Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Tja, da’s even geleden, maar goed, ik heb m’n Xm aan de wilgen gehangen. Ze begon een beetje teveel karakter te ontwikkelen en aangezien ik de dame voor woon-werkverkeer gebruikte en er per dag meer dan 250 km mee draaide begon het een beetje vervelend te worden om iedere keer weer van alles na te moeten kijken terwijl er steeds meer karakter bijkwam.
Ik heb haar ingeruild op een nieuwere wagen voor naar het werk en ga maar eens kijken of ik een andere hobbywagen op de kop kan tikken.
Tja, ik ben er wel op achteruitgegaan maar dat went wel, ben ik bang.
Ik zal de ontwikkelingen op het forum blijven volgen, alleen niet meer als eigenaar. (en nu maar hopen dat ik niet geband wordt )
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een deel 3 van een Citroen is geen voorwaarde om hier actief te zijn hoor Paul
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Gelukkig maar
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Wat voor kuren had je dan? Gewoon uit interesse. Wat was de km stand?
Rijd nu in xm td en gaat hard met km, maar heb wel het plan even door te rijden!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Koelvloeistoflekkage, onvindbaar volgens de garagist. Maar als ze warm was zag je het van het subframe afdruppelen. Snelheidsmeter viel af en toe uit. Schermpjes met niet werkende sporen. Af en toe een melding van defecte airbags. De kachel werd na een half uur rijden ineens ijskoud. In een jaar tijd een nieuwe uitlaat, een nieuwe kat, twee nieuwe hydractiveblokken. Een lekkende hydrauliekpomp, achter een stugge veerpoot en een D-riemwissel die eraan zat te komen (met alle aanverwante toeters en bellen)
En dan nog wat uitdeuk en spuitwerk.
Al met al meer dan genoeg werk en aangezien ik geen tijd had om het op te pakken was het gewoon na 270.000 km einde oefening. Jammer hoor, want de wagen die ik nu heb heeft veel minder karakter.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Heb je een C5 soms ?
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Nee Jaap,
Een BMW 5 serie uit 2010
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ja, da’s wel een achteruitgang ja….
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Qua wegligging niet! Qua veergedrag wel…. Maar goed, jammer van de XM! Die was motorisch nog lang niet op als het goed is!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ach, bij mij was het precies het zelfde; veel km’s en geen tijd/zin meer om de xm de aandacht te geven die ze nodig hebben als ze op leeftijd raken.
Ik moet zelf zeggen dat typische vering vind je nooit meer terug in een nieuwe (lease)wagen maar er komt wel 3 generaties aan nieuwe vormen van comfort voor terug (zoals stilte, zuinigheid e.d.) wat het wel weer goed maakt.
Het lijkt me geen vervelende ruil
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Tja, ik zit ook dicht in de buurt om de Xm de Xm te laten en iets nieuws aan te schaffen. Je koopt hem met zo’n kleine 60.000 km, een 1997, en het begint. Nieuwe banden, uitlaat, koolstofdingetje, bobinerail, startmotor, relaisje hier, schakelaar daar en nog veel meer(allemaal met het nodige zoekwerk, 500 euro hier, 800 daar, 1000 ginder) en uiteindelijk zit je nog met een auto die er weliswaar uitziet alsof hij uit de showroom komt maar niet echt goed rijdt.
Vanmorgen afgehaald bij de garage, nieuwe koppeling erin - schakelt heerlijk, net zoals het moet - en nu begint dat ding bij koude motor te schokken, in te houden en stil te vallen dat het niet mooi meer is. Terwijl hij maandenlang reed als nieuw, behalve de versleten kopppeling dan. Terug naar de garage, daar achtergelaten en met de taxi naar huis. Jammer van de nieuwe gasinstallatie die ik erin gestopt heb denk ik dan. Wie zei me een dik jaar geleden, toen ik er eentje zocht, ook weer dat je kan leeglopen op een Xm ?
Het wordt dus weer een paar dagen behelpen met de auto’s van het vrouwtje - de kever die 44 jaar oud en die momenteel beter loopt dan de Xm of de MX-5 waarin ik er uitzie als een ouwe met een te late midlife crisis. Hopelijk is de Xm volgende week in orde. Ik wil ‘m eigenlijk niet weg doen, de mooiste auto die ik ken.
Maar dan denk je ook eens aan een nieuwe auto (nooit meer een franse), een paar jaar garantie en geen zorgen… gewoon rijden, niet meer ergeren, oliepeil en bandendruk controleren en benzine ingooien, of diesel. Verlies nemen op de Xm en verdergaan.
Het probleem is dat je als je hem wegdoet je misschien maar een sensor of een slecht massacontact of whatever verwijderd was van een goed lopende auto. Net zoals die goudzoeker die na jarenlang stopte met zoeken en zijn claim verkocht - zijn opvolger groef een meter verder en vond de goudader.
Toch nog even afwachten…hij (zij) zal er toch zo mooi uit, netjes gewassen in de morgenzon.
Roadrunner… never been caught.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Sja, wat kost een nieuwe (vergelijkbare!) auto…......... Ik wil het eigenlijk niet weten, laat mij maar lekker tuffen in oude Troens!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Paul Cornelisse schreef:Nee Jaap,
Een BMW 5 serie uit 2010
Bijzonder goede keuze
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Tja, dat zegt iedereen. Maar het is wennen, mijn jongste dochter heeft al geklaagd dat deze auto acterin lang niet zo comfortabel is als een Xm.
Dat geeft te denken.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Ehhh… sloopmeeting? Of zit ie al in een oudijzerpers…
Met elke andere auto ga je er op vooruit, in vergelijking met zo een schijt-XM