4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
XM Break vakantiebak gekocht ... nu in Slovenië!
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 17 juli 2012 08:50 PM
  [ # 46 ]

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 18 juli 2012 01:55 AM
  [ # 47 ]

Dat is ECHT door het oog van de naald kruipen!
Krukaspoulie gewoon vernieuwen… ALs die kapot loopt ga je niet vrolijk worden…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2012 11:20 AM
  [ # 48 ]

En die pouly gaat echt stuk hoor. Been there, seen that…  De pouly flikkert uit elkaar, de multisnaar loopt tussen de pouly en de distributieriem, BENG! motor klaar…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juli 2012 01:07 PM
  [ # 49 ]

Hmmm… en twee gaten boren, schroefdraad tappen en met boutjes vast zetten is dan zeker een slecht plan? Zo’n ding is weer 100 euro namelijk, terwijl dat gerubber nergens voor nodig is, auto’s hebben ‘t tientallen jaren gedaan zonder die onzin.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2012 01:29 PM
  [ # 50 ]

Nee, dan raakt dat ding behoorlijk uit balans, gewoon een nieuwe monteren.

Zo een ding zit overigens al langer op motoren dan je denkt Wink
Het is eigenlijk een trillingsdemper, om de D-riem + multi-snaar en de aangedreven onderdelen te beschermen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juli 2012 03:24 PM
  [ # 51 ]

Trillingen dempen voor de multiriem, dat snap ik. Voor de distributieriem snap ik dat niet, want het krukas riemtandwiel is gewoon massief.

En als de gaten tegenover elkaar zitten, valt dat toch mee met die onbalans? Het is een zwaar ding.

Ik wil niet de eigenwijs uithangen, maar als ik 100 euro kan besparen, wat voor ons nu een hoop geld is, op een constructie die alleen maar zorgt dat er iets meer trillingen komen op een multiriem die daardoor misschien 10K kilometer minder lang mee gaat ... dan vind ik dat het overwegen waard.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 18 juli 2012 03:37 PM
  [ # 52 ]

Het gaat niet om het sparen van de riem, het gaat om het sparen van HD-pomp, dynamo en evt aircopomp. Die krijgen door de rubber ring een minder grote klap van de verbrandingsslag.

Gr Martijn

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juli 2012 04:05 PM
  [ # 53 ]

Hmmm… dan bestel ik ‘m maar.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2012 06:21 PM
  [ # 54 ]

Als je nog even tijd heb, dan zou je de poellie, hier kunnen bestellen: http://crankshaftpulley.net
Deze imitatie is van brons, ipv de originele welke van gietijzer is.
Ze doen het echter prima en dat voor een veel lagere prijs, heb ze in mijn TD gehad en nu ook in de HDI.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juli 2012 12:34 AM
  [ # 55 ]

Je bedoelt deze

http://tienda.ijs.es/crankshaft-pulley-citroenpeugeot-adapt-0515h6-p-79.html

Alleen moet ik me registreren om de prijs te kunnen zien. Helaas heb ik ‘m al besteld, jammer dat ik ‘t nu pas lees.

Overigens: Motor loopt, en mooi! Maar, ik hoor bij sommige toerentallen een flinke brom uit de buurt van de D-riem. Te strak, te slap? Heb precies de instructies gevolgd met de juiste SEEM waarden en de laatste waarde was 37 (hoort 36 +/- 4) Ik heb de multiriem ff snel erbij gehangen, kan die zo’n geluid maken als ie niet goed gespannen is?
Of zou het kunnen komen doordat ik dat metalen beugeltje voor de distributiedeksel niet had gemonteerd, dat het deksel dan kan trillen?

Ook belangrijk, mag de motor lopen zonder distributiedeksel voor eventjes?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 juli 2012 01:10 AM
  [ # 56 ]

Ik zie het, dat was voorheen niet zo, toen kon je gewoon de prijzen zien.
De prijs voor de poellie voor jouw motor is c.a. 4 tientjes.

Je kan de motor laten lopen zonder distributiedeksels, als de krukaspoellie er maar op zit, anders kan de riem eraf lopen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juli 2012 01:18 AM
  [ # 57 ]

Motortje is in prima conditie!

In de boeken staat dat er een timing verschil is tussen inlaat- en uitlaatnokkenas, de markeringen zijn ook anders, maar ik kon toch geen verschillen ontdekken. Ze zaten verkeerd, “3” moet op inlaat, “4” op uitlaat.

Op spanning zetten met de SEEM, in 2 fases:

En de controle:

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 juli 2012 01:25 AM
  [ # 58 ]
Alcyone schreef:

In de boeken staat dat er een timing verschil is tussen inlaat- en uitlaatnokkenas, de markeringen zijn ook anders, maar ik kon toch geen verschillen ontdekken. Ze zaten verkeerd, “3” moet op inlaat, “4” op uitlaat.

Volgens mij zit de sleuf bij “3” iets hoger dan bij “4” als je er zo naar kijkt.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juli 2012 01:29 AM
  [ # 59 ]

Niet de beste foto, ik heb er meer genomen. Als je ze aan elkaar schroeft zijn ze identiek qua buitenkant, ik heb ook m’n best gedaan om te zien of de spie onder een andere hoek zit. Kon ‘t niet zien.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juli 2012 01:30 AM
  [ # 60 ]

Ja, de uitsparing voor de spie zit niet op dezelfde plaats.
Bij de linkse op half 2, bij de rechtse op half 3.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook