dag beste forumleden
zit met nieuwe wagen berlingo 2012 , zelf al naar audio zaak geweest maar zou mij 600/700 e kosten ...
heb al tijdje liggen zoeken op het forum maar nog geen concreet antwoord gevonden misschien kan er iemand mij helpen.
1.
heb nog speakers liggen ronde 120mm 35w van pionneer zou ik deze kunnen gebruiken ter vervanging van voor of achter speakers ? zo ja misschien best de voorste deurspeakers aangezien ik meest vooraan zit.. ? is dit makkelijk snel te steken? en zou ik hier klank (bass)winst mee hebben?
(pioneer TS-1338)
Maximum output power 120 Watt
Nominal output power 35 Watt
Frequency response 45 - 28.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 91 dB
Woofer size (cm) 13 cm
Woofer material HR cone
Tweeter size (mm) 11,0 mm
Midrange size (mm) 42,0 mm
Connector included for… Peugeot, Renault, Rover, Seat
2.
Ik zou graag een subwoofer steken , zonder originele radio te vervangen. nu zijden ze in audio zaak 300€ voor installatie van HIGH low converter. zou dit makkelijk zelf te plaatsen zijn (eventueel iemand die ik ken garagist..) ze hadden het erover dat er adapter ofzo moest tussen zitten voor de canbus.. of is het toch enkel een HIGH LOW CONVERTER kopen?
3.
voor sub kan ik misschien grote kist hebben maar dacht zelf misschien een kleinere te kopen vb excaliber heeft een 700w 8inch met ingebouwde versterker of is dit minder qua qualiteit tov kist? en is dit beter in de koffer te plaatsen of komt die beter tot recht eventueel onder pasagier stoel?
hopelijk kan er mij iemand verder inlichten
alvast bedankt

Totaal aantal Berichten: 84
- Berlingo B9 multispace
vrees dat de meeste berlingo-eigenaars ni direct veel met muziek bezig zijn en daardoor weinig over dit gedeelte te vinden is….
ikzelf heb soms wel het gevoel op de grens te zitten dat ik meer nodig heb dan de basis-installatie maar is niet direct op mijn lijstje van aanpassingen.
zou zeggen gewoon te proberen.