Auto onlangs aangeboden voor de APK bij een niet nader te noemen bedrijf in Emmen….Paar kleine puntjes waaronder een lekkende uitlaat ter hoogte van de verbinding tussen spruitstuk en katalysator. Lekkage heb ik hier wel vaker gehad en ik weet wat een takkenwerk het is om daar te moet sleutelen. Nou, lag zojuist eens even onder mijn XM, het is ten slotte zondag en je moet wat, toen in zag dat de katalysator niet netjes in het midden zit van het hitteschild maar er aan één kant tegenaan zit. Ik denk nog, even een rukje en de boel is weer in lijn, blijkt dat de garage de kat gewoon heeft vastgebout aan het spruitstuk dus zonder montageset met die speciale boutjes en veren. Bovendien een berg gun-gum er rond gesausd dat ik ook dacht van nou, nou…Ik weet van mezelf dat ik soms wat kritisch ben en dan naar bepaalde bedrijven of leveranciers wat bot uit de hoek kan komen maar hoe moet ik deze montagewijze duiden? Oh ja, nog zo iets vreemds: op de factuur staat wel een geleverde montageset voor de somma van € 23,10 ex btw….
Het lijkt me toch dat als de verbinding niet flexibel is, het wachten is op het afscheuren van het één of ander.
Hoe irritant als je het gevoel hebt belazerd te worden, verhaal te moeten gaan halen en wéér op zoek moet naar een ander bedrijf…...
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zou dit beunwerk niet nemen. Maar gelijk hebben is lang niet altijd gelijk krijgen in het autovak.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Nou ja, het is wél een Bovag bedrijf…..Ga zo eens even opheldering vragen….
Bij het monteren met behulp van een montageset (veren, speciale bouten en pakkingring) kregen ze de aansluiting niet gasdicht….Iets van te korte veren of zoiets. Ze hebben de boel dan maar strak tegen het spruitstuk aangebout maar nu zit de kat. en de rest van de uitlaat uit het midden en raakt bijna het hitteschild. Lijkt er dus op dat de voorpijp van de kat. krom is want ik neem aan als kat strak tegen spruitstuk zit de boel toch netjes uitgelijnd in het midden zou moeten zitten of zit de voorpijp oorspronkelijk onder een lichte hoek t.o.v. het spruitstuk? Voorstel was om de voorpijp heet te stoken en iets te buigen zodat alles wel recht komt te zitten. De statische verbinding tussen kat en spruitstuk was volgens de garagist geen probleem…?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mitch schreef:De statische verbinding tussen kat en spruitstuk was volgens de garagist geen probleem…?
Echt wel… Ik zou maar eens naar een garage gaan die wel weet waar ie over praat en geen “ik veeg mijn eigen straatje schoon” verhaaltje vertelt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Welke vakman is dat Mitch?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc