1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
ZX Turbo-diesel break in brokken
Motorwout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-03-2010

Gepost: 24 mei 2012 08:03 PM

Hallo ZX-vrienden,

Mijn ZX (waarschijnlijk de jongste van Nederland) is afgelopen week op brute wijze aan z’n einde gekomen (zie foto). Volgens de RDW mag ‘ie in eigen beheer gesloopt worden (immers net ouder dan 15 jaar).

Als er iemand is die nog een of ander onderdeel zoekt, dan mag hij (of zij) zich melden. Over de prijs worden we het wel eens. De restanten gaan half juni naar de oud-ijzerboer.

Groet,

Wouter

Afbeelding Bijlagen
foto10.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 25 mei 2012 03:26 PM
  [ # 1 ]

Zat er luxe of zaten er extra’s in? Wat voor bandjes met wat voor profiel?

Mijn ZX is overigens op 29/04/1997 op kenteken gezet, van wanneer is de jouwe? Zal dan ongeveer net zo oud zijn…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 mei 2012 06:22 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 25 mei 2012 06:42 PM
  [ # 3 ]

en dat heerlijk pruttelende 1.9 dieselblokkie eruit gooien? Neuh, laat mij maar lekker slakken met een verbruik van 1 op 17! Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Motorwout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-03-2010

Gepost: 25 mei 2012 06:53 PM
  [ # 4 ]

Dat is vreemd…
Ik meende vanmiddag al een reply gepost te hebben. Maar goed.

@ 25trd: De auto is van maart ‘97

De “luxe” items:
* Dubbele koplampen
* Electrische ramen voor
* Trekhaak

De volgende items zijn al vergeven:
* Velgen
* Banden
* Wieldoppen

Voor alle onderdelen geldt: Een symbolische prijs. Als ik er veel energie in moet steken (schroeven of elders afleveren) gaat de prijs wat omhoog.

Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…

Profiel  
 
Watje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 28-04-2008

Gepost: 25 mei 2012 09:28 PM
  [ # 5 ]

Hoe zijn de stoelen..  Zoek nog een goed interieur.. Die van mij is aardig aan het verzakken.versleten. En wat mag het gaan kosten…

Zeg het maar.

watje
michael.

Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.

Profiel  
 
Motorwout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-03-2010

Gepost: 25 mei 2012 09:49 PM
  [ # 6 ]

@ Watje: Het interieur is netjes. De bekleding is grijs velours, effen aan de zijkant en gemêleerd op de zitting en rugleuning. Wat dacht je van E40 voor het complete interieur? Da’s een tientje per zitting. De deurpanelen mag je dan ook meenemen.

Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 mei 2012 09:50 PM
  [ # 7 ]

Hoe is de staat van de motor? (km stand etc) En wat zou je er voor willen hebben?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Motorwout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-03-2010

Gepost: 25 mei 2012 10:01 PM
  [ # 8 ]

De motor mankeert niets. Ik heb de auto ruim twee jaar geleden gekocht met 350 kkm op de klok. Bij 360 kkm de distributie gedaan (riem èn rollen). Inmiddels staat de klok op 440 kkm. Geen merkbaar olieverbruik. Het blok mag weg voor E50, inclusief intercooler en dieselpomp. Voor E75 heb je ook de bak en aandrijfassen erbij. De auto rijdt nog (prima), dus je bent welkom voor een proefrit.

Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 mei 2012 10:15 PM
  [ # 9 ]

Krijg ik hem dan uitgebouwd mee? Mr. Green
Ik heb nog een leuke motorloze BX TZDTurbo staan, misschien kan ik iets leuks maken…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Motorwout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-03-2010

Gepost: 26 mei 2012 12:36 AM
  [ # 10 ]

Je mag ‘m ook wel ingebouwd meenemen hoor… Wink
Heeft zo’n BX TZD Turbo eigenlijk wel een intercooler? ‘t Zal sowieso wel een puzzeltje worden. In geval van nood laat je de cooler achterwege, dan rijdt ‘ie misschien net iets minder hard.

Als je serieus zaken wilt doen, lijkt het me het beste om de pruttel eerst een keer aan de praat te horen, zien, voelen en ruiken. Daar krijgen we dan in ieder geval geen discussies over achteraf. Je kan gebruik maken van een brug en een motortakel.

Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 mei 2012 12:40 AM
  [ # 11 ]

Klinkt goed, ik zal even kijken of ik binnenkort langs kan komen. (ik PB nog wel even) Een TRDT heeft ook een intercooler, net als de ZX. Enige verschil is dat een ZX geen veerpomp heeft. Enne ik houd wel van een uitdaging Wink

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 mei 2012 10:47 AM
  [ # 12 ]

Mooiste uitdaging wordt het aandrijven van die pomp. Of je moet een BX diesel-nokkenas overlepelen. Misschien nog beter: de nokkenas van een Xantia TD.

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 26 mei 2012 01:43 PM
  [ # 13 ]

Als de ZX stuurbekrachtiging heeft kan je ipv die pomp er een HD pomp van een Xantia op zetten en wat leidingen aanpassen. Lijkt me handiger dan met nokkenassen stoeien.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 mei 2012 01:59 PM
  [ # 14 ]

Je hebt gelijk ook, een Xantia heeft de pomp anders zitten.

Profiel  
 
akapUch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 24-04-2011

Gepost: 30 mei 2012 07:26 PM
  [ # 15 ]

Ik ben nog op zoek naar een indelen inklapbare achterbank, of was het complete interieur al weg?

mvg

pUch

1.4 break’97, vstrom 650’11

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook