Hallo, ik ben nieuw op deze forum dus zal ik me eerst even voorstellen…
Ik ben een trotse eigenaar van een saxo VTS 1400cc uit 1999 (fase 1)
Gisteren na 2 weken wachten is mijn bestelling thuis aangekomen. Namelijk angel eyes en LED-achterlichten allebei van het merk FK.
Ik gelijk begonnen met de angel eyes te monteren, grill eraf, bumper eraf (wat naar het schijnt niet nodig was heb ik al gelezen) koplampen erop en alles terug op de auto.
Toen ik ze wou uitproberen, klikten 2 zekeringen kapot onder de motorkap (linker en rechtervoorlicht 10A dacht ik). Ok, deze vervangen en terug uittesten… Ik had door dat de dimlichten niet werkten. Vanalles geprobeerd en toen heb ik de massa punten aan beide kanten losgemaakt. Alles werkte perfect en was mooi gelukt. daarna probeerde ik te starten, was de batterij ineens plat omdat ik waarschijnlijk te lang met de deuren en koffer open had gewerkt zonder de auto te starten. (heb lang liggen sukkelen met de bumper terug erop te krijgen:p)
Vandaag terug aan de praat gekregen, nieuwe batterij ingestoken en ineens voel ik dat de lichten ongelofelijk warm werden.
Heb de kabels allemaal gecheckt en kwam ik 2 zekeringen tegen die aan de lamp zelf vastzaten (elk 1 per koplamp). Deze waren 20A dus dacht dat dit de warmte kon veroorzaken, heb er van 10A ingestoken (om hetzelfde te behouden als in de zekeringskast). Ze worden nu niet meer zo warm.
Maar nu als ik de dimlichten aanheb, en ik schakel de voormistlichten in, dan hoor ik een raar geluid aan de linker koplamp alsof hij een kortsluiting maakt. De dimlichten dimmen dan en de richtingaanwijzers en grootlichten branden zachtjes mee. Zolang ik de mistlampen niet gebruik, functioneert alles zeer goed.
Dat dus voor de Angel eyes..
Nu de LED achterlichten.
Als ik ze aansluit en ze uittest gebeurt het volgende..
gewone lichten: OK
remverlichting: OK
linker richtingaanwijzer: de remlichten pinken mee (om de beurt, pinker, rem, pinker, rem, enz.)
rechter richting aanwijzer: OK
achteruitverlichting: alleen rechts werkt
mistlamp: eentje doet het maar, weet niet meer welke (gok op rechts)
Ben vandaag al naar 3 garages gereden, waarvan eentje die tuningonderdelen verkoopt, niemand kan mij hier in helpen. Heb google afgezocht en raak een beetje hopeloos, vind hier niks over. alles was plug and play maar heb niks anders als miserie hier .
Weet hier misschien iemand wat ik aan deze problemen kan doen? Ik zou zo dankbaar zijn!
Hier zijn nog de links van de website waar ik ze gekocht heb:
LED achterlichten:
http://www.fk-shop.de/en/Lighting-Tuning/Taillights/LED-Taillights-fit-for-Citroen-Saxo-Typ-S-S-HFX-S-KFW-Yr-96-02-chrome-oxid.html
Dat is wel redelijk vervelend. Achter lijkt het een massaprobleem.
Het zal wel weer chinese meuk zijn.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Dat voor verhaal dat alles raar mee doet is ook een massa probleen…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
dacht er daarstraks aan..
heb de contacten van de massa voor de angel eyes een beetje opgeschuurd en schoongemaakt. Nu werken ze perfect.
Zou het kunnen zijn dat het ook aan zo iets kan liggen voor de led achterlichten? Daar vind ik wel niet zo’n kabel van de massa zoals de koplampen
gr
Hij heeft toch geen trekhaak he? Zijn de stekkers niet groen uitgeslagen??
nope zonder trekhaak.
heb al verschillende dingen gelezen dat men een extra massa aanmaken maar daarvoor moet je eerst je massa weten te liggen haha !!:) ben nog aan het zoeken hiervoor.
extra massa “kan” aanmaken*
rechts achter is geen mistlamp voorzien bij de originele lampen. Als links niet werkt en je hebt een trekhaak dan moet je het contactdoosje vervangen en probleem is zo opgelost. Zekering van 10 A door? wsh heb je ergens een kortsluiting gemaakt (vanuit gaande dat de unit goed gemaakt is) achterruitrij lampen gaan aan beide zijden aan. Heb je de originele unit nog dan kan je even swapen om te zien wat er fout is.
ik denk aan draadbreuk / vuil contact links achter
massa = chasis stuk dan blank metaal is.
heb vandaag er het volgende aan gedaan:
contacten schoongemaakt en goed ingespoten met contactspray.
kabeltje aan de massadraad vastgemaakt en vastgeschroefd aan de bout die de bumper vasthoud.
extra massakabel zowel 1x geprobeerd aan de kabels die vanuit de auto komen (groen met gele streepjes) en 1x aan de draad die naar de lamp gaat vastgemaakt.
steeds hetzelfde probleem.
Kan er niet meer aan uit!
best even de originele unit aansluiten dan weet je wat er fout is.
dat is het ‘em juist. Als ik de originele lichten aansluit merk ik amper iets. Alles functioneert fatsoenlijk behalve dat de rechter achteruitrijlamp minder fel brandt als de linker
dan lijkt het me dat de nieuwe unit niet werkt naar behoren.->retour anders papiertje dat erbij zit even lezen
lampsterkte verschil zit het linker lampje eens in het rechter achteruitrijlamp van weet je aan wat dat licht. 99% zeker dat de lamp ervoor iets tussen zit.
Totaal aantal Berichten: 25
- Saxo 1.4i 538 sport
Ik heb de zelfde koplampen als jou. Maar ik he. De contact punten gewoon op de plus pool aan gesloten van de accu
En heb veder eigenlijk geen problemen er mee. Ik zit alleen met de afstelling van de hoogte die krijg ik niet goed
En ik heb ook led achterlichten en die doen het gewoon was stekker er uit en er weer in doen
er zitten op de standaard unit regelschroefjes normaal ook op de nieuwe kwestie van aan de schroefjes die bovenaanstaan juist af te regelen 1/16 draaien en kijken en indien nodig terug 1/16 draaien.
maar een garage doet dit goed voor je in 2 minuten tijd voor minder dan 10€ en dan staan ze meteen goed ook voor je apk en worden er geen tegenliggers verblind.
Totaal aantal Berichten: 25
- Saxo 1.4i 538 sport
Nja ik werk in een garage maar kreeg het.niet helemaal voor mekaar
bizzar…
Vraag even aan een collega/ je leidinggevende of hij/zij even wil kijken hoe het te regelen valt.
Normaal verwacht ik dat dit hetzelfde als als normaal. Dat ik ik van hier niet oplossen.