Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dat dunne inkepingkje is niet voor een spie, de spie zit op de plaat zelf, is dat bultje wat je ziet.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat mooi die ‘Seem’ !
Ik heb het nu 5 x met ‘duim en wijsvingers’ gedaan en vraag me af of ik al die keren gewoon geluk gehad heb..ik ben ook geen volleerde monteur..
En elke keer als de oude riem er af kwam zag die er bijna als nieuw uit..die van jou moet wel ver over de datum geweest zijn?”
Die Seem apparaten zijn niet makkelijk en goedkoop aan te schaffen, naar ik aanneem..? Zou er best wel eentje willen hebben! Succes!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nou, de brom is de D-riem hoor, zelfs met SEEM doe ik ‘t fout. De riem trilt en flubbert. Nu eerst maar die poelie halen want met die paar minuten lopen is de oude poelie nu al verdraaid.
Ik mag aannemen dat trillen en flubberen te slap betekent? Ik durf in ieder geval hier niet mee te rijden, ook niet voor eventjes.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb alleen ervaring met een 2.1TD, maar ik zie op de foto’s nog geplaatste borgpennen tijdens het spannen.
In mijn beleving zou je moeten spannen zonder borgpennen.
Of zijn de boutjes van de riemwielen aan de nokkenassen gelost tijdens het spannen?
Edit: in het vervolg meteen m’n bril opzetten, zie op de foto’s inderdaad geloste boutjes ops:
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hij’s goed! Riem opnieuw omgelegd, en de boel afgesteld op mijn manier. Geen geflubber en gebrom meer, en de SEEM waarden zijn correct!
Ding heeft ff een heeeleboel pk’s er bij gekregen! Ik was niet onder de indruk van de auto toen we ‘m kochten, maar wat een racebak zeg!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Gaaf, gefeliciteerd! Mooi man, zo’n 3 liter break!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
‘t is toch een 16V??
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, hoe kom ik er nu bij dat het een v6 is!? Lijkt idd een 16v te zijn
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Gefeliciteerd man! Goeie vakantie!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Perfect aangekomen in Slovenië. Geen olieverbruik, geen lekkages, KVS op zelfde peil, toppie! 1250 km, gem. snelheid 98 km/h.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Cool. Misschien moet ik toch mijn mening over de betrouwbaarheid van de Xm herzien. Toen ik een tijdje geleden naar Zuid-Frankrijk reed (in totaal een trip van zo’n 3500 km) ben ik met een andere auto geweest omdat ik vreesde dat mijn 58K Xm mij onderweg in de steek zou laten.
Roadrunner… never been caught.
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
sorry, tweemaal gepost.
Roadrunner… never been caught.
Gewoon gaan!! Ik ga over 2 weken naar Zuid Frankrijk met de D Break met 663000 km op de teller.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
De dag voordat we vertrokken kwam er opeens rook vanachter het stuur en deed de richtingaanwijzerschakelaar raar. Mijn vriendin had opeens geen vertrouwen meer in de auto. Ik zei haar dat ik ‘t zou oplossen.
Thuis snel het ding gedemonteerd. Mijn complimenten voor PSA want deze unit is een stuk simpeler dan die van BX type 2, als je die open maakt heb je een flinke klus om ‘m weer dicht te krijgen.
Wat ik zag was dat het stukje plastic tussen de sleepcontacten voor links/rechts was weggebrand. Door slijtage door de jaren was ‘t plastic steeds verder weggesleten zodat uiteindelijk ‘t busje uit z’n geleiding kon springen op een drempel, en maakte toen contact met zowel links als rechts, met een hoop hitteontwikkeling als gevolg.
Mijn vriendin begon al te zoeken op marktplaats terwijl ik even in de kast keek. Toen zag ik dit:
Van dat haarklemmetje heb ik een tand afgebroken, met een aansteker het ding wat verwarmd om ‘m in de juiste stand te buigen en in de schakelaar geplaats, het uiteinde van tand klemmend tussen de grootlicht schakelaar en richtingaanwijzer. Even met een hete schroevedraaier de boel boetseren en klaar:
We konden op vakantie!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Bekend XM kwaaltje, chapeau voor je oplossing, en geef toe los haar staat toch altijd mooier ......
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas