4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Chronische onbalans
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 november 2013 07:19 PM
  [ # 46 ]

Ik heb ook een C4 gehad die behoorlijk trilde. Daar is zo’n beetje alles wel aan gedaan en nu hoorde ik van het weekend van een ervaren garagehouder dat het veelal in het stuurhuis zit en na deze te vervangen te hebben is het voorbij.

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 11 november 2013 08:21 PM
  [ # 47 ]

Allen dank voor jullie reacties!

Auto vandaag afgegeven voor distr multi en waterpomp. Ik heb tevens het trilprobleem weg gelegd bij hen en kom er morgen wel achter wat zij ervan vinden. Zodra ik hier iets van heb gehoord, en het probleem héél misschien is opgelost, zal ik dit direct terugkoppelen!

Ik heb in ieder geval nog stille hoop en was eigenlijk nog niet van plan me erbij neer te leggen, mede vanwege het feit dat het niet altijd zo is geweest!

Profiel  
 
sjouke3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-2012

Gepost: 11 november 2013 08:21 PM
  [ # 48 ]
Peteryed schreef:

Ik heb ook een C4 gehad die behoorlijk trilde. Daar is zo’n beetje alles wel aan gedaan en nu hoorde ik van het weekend van een ervaren garagehouder dat het veelal in het stuurhuis zit en na deze te vervangen te hebben is het voorbij.

Iemand enig idee wat de kosten zijn van het vervangen van het stuurhuis?

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 13 november 2013 12:51 PM
  [ # 49 ]

@ Sjouke, Naar mijn weten moet je bij het vervangen van het stuurhuis toch al gauw denken aan bedragen van rond de €1000,- of meer..

Ik heb zojuist mijn auto weer opgehaald bij de garage en…. Helaas! Probleem niet opgelost.. Monteurs hebben de banden vóór gewisseld omdat deze verkeerd om zouden zitten, verder wielen opnieuw gebalanceerd en dat was het.. Ik kreeg vanochtend een telefoontje en vroeg meteen of het trillen weg was, waarop ik als antwoord direct een “Nee” kreeg. Ik was nogal geïrriteerd aangezien ik had meegegeven dat het me niet zoveel uit maakte wat het zou gaan kosten, zolang het maar op wordt gelost. Dit laatste was volgens de receptionist kennelijk een vorm van miscommunicatie.

Ik kreeg vervolgens wederom te horen dat mijn stalen velgen niet rond zijn, wat wel zo is, en dat ik mijn wielen een keer aan de auto moet laten uitbalanceren. Dit laatste zodat de as ook mee wordt genomen in het balanceerproces. Ik heb gezegd dit onzin te vinden omdat het trillen zowel met de zomer als winterbanden, die beide op verschillende velgen staan ( lichtmetaal en staal ), aanwezig is.

Ik kreeg het advies opnieuw een afspraak te maken zodat ze konden kijken of er geen speling op de aandrijfas zit. Wel of ik nog even €90,- extra wilde betalen voor het balanceren en wisselen van de wielen. Spoorstang waar ik het van tevoren nog over heb gehad is niet eens naar gekeken. Dit kon het namelijk ABSOLUUT niet zijn.

Voor diegene die het interesseert, we gaan gewoon weer verder kijken. Het blijft een schitterende auto en ik weiger me er nog bij neer te leggen dat de auto zo waardeloos rijdt.

@ Misterzilver; Mocht je nog iets vinden wat bij jou helpt dan hoor ik het graag.  Ik herken me namelijk volledig in het door jou eerder beschreven probleem.

Profiel  
 
sjouke3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-2012

Gepost: 13 november 2013 06:12 PM
  [ # 50 ]

Quote: ‘Wielen een keer aan de auto balanceren’ heb ik al eens laten doen. Heeft helemaal niets geholpen en je bent toch weer €80,= kwijt.
Stuurhuis vervangen voor €1000,= gaat mijn portemonnee op dit moment echt te boven…..
Ik ben zeer benieuwd Tommos89 hoe het bij jou afloopt.

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 13 november 2013 07:46 PM
  [ # 51 ]

Ja Sjouke ik zal mijn belevingen omtrent dit probleem dan zeker weer hier delen.

Wellicht kun je kijken naar een stuurhuis bij een sloper maar ja, dan is het maar afwachten wat je krijgt.

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 05 januari 2014 11:25 PM
  [ # 52 ]

@Misterzilver @Sjouke3

Toevallig van de week gesproken met een goeie vriend die een Alfa rijdt ( nee helaas geen Citroën ) en die had tevens een trilling in zijn stuur. Hij was het ook al een tijdje zat en had zijn auto naar een specialist gebracht. Deze heeft de auto bekeken en gereden en bij nader onderzoek bleek het te gaan om de drijfstang. Ik zeg niet dat het daarin zit maar mijn auto moet toevallig deze maand naar de garage en ik laat sowieso de aandrijfas enz nakijken.

Ik laat weer iets weten zodra ik meer weet.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 januari 2014 11:45 PM
  [ # 53 ]

Mijn c4 heeft ook een trilling bij 120..
Volgens mijn dealer lag dat aan de velgen/banden die opnieuw uitgebalanceerd moeten worden..
Ondertussen had ik de winterbanden op stalen velgen gemonteerd en nu heb ik er geen last meer van..
Bandenmaat van de wb is 215/55/16 ipv de 205/55/16 die de lm velgen affabriek erop hebben..

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 05 januari 2014 11:49 PM
  [ # 54 ]

@ronama

begrijp helemaal wat je bedoelt.. Heb in de zomer ook 17” lichtmetaal waarbij echt flinke trillingen in het stuur zitten. Paar maanden terug de 15” stalen wintervelgen erop gelegd en trillingen weinig tot geen. Hoewel…. vorige week had ik toevallig haast om in Nijmegen te komen en reed ik met ongeveer 160 km/h over de A73.. Opeens traden de trillingen weer op.. Misschien dat dit een tip voor jou is om uit te proberen.. Uiteraard op een plek waar je 160 km/h mag Wink

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 januari 2014 12:29 AM
  [ # 55 ]

Heb ik al getest, no probs
Woon vlak bij duitsland hihi

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 01 april 2014 01:04 AM
  [ # 56 ]

Vraagje, ( ja ben ik weer )

Misschien een mogelijkheid dat trillingen van de auto ook kunnen liggen aan versleten schokbrekers? Verder zéér binnenkort schijven vervangen, die zijn zo krom als een hoepel, wellicht dat dit ook weer mag helpen. Op een ander forum over onbalans las ik dat de centreerringen in ieder geval ook het controleren waard zijn.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 april 2014 10:31 PM
  [ # 57 ]

Je zegt net dat je schijven zo krom als een hoepel zijn!?
Dan had je natuurlijk als eerste moeten (laten) vervangen.
Grote kans dat dat het is natuurlijk!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Diver
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2012

Gepost: 04 april 2014 03:13 PM
  [ # 58 ]

En wanneer hebben ze je dat gemeld?En dan nog wie:bij de bandenboer of van bij de dealer.Amai seg,als dat professionals zijn!!!

Profiel  
 
Dimitri.Molenaar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 01-01-2014

Gepost: 24 april 2014 10:56 PM
  [ # 59 ]

Jaren geleden had ik Nissan Primera en had ook dit probleem. 2 setjes banden, opnieuw balanceren, uitlijnen en noem het maar op. Maar het trillen bleef bestaan. Tja, en remblokken en schijfremmen hebben ook niet het eeuwige leven, dus aan de voorkant twee nieuwe schijf en blokken gemonteerd van een andere fabrikant. En wat denk je, probleem van het trillen was opgelost. Met dit verhaal naar de bandboer gegaan samen met de oude schijven en deze op een afdraaibank gehangen en inderdaad beide schijven hadden lichte slinger. En de oorzaak van de slinger was, de schijven waren te heet geweest. Als de schijven nog meer dan voldoende dikke hebben, kan je deze laten afdraaien. Hoogst waarschijnlijk is je/jullie probleem opgelost. Oeps, las net pas dat de schijven al waren beschreven. Wink

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 07 juli 2014 12:08 AM
  [ # 60 ]

Nou ja, zo krom als een hoepel is wat overdreven vanuit mijn kant maar zo af en toe bij hevig remmen (afrit snelweg bijvoorbeeld) begint het stuur wel eens heftig te trillen. Verder, sinds de aandrijfas is vervangen, is de trilling minder intens, zolang ik 120 km/h rijdt. Harder dan dit rijd ik liever niet aangezien het stuur dan alweer heftiger begint te trillen.
Verder is het opvallend dat het af en toe ook wel eens het geval is dat ik enkele kilometers snelweg, trillingvrij rijd. Hoe dit precies kan durf ik niet te verklaren. Auto is verder nog afgelopen week uitgelijnd omdat deze erg naar rechts trok.
Tot slot heb ik me tot nu toe, door meerdere garages/bandenbedrijven, laten vertellen dat schijven(die evt krom zijn), tijdens het rijden eigenlijk geen trillingen kunnen geven. Wat hier van waar is weet ik niet, gezien het feit dat ik geen monteur ben en eigenlijk al meer garagisten heb gesproken dan ik wilde. Daarnaast vertellen ze me allemaal iets anders en zal het allemaal wel.

Ach ik heb me er maar bij neergelegd en weiger er nog honderden euro’s in te steken zonder zekerheid. Nog 40.000 km en dan is de magische 2 ton grens bereikt en is die, voor mij, economisch afgeschreven.

PS. Zou de auto niet trillen, of mocht dit stoppen, dan zou ik misschien nog wel langer doorrijden.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook