Hallo allen,
Heb een Citroën C4 Coupe HDI 90pk uit 2005.
Mijn eerste vraag is, wat is het verschil tussen de 90 en de 109 pk versie. Ik weet dat de 90 geen roetfilter heeft maar zijn er verder ook fysieke verschillen? Via automaterialenwebsites ben ik erachter gekomen dat de intercooler van de 109pk 5cm hoger is dan de 90 pk uitvoering.
Komt de 19 pk puur uit een verhoogde turbodruk of zijn er andere aanpassingen gedaan?
Zijn er mensen die de 90 naar 109 gebracht hebben?
Boven de 120km/u vind ik de trekkracht eigenlijk te beperkt, vandaar mijn vraag.
Citroën C4 coupe 1.6HDI VTR+
Iemand een idee? gr. Harmen
Afgaande op de informatie van service.citroen.com zijn het motorblok, de versnellingsbak, de verstuivers en de turbo hetzelfde en vanaf ORGA 11389 hebben de complete motoren ook hetzelfde onderdeelnummer, namelijk 0139VT. Dus wellicht is het enkel een softwarematige aanpassing.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
is weliswaar wagen van 2005 maar denk niet dat dit veel verschil zal uitmaken met een HDi van 2010 zoals de mijne, indien niet dan is het zoals T(h)ijs hierboven zegt en zal het softwarematig zijn zoals het bij mijn Berlingo het geval was (1.6HDi met origineel 75pk, minus softwarematige begrenzing, is nu gelijk aan; 115pk en quasi verdubbeling van koppel) ook hier is het blok en versnellingsbak van de 75pk identiek aan de (high end) XTR-versie met 90 of 110pk met hier weliswaar een verschil qua turbo (vast tegenover variabel in de krachtigere versies) maar ik vermoed dat ze in 2005 nog niet met variabele turbogeometrie werkten…
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Als je het echt zeker wil weten moet je even een account aanmaken op service.citroen.com en onderdelen gaan vergelijken. Ik heb dat even ‘snel’ gedaan en geen verschillen gevonden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dank je, heb me ook even aangemeld op service.citroen.com en kan inderdaad geen verschillen vinden.
Die bevestiging had ik even nodig. nou kan ik met een gerust hart de motor een beetje gaan kietelen.
Vriendelijk dank!