Mijn citroen Saxo 1.1 uit 2001 met 120.000 km op de teller heeft tijdens het rijden af en toe last van een soort ‘knak’ geluid. De saxo doet dit alleen bij het sturen. Het geluid komt van de voorkant van de auto vandaan.
Het geluid is niet altijd hoorbaar, soms kan het zo een dag goed gaan zonder te ‘knakken’.
Is er iemand die weet wat dit kan zijn en of het kwaat kan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Saxo 1.1 sx uit 2001
wsh je fusee die “op” is kwaad ja en nee hangt er van af wat hoelang je nog wil rijden met deze saxo je schraapt tensloten een stukje ijzer weg…
het kan goedkoper zijn om de hele draagarm te laten vervangen dan de fusee enkel.
Totaal aantal Berichten: 232
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Kan ook je stabi stokje zijn wat aan het overlijden is, vervangen daarvan is niet duur en makkelijk zelf te doen.
Vergeet de stuurkogels niet te controleren, dat kan ook het knak geluid veroorzaken.
Totaal aantal Berichten: 41
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
En dan nog een mogelijkheid:
Bij mijn Saxo was het een veerpootlager aan de rechterkant.
Vorig jaar, week voor kerst is in de garage de veerpoot gedeeltelijk losgemaakt (onder de motorkap) het lager goed met vet ingespoten, alles goed vastgezet, opgelost. (links heeft de monteur het ook gedaan)
Auto inmiddels verkocht maar ik heb ruim 15000 km gereden daarna, zonder kraak/kloenk noem het maar.
Oh ja, hij ging weg met plm 223000 op de teller.Niet slecht toch?
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Bedankt voor jullie reactie’s!
Kon het probleem zelf niet helemaal vinden, dus ben vandaag bij de plaatselijke citroen dealer geweest. De monteur heeft een stukje gereden en heeft de auto op de brug gehad. Hij vermoede dat er een probleem was met de schokbreker, dus volgende week donderdag word de auto nader onderzoekt en zo nodig word de auto gerepareert!
Saxo 1.1 sx uit 2001
Hallo,
heb je dat probleem niet alleen bij te ver in sturen?
als ik te ver instuur bijvoorbeeld een scherpe bocht of met inparkeren hoor ik een schrapend geluid, en als ik dan iets terug stuur is het weg.
Ik heb vandaag mijn auto opgehaald bij de citroen dealer! Het bleek inderdaad een veerpoot te zijn, de garage heeft een nieuwe gemonteerd en de auto rijd gelukkig weer als nieuw!
Nu maar hopen dat ik mijn saxo ook over de 2 ton aan kilometers kan krijgen…..
Saxo 1.1 sx uit 2001
Totaal aantal Berichten: 62
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Twee ton maar? Geen enkel probleem. De mijne gaat al bijna 370.000 km mee. Ik wil niet zeggen dat het tot nu toe helemaal probleemloos is geweest, maar per saldo is het onderhoud altijd nog ruimschoots te behappen geweest. De auto ziet er ook nu, na 16 jaar, nog goed uit en rijdt nog uitstekend.