Ik heb vorig weekend op mijn citroen bx 14re met 150c motor de carbu proper gemaakt en nieuwe membranen en pakkingen gestoken. Na het terug monteren bleek het mengsel veeel te rijk (op goedkope co meter:12%) en de lucht uit de uitlaat ziet wat zwart. Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen , aan de mengschroef heb ik niks veranderd. Ik verdenk de o-ring rond de luchtcorrectiebuis , deze heb ik ook vervangen, maar ben ni zeker….Er zijn trouwens 2 van die buizen , klopt het dat er maar op 1 van de 2 een o-ring zit?
verder heb ik nog een foto van de vlotter , daar was een lichte beschadiging , kan ik dit zo laten ? Of moet ik een nieuwe vinden ? Zo ja , weet iemand waar ik er zo één kan halen ?
als laaste vroeg ik mij af wat het nut was om koelvloeistof door te carbu te laten lopen ...Is dit om een constante temperatuur te behouden ?
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Als je de carbu reviseert, moet je hem ook terug afstellen, 12% co is echt te hoog, hiervan gaat ie echt zwart roken en waarschijnlijk stinkt het ook echt hard. Je moet proberen rond de 2 % te geraken. Bij mij heb ik die 4 mengbuizen een paar maal moeten terug vast zetten. Ik vermoed dat de dichtingen zich moesten “zetten”, nu rookt hij niet meer. De koelvloeistof dient om de carbu te verwarmen zodat hij niet bevriest bij extreme koude. Tevens heb ik de schroeven waarmee de carbu helften op mekaar staan al tweemaal bij getrokken.
BX? Omdat ie lekker fout is….
blijft de vlotter niet hangen? Of is het vlotterniveau niet te hoog?