![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mijn vrouw rijdt sinds Jan. 2008 met een 1.4 16V Image en is daar erg tevreden over. Geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Maar hij is van mijn vrouw en je weet hoe die zijn…...kortom; hij is te koop.
Sommigen vinden de 1.4 sterk genoeg voor hun C4, anderen vinden het niets. Heb zelf de 1.6 en die is me vlot genoeg. Teruggaan van een 1.6 naar een 1.4 zal je waarschijnlijk wel merken. Maar als je er meteen mee begint, dan zal het verschil niet opvallen.
Als je het hebt over auto’s van 5-6 jaar oud, zal het in theorie voor de prijs niet veel uitmaken of het gaat om een 1.4 of een 1.6. Ik zie op de site van citroen zelf een verschil van 150 euro tussen een 1.4 en een 1.6 die verder aardig vergelijkbaar lijken te zijn. Goed zoeken en misschien iets verder rijden kan heel wat prijsverschil laten zien. Het heeft alles te maken met de marge die een bedrijf op net die auto heeft.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik ga mee in de reactie van thamarty, ik heb zelf ook sterk getwijfeld en heb toch voor een 2007 1.4 gekozen. Voor mij vlot genoeg, ik rij 70% van mijn tijd op wegen met een max van 50 of 80 km per uur. Mijn gemiddeld verbruik over nu bijna 15.000 km is 1 op 16,2. De 1.6 is wel wat levendiger maar voot zelfde bedrag had ik nu een luxere en 2 jaar jongere c4.
Ik zou er inderdaad mee gaan rijden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Op lange stukken is een 1.4 best zuinig in de stad zeker niet. Ik rij op de snelweg best door en dan kom ik op 1 op 13. dan rij ik zo rond de 130. In de stad zit ik al gauw op 1 op 11 en dat is niet zuinig. Daar rijdt mijn vrouw er dan meestal mee en die rijdt dan rustig. Tot de 80 gaat het prima en is een 1.4 zuinig. Daarboven gaat het hard en zeker als je wind tegen hebt. Over de afsluitdijk 130 op cruise met tegen wind geeft de boordcomputer 1 op 9 aan.
Let bij het rijden op trilling in het stuur bij 120 en sneller. Dit is meestal niet een kwestie van balaseren. Dat heb ik al zovaak geprobeerd. Ook nieuwe banden en uitlijnen helpt dan niet. Die van mij trilt nog steeds.
Een C4 is prima, maar in mijn ogen niet meer dan dat. Hij is alleen wel erg mooi en dat is de reden dat hij nog blijft, maar er bestaat en kans dat de volgende dagelijkse auto geen Citroen meer is. Maar goed ik ben dan ook Citrofiel en dan ben je met de hedendaagse Citroens niet snel tevreden. Ja of je trekt de portemonee voor een C6 of C5.