1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ehdi, Aan uit effect, vertraging op het gas
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 mei 2012 01:10 AM

Vandaag en gisteren gemerkt dat ik in z’n 4 rond de 2000 toeren wanneer de turbo er net in komt, als je rond dat gebied zit en je laat het gas los en je gaat weer op het gas, abrupt of in eens vol. dan voel ik zo’n typische oude diesel klap, ipv dat hij smeuïg de turbo het vermogen er in brengt.

Echt zo’n aan en uit gevoel.

1,2,3 en 5e versnelling rond dat toerental verder geen issue, vol gas uit het niets en hij brengt vloeiend het vermogen er in, ipv het aan en uit effect.

Kan dit zijn door eventuele regeneratie voor de roetfilter?

Tijd gereden en toen was het opeens weer normaal.

Verder geen waarschuwingslampjes of andere gekke taferelen gezien.

17k op de teller, rij veel korte stukjes. Maar om de zoveel tijd ook gewoon een lange snelweg rit. Net ook een beurtje gehad.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 mei 2012 01:46 AM
  [ # 1 ]

zag hier wel al

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=9051

Auto reageert schokkerig op het gaspedaal.

en

Een normale regeneratie duurt 10 minuten bij de 2.0 en 2.2 en 5 minuten voor de 1.6

Ik heb een kwartiertje ofzo verder om gereden gisteren, auto was al warm dus ook paar keer flink doorgehaald en toen was er niks meer merkbaar.

Ga morgen eens ff een stukje om, kijken of ik de issue terug kan veroorzaken.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 mei 2012 03:01 PM
  [ # 2 ]

Helaas is het er nog steeds. Ik heb het idee alsof hij niet meer weet hoe op het gas te reageren. Het is niet meer vloeiend. Anderen die dit wel eens gehad hebben? Binnenkort naar de dealer. Hopelijk geen begin van eindeloze problemen

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 26 mei 2012 03:24 PM
  [ # 3 ]

Dit herken ik niet uit het verleden met mijn eHDI. Laten we hopen dat het tijdelijk is. Misschien een keer een paar uurtjes doorrijden op de snelweg?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 mei 2012 06:07 PM
  [ # 4 ]

In z’n 4 is het meest merkbaar, maar in zn 3 heb ik het ook. De turbo komt er niet vloeiend in, het is alles of niets en dan aan en uit. Heel vervelend en pas sinds kort heb ik het.

dealer net dicht natuurlijk, dus wordt pas dinsdag een afspraak maken, hopelijk hebben ze zsm tijd want het rijdt niet prettig.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 mei 2012 09:16 PM
  [ # 5 ]

http://ds3club.co.uk/showthread.php?268-Slight-juddering-problem&p=4947&viewfull=1#post4947

deze gast heeft het ook meegemaakt, volgens mij ook geen oplossing voor kunnen vinden toen. Hoop niet dat ik een antwoord krijg van hoort bij de auto, etc, want het is voorheen nooit zo geweest. nu ook weekend zucht, had graag nog een afspraak willen maken zodat hij deze week gelijk naar de dealer kan, hopelijk hebben ze een plekje vrij.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 29 mei 2012 09:48 AM
  [ # 6 ]

Kan gelukkig morgen gelijk langs komen, laat even een monteur meerijden zodat hij het ook voelt.

To be continued.

Profiel  
 
Peter**
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 30-10-2011

Gepost: 29 mei 2012 11:40 AM
  [ # 7 ]
Marien schreef:

Kan gelukkig morgen gelijk langs komen, laat even een monteur meerijden zodat hij het ook voelt.

To be continued.

Ik herken het probleem ook min of meer bij mijn auto.
Met name in de 4e is hij erg zenuwachtig op het gaspedaal.
Dacht eerst dat het aan de koude winter lag, maar de verschijnselen zijn sindsdien niets verandert.
Het komt bij mij hoofdzakelijk voor in de 4e (tussen 50-70km/h)

ds3 - Hickory met zwarte Bellone

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 29 mei 2012 11:56 AM
  [ # 8 ]

Het is bij mij echt goed merkbaar wanneer je in zn 4 harder als 70 rijdt, hij moet ietsjes voorbij de 2000 toeren zijn.

Profiel  
 
Peter**
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 30-10-2011

Gepost: 29 mei 2012 12:00 PM
  [ # 9 ]
Marien schreef:

Het is bij mij echt goed merkbaar wanneer je in zn 4 harder als 70 rijdt, hij moet ietsjes voorbij de 2000 toeren zijn.

Zal het eens proberen, maar volgens mij heeft de mijne dat niet.
Het voelt aan alsof er even geen brandstoftoevoer is en vervolgens wel.
Ga er in ieder geval wel even naar laten kijken deze week, want irritant is het wel.

ds3 - Hickory met zwarte Bellone

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 29 mei 2012 12:21 PM
  [ # 10 ]

Nee dat heb ik niet. Wel soms dat hij inhoudt en dan komt het vermogen. Gebeurd wel eens met schakelen. Niet zo heel hinderlijk. Maar wat jij ervaart is anders als wat ik heb volgens mij.

Ik zou er wel even naar laten kijken idd.

Wat ik ervaar is echt het abrupt inkomen van het vermogen en dan niet in een positieve zin van je hebt een auto met veel vermogen (want dat heb ik niet…), maar als klats een schok en dan trekt ie gewoon normaal door.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 30 mei 2012 12:23 PM
  [ # 11 ]

Vanmorgen naar de dealer toe was het weer merkbaar. Maar dan gaat de monteur rijden met jou er naast en dan is het nauwelijks tot niet merkbaar….

Ik heb gezegd om hem maar daar te laten staan en het smiddags nog een keer te proberen. Hopelijk kunnen ze het nabootsen…

Koud doet ie het merkbaar wel, eenmaal tijdje gereden niet meer zo.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 30 mei 2012 06:43 PM
  [ # 12 ]

De monteur kon niets vreemd opmerken…

Ik rij natuurlijk continu in die auto en ik merk dingen op, hun rijden in tig verschillende autos. Maar toen ik naar huis reed merkte ik het gelijk al weer.

Ze gingen wel de injectoren opnieuw inleren volgende week. Verder geen foutmeldingen aan de computer.

Wordt vervolgt en anders is het iets waar ik mee zal moeten leren leven/rijden. Auto doet het verder prima als die warmer is.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 01 juni 2012 12:21 AM
  [ # 13 ]

Dit heb ik altijd al gehad. Ik merk het vooral op de snelweg als je even moet ‘liften’ en daarna weer op het gas gaat. Even niets en dan gaat ie weer. Terwijl als je het gaspedaal niet helemaal loslaat de motor gelijk weer oppikt.

Ik heb er ondertussen mee leren leven…maar als dit software is dan komt een chipbeurt nog wel eens voorbij…en niet voor meer vermogen maar alleen om deze irritante trek uit dat ding te halen.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik vanaf ong. 15K aan kilometers nu pas vind dat de motor goed los is.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 01 juni 2012 12:43 AM
  [ # 14 ]

Heb jij het ook als die warm gereden is? dan is het probleem minder bij mij.

Er valt mee te rijden en idd als je niet volledig van het gas af gaat dan gebeurd het niet. Het is alleen gewoon erg irritant.

Ik denk dat het elektronisch is, ECU, Mapping etc.

Ze gaan hem resetten en opnieuw in leren volgende week. Kijken of dat helpt. Op ds3club las ik dat er een nieuwe upgrade was voor de ECU.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 01 juni 2012 05:59 PM
  [ # 15 ]

ds3spirit waren er ook wat berichten over problemen met de EHDI 90 en de 110. Na het opnieuw inleren van de verstuivers bleken de problemen weer weg te zijn, fingers crossed dus.

Als het nou helpt dan is het wellicht ook iets voor anderen om het zaakje opnieuw te resetten danwel in te leren met nieuwe software.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook