RD4 radio: Waar AUX laten activeren?
morphine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 05 juni 2012 11:00 PM

hallo allemaal,

Ben eerder naar de Citroen dealer in Den Haag geweest om mijn AUX2 te activeren. Ze gebruiken Diagbox en zijn er niet uitgekomen. Hij kon (volgens mij) geen complete verbinding maken met de auto.

Nu ben ik wel 25minuten onderzoekskosten verder (€42,- !!) maar 0 resultaat..
Erg jammer en zeer slecht dat ze dit ook niet van te voren konden vertellen.

Ik ben vervolgens naar een andere dealer geweest die Lexia 3 gebruikt en die leek verder te komen maar bij het aanpassen van de waarde naar klassiek en het opslaan kregen we een error “Updating mislukt”. Deze dealer vertelde me dat ik misschien mijn auto software moet updaten.. Maar volgens mij moet dit toch gewoon kunnen?

Iemand een idee wat ik nog kan doen of nog beter: ervaring met een dealer die wel weten waar ze mee bezig zijn?
Alvast bedankt.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 juni 2012 11:27 PM
  [ # 1 ]

Weet je zeker dat jouw RD4 een AUX2 heeft?
Er zijn ook veel auto’s geleverd met een RD4 met maar 1 AUX poort. Ik heb nog geen logica kunnen ontdekken wanneer je wel of geen tweede poort zou moeten hebben.

Profiel  

morphine
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juni 2012 11:52 PM
  [ # 2 ]

Aan de achterkant zitten 2 ingangen waarvan in 1 de cd wisselaar zit, in de andere zit nu het kabeltje naar 3.5mm jack.
Maar aux1 activeren lukte ook niet..

Ben overigens via via zelf in het bezit gekomen van een ELM327 odbII stekker maar die wil niet met mijn lexia software contacten.. Ook weer gelezen dat odbII niet bij de citroen core kan komen,, maarja heb ook liever iemand met verstand die dit regelt voordat ik iets sloop Smile

Profiel  

morphine
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2012 12:25 PM
  [ # 3 ]

Nou.. na lang gekut is het vandaag gelukt met een Dension Gateway 300. Helaas wel wat centen verder maar AUX2 activeren ging simpelweg gewoon niet.. AUX1 activeren ging wel.. maar daar had ik dus de juist kabel niet voor. Nu zit deze USB box er dus in en alles werkt als een gek. Ook dus gelijk bediening via de autoradio wat een luxe erbij is..

In ieder geval een warme douche voor Autobedrijf Civer in Den Haag!! En een hele koude voor het Motorhuis in de Kerketuinen Den Haag.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook