Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat Cee-Iks zegt klopt! Er is een vacuumvervroeging maar tegelijk ook een mechanische vervroeging (centrifugaalprincipe) die inderdaad weleens vastgekoekt zit en dan dus niet goed werkt. Dus niet altijd is de ‘ufo’ de schuldige.
Echter, met een microchip kun je ook die mechanische vervroeging nabootsen. Kwestie van programmeren.
Ik zie trouwens op het plaatje met de 1-2-3 nog altijd een vacuumvervroeger zitten, of is die niet meer aangesloten Rogier?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@demuywo de 5478533 is voor een GS of GSA. Is in mooi Frans een “capsule volet de starter”, een vacuum-bediening van de choke klep als ik het goed heb.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Da’s dus een ding voor op de carburateur, niet voor de ontsteking.
Werkt ook met vacuum, dat wel!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
aha, dankT u, het zag er inderdaad niet krak hetzelfde uit, maarja :p
nu weet ik ook dat ik er dus niks mee ben, eens informeren in GS middens.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
nu wordt er toevallig een nieuwe aangeboden op marktplaats, lijkt me een buitenkansje.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
De 75521545 is volgens mijn documentatie voor een Axel. Of ‘ie ook past op GS/GSA en/of CX zoals de adverteerder schrijft kan ik niet nagaan.
Is er ondertussen al nieuws over het project Leo?
Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig en geinteresseerd in een oplossing voor dit veel voorkomende probleem.
Groet,
Merijn
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, het gaat de goede kant op, maar ik wacht nog op een speciale meetset die ik heb moeten bestellen om het vacuümbereik te kunnen meten waartussen de vervroeging zijn werking doet. Deze gegevens zijn namelijk helaas niet in de boeken te vinden, maar moet wel in de chip worden geprogrammeerd.
Als die set binnen is, kan ik de info doorspelen naar degene die de ontsteking aan het maken is, en dan volgt hopelijk snel het prototype dat ik op mijn Pallas zal gaan testen.
Nog even geduld dus, we werken eraan!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben benieuwd! Wordt dit dan een compleet nieuw verdelerhuis net zoals de 123?
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Leo gaf eerder aan dat het om een ruilsysteem zou gaan om nooit zonder verdelerhuizen te raken…
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Juist en het idee hierachter is vooral dat het dan kostentechnisch ook een heeeel stuk aantrekkelijker gaat worden dan de 123 ontsteking.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waardoor de helft van de ingeleverde verdelerhuizen onbruikbaar is. daarom heeft 123 er voor gekozen de ruil actie niet na te streven. Schiet niet op. Je zit dan na een jaar met 500 onbruikbare huizen en dan kan je niet meer leveren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hoezo “waardoor de helft….etc.” Boog?
Een niet bruikbaar huis, hoe kan dat? Als je alles eruit sloopt wat erin zit behalve het asje?
Je hebt méér niet nodig namelijk.
Ik zou geen ander alternatief weten, behalve een heel nieuw huis maken, maar dat gaat mij persoonlijk veel te ver. en te grote investering. En dan wordt dat ding dus torenhoog qua prijs.
Overigens heb ik er zelf ook nog wel heel wat liggen intussen, alleen allemaal dus met kapot vacuümdoosje.
Edit: Als ik er in een jaar 500 (!) verkoop dan lijkt het me al een heel geslaagd experiment eerlijk gezegd.
Als ik dan met 500 “onbruikbare” huizen zit… tja, dan houdt levering op hè? Net als met de onderste motorsteunen van CX Basis.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De lagers kunnen uitlubberen. schroefjes afbreken enz..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mij lijkt het dat dit bij uitstek dingen zijn om met de club te doen. Gezien de omloopsnelheid, loopt de goedwillende garagist leeg op het initiatief omdat het lang veel dood kapitaal oplevert. Voor een club maakt dat niet uit. Nu nog de club zo ver zien te krijgen om te investeren. Ik ben voor !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl