Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
er is al veel over geschreven, over de achteras van de xsara, maar staan de wielen normaal loodrecht op de weg, of staat de bovenkant iets naar binnen, als ik onder de auto lig en langs de binnenkant van de band en de caraosie kijk dan zit daar maar 1cm speling, en de wielen staan iets naar binnen, voor de rest kraakt of piept er niks, maar je kan beter erop tijd bij zijn, dan te laat, want dan kan ik de lagers laten vervangen.want dat schijnt te laat te zijn waneer de band tegen de caraosie loopt.
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Volgens mij staan de achterwielen inderdaad altijd wel een beetje / \ - maar echt niet heel veel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 162
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Bij onze xsara break is 65000 km geleden een ruilas gemonteerd. Er ging geen gekraak of andere geluiden vooraf aan het defect. Het kwam aan het licht door de auto mudjevol te laden (drie kinderen +vakantiebagage + aanhanger+ dakkoffer) en over een hobbelig vakantieveldje te rijden. Dan schuurde inderdaad de banden tegen de binnenkant van de wielkast aan.
Misschien dus een test doen?
groet
Martekie
Mijn as is gister net gereviseerd, heb nog niet naar de wielstand gekeken, maar ik zou even een foto kunnen nemen. Wat trouwens het issue is met de achterassen is dat er geen smering is gebruikt af fabriek (of iig geen mogelijkheid tot doorsmeren) en hierdoor gaat het drooglopen. Bij de revisie van mijn as hebben ze die mogelijkheid toegevoegd door smeernippels aan te brengen, ik weet niet of die dingen ook preventief aan te brengen zijn?
Bij mij kraakte (eigenlijk meer knarsen, en bij beladen hoorde ik niets) de achteras trouwens wel en kon ik mijn vingers nog bij de ene zijde wel tussen de band en de kas krijgen en aan de andere kant net niet.
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
als je dat zou willen doen, een foto van de wielstand, dan kunnen we het eens vergelijken, je moet dan wel recht achter het wiel de foto nemen, zodat we, het verschil zien van de stand van het voorwiel, nou bedankt vast, en o,ja kost dat nou zo,n revisie. en bijwie heb je het laten doen.
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Staat natuurlijk in michels topic
De site van het bedrijf vind je hier , met prijsinfo.
Waarschijnlijk is de mijne ook aan de beurt….
rechtsachter leek gisterenavond wel erg \, maar schijn kan bedriegen: voorwielen stonden ingedraaid in het parkeervak…
(voor de statistici: 330k, veel ritten zonder belasting, steunen en kraken begonnen rond april na een zware week met 1000 km met volle belading en aanhangers. Geen idee of de as al eens vervangen is. 185 brede banden gaan nog, 195 breed loopt aan).
foto’s staan hier: link volgens mij zijn ze niet perfect horizontaal genomen maar er zijn genoeg omgevingslijnen (deurposten, hoek) om de foto’s met paint.net oid recht te draaien.
en idd in mijn topic staat waar ik het heb laten doen. Er moet ergens nog een topic zijn waar nog een ander bedrijf in barneveld (even uit mijn hoofd) staat vermeld.
groet Michel
In Barneveld.
http://www.pugfix.nl/
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Michiel: dit zijn de foto’s van VOOR de revisie?
Bij mij RA vergelijkbaar denk ik….