Hallo ZX-vrienden,
Mijn ZX (waarschijnlijk de jongste van Nederland) is afgelopen week op brute wijze aan z’n einde gekomen (zie foto). Volgens de RDW mag ‘ie in eigen beheer gesloopt worden (immers net ouder dan 15 jaar).
Als er iemand is die nog een of ander onderdeel zoekt, dan mag hij (of zij) zich melden. Over de prijs worden we het wel eens. De restanten gaan half juni naar de oud-ijzerboer.
Groet,
Wouter
Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Zat er luxe of zaten er extra’s in? Wat voor bandjes met wat voor profiel?
Mijn ZX is overigens op 29/04/1997 op kenteken gezet, van wanneer is de jouwe? Zal dan ongeveer net zo oud zijn…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja, wat dacht je van de motor?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
en dat heerlijk pruttelende 1.9 dieselblokkie eruit gooien? Neuh, laat mij maar lekker slakken met een verbruik van 1 op 17!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Dat is vreemd…
Ik meende vanmiddag al een reply gepost te hebben. Maar goed.
@ 25trd: De auto is van maart ‘97
De “luxe” items:
* Dubbele koplampen
* Electrische ramen voor
* Trekhaak
De volgende items zijn al vergeven:
* Velgen
* Banden
* Wieldoppen
Voor alle onderdelen geldt: Een symbolische prijs. Als ik er veel energie in moet steken (schroeven of elders afleveren) gaat de prijs wat omhoog.
Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…
Hoe zijn de stoelen.. Zoek nog een goed interieur.. Die van mij is aardig aan het verzakken.versleten. En wat mag het gaan kosten…
Zeg het maar.
watje
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
@ Watje: Het interieur is netjes. De bekleding is grijs velours, effen aan de zijkant en gemêleerd op de zitting en rugleuning. Wat dacht je van E40 voor het complete interieur? Da’s een tientje per zitting. De deurpanelen mag je dan ook meenemen.
Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…
Hoe is de staat van de motor? (km stand etc) En wat zou je er voor willen hebben?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
De motor mankeert niets. Ik heb de auto ruim twee jaar geleden gekocht met 350 kkm op de klok. Bij 360 kkm de distributie gedaan (riem èn rollen). Inmiddels staat de klok op 440 kkm. Geen merkbaar olieverbruik. Het blok mag weg voor E50, inclusief intercooler en dieselpomp. Voor E75 heb je ook de bak en aandrijfassen erbij. De auto rijdt nog (prima), dus je bent welkom voor een proefrit.
Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…
Krijg ik hem dan uitgebouwd mee?
Ik heb nog een leuke motorloze BX TZDTurbo staan, misschien kan ik iets leuks maken…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Je mag ‘m ook wel ingebouwd meenemen hoor…
Heeft zo’n BX TZD Turbo eigenlijk wel een intercooler? ‘t Zal sowieso wel een puzzeltje worden. In geval van nood laat je de cooler achterwege, dan rijdt ‘ie misschien net iets minder hard.
Als je serieus zaken wilt doen, lijkt het me het beste om de pruttel eerst een keer aan de praat te horen, zien, voelen en ruiken. Daar krijgen we dan in ieder geval geen discussies over achteraf. Je kan gebruik maken van een brug en een motortakel.
Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden…
Klinkt goed, ik zal even kijken of ik binnenkort langs kan komen. (ik PB nog wel even) Een TRDT heeft ook een intercooler, net als de ZX. Enige verschil is dat een ZX geen veerpomp heeft. Enne ik houd wel van een uitdaging
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooiste uitdaging wordt het aandrijven van die pomp. Of je moet een BX diesel-nokkenas overlepelen. Misschien nog beter: de nokkenas van een Xantia TD.
Als de ZX stuurbekrachtiging heeft kan je ipv die pomp er een HD pomp van een Xantia op zetten en wat leidingen aanpassen. Lijkt me handiger dan met nokkenassen stoeien.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je hebt gelijk ook, een Xantia heeft de pomp anders zitten.
Ik ben nog op zoek naar een indelen inklapbare achterbank, of was het complete interieur al weg?
mvg
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11