzakelijke kennis is op verschillen plaatsen beschikbaar, onder andere hier. gebruik die beschikbaarheid en ga niet zelf zomaar
wat uit proberen als het op veiligheid aankomt, en dat komt het al gauw zoals ik hierboven heb proberen te verduidelijken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 31 mei 2012 04:45 PM
  [ # 40 ]

Als ik iets zou lassen aan deze aca dan zouden het wat simpele plaatjes zijn, het laswerk aan de voetenbak/ dorpel ga ik sowieso uitbesteden.

Vorige week trouwens ook nog een filmpje gemaakt :
http://youtube.com/watch?v=CEyISA5PIZc

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 01 juni 2012 12:58 PM
  [ # 41 ]

Inderdaad meteen goed aanpakken heb je er het langste profijt van Smile

Mocht je overigens nog bodemplaten en nieuwe voetebak zoeken ik heb nog een hele set nieuw liggen.
Ooit gekocht als vervanging voor mijn aca. Nu geen aca meer dus bij interesse stuur maar een PBtje.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 juni 2012 08:11 AM
  [ # 42 ]

Leuke sleutelhanger, ik heb dezelfde.Smile
Maar heb toch spijt niet op deze Acadiane gereageerd te hebben, leuk ding is het.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 02 juni 2012 09:37 PM
  [ # 43 ]
Bull Frog Bleu schreef:

Mocht je overigens nog bodemplaten en nieuwe voetebak zoeken ik heb nog een hele set nieuw liggen.
Ooit gekocht als vervanging voor mijn aca. Nu geen aca meer dus bij interesse stuur maar een PBtje.

Ik heb gisteren een pm gestuurd, maar nog geen reactie. Niet aangekomen? Ik heb wel interesse.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 04 juni 2012 08:10 PM
  [ # 44 ]

.....hij is aangekomen Twan maar zat ditkeer niet met de neus in de citroenen maar in de verhuisdozen.
Je hebt inmiddels weer een PM terug.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 juni 2012 01:01 PM
  [ # 45 ]

Ik ga dit ook volgen, heb net even een post gedaan bij youtube onder je filmpje…
Leuke projectjes dit Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook