stuurhuis
martinD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 28 mei 2012 09:45 PM

haj citroenjes als ik de ax opkrik en aan mijn wiel trek dan zit ergens spelling in zo ik het kan zijn is het de fusekogel ,en is die zelf te vernieuwen ? ,en een andere vraag der zit ook spelling in de stuurhuis kan daar nog wat te stellen of vernieuwen en is dat ook zelf te doen   alvast bedankt martin

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 mei 2012 09:06 PM
  [ # 1 ]

Probeer eerst eens te achterhalen waar de speling zit, en uiteraard is het vervangen van kogels zelf te doen mits je de juiste gereedschappen hebt.
De onderste kogel zit met een bout geborgd in de onderste triangel: let erop dat de bout niet gebroken is ofzo.
Bij twijfel vervangen, nylonmoer gebruiken.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

cotr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110

Gepost: 30 mei 2012 11:06 PM
  [ # 2 ]

Hoi Martin,
Als ik je berichtje zo lees heb je inderdaad problemen met spelling Wink. (heeft alleen niks met je auto te maken). Je zult eerst zeker moeten weten waar de speling zit. Hoe weet je bv dat er speling in je stuurhuis zit? Je kunt de stuurkogels op speling controleren door je hand om het kogelgewricht te leggen en dan aan je wiel te trekken en duwen. Als je speling hebt voel je de twee delen ten opzichte van elkaar bewegen. Speling in je stuur zou ook nog in de kruiskoppeling in de stuurkolom kunnen zitten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook