Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
Hey,
Wij hebben nu zo al een kleine 3 jaar een ax-je 1.0 tge van 1992
Maar het motortje doet wat abnormaal denk ik.
Als je ze koud start moet je het gas half induwen en choke volledig in(niet in werking dus )
Dan moet je ze eerst even laten opwarmen door gas te geven, en na een kleine 2 minuten draait ze op choke.Ze draait ook onregelmatig koud en warm als je haar niet draaiend houdt als ze koud staat valt ze stil. als ze warm is draait ze nog altijd onregelmatig maar blijft ze wel zelfstandig draaien.
dit is al vanaf in het begin maar nu ik 17 jaar ben en me graag bezig houd met auto’s zou ik dit willen oplossen.
ik heb een tijdje geleden een filmpje gemaakt als ze start na 2 weken stil staan.
hier is het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=o0oq4QTjQEg
Graag jullie advies.
Alvast bedankt
Jeroen
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Zou als eerste de ontsteking nakijken. Omdat dit een 10TGE is (in NL nooit geleverd) met vermoedelijk een carburateur zou ik de bougies, verdelerkap, rotor en bougiekabels nakijken in eerste instantie. Of gewoon preventief vervangen.
Carburateur is goed schoonmaken kan ook verhelpen en maak is alle stekkertjes die je onder de motorkap kunt vinden schoon met contactspray.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Eerst ontsteking nakijken idd. Zou het maar vervangen, kost niet zo veel.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
zal alle kabels eens nakijken als ze terug is.
Ze is naar de garage voor haar stofhoes?? De carburator is zo een kleine 6 maand geleden al eens volledig schoon gemaakt.
Maar normaal komt ze morgen terug en zal ik het laten weten.
Nu misschien een domme vraag maar de verdelerkap en de rotor waar zitten die ergens?
Alle kabels onder de motorkap contactspray op spuiten? dan zal ik niet veel werk hebben. in die tijd had je nog niet veel kabels he XD
alvast bedankt voor de reacties ik zal jullie woensdag meer laten weten.
Grtz
jeroen
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
De bougiekabels gaan samen naar de linkerkant (vanaf stuur gezien). Daar waar ze vervolgens op aangesloten zitten is een verdelerkap. Oranje (valeo) of zwart (ducelier).
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
Hey,
Sorry voor het late antwoord.
Maar liever laat dan nooit.
Ik heb alle bougies nagekeken en ze getest werken allemaal.
Maar als ze allemaal terug in het blokje staken sloot ik de bougiekabels er terug op aan en bij de laatste bougie helemaal links voelde ik de kabel er niet zo overgaan op die bougie aansluiting en dat voelde ik bij de andere 3 wel.
nu heb ik ook alle kabels ingespoten met contactspray. (geen verandering van gemerkt. maar nu weet ik wel dat de kabels contactmaken.)
van de carburateur ben ik afgebleven want die is nog niet zolang geleden gekuist geweest.
dus er is nog altijd geen verschil.
Slecht nieuws dus, Maar er is ook goed nieuws ze is 20 jaar oud en is onlangs naar de keuring geweest en ze is er door van de eerste keer zonder opmerkingen.
Alvast bedankt
jeroen
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Bougiekabels kunnen ook doorslaan. Dan ‘werken’ ze wel maar niet volledig.
Zou toch proberen een nieuw setje kabels te monteren. Om te testen kun je ook wat bougiekabels van de sloop proberen.
Verdelerkap en rotor al vervangen? Kost praktisch niets en kan toch veel verschil maken.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
bedoel je de verdeler en de rotorkap een nieuwe of ook gwn een van de sloop.
Voor het ogenblik is er nog niets aan vervangen. ik heb niemand die me tot daar kan brengen.
en alleen rijden met een voorlopig rijbewijs gaat ook ff niet he.
Maar ga aan men vader vragen dat ie me strax nr de sloop brengt (is trouwens niet zo ver van hier ik denk een goeie 3 kilometer).
dan hopen dat ze daar een 1.0tge hebben en dan sleutelen maar XD
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou voor nieuw gaan. Het zijn slijtage delen en kosten niet veel.
Maar hoezo strenge keuring in België? Als ze hem met zo’n beroerd lopende motor goed keuren…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
jaja hier in belgie is het wel een strenge keuring. je wagen moet veilig zijn zeggen ze altijd.
Maar als jij het keuringstation verlaat goedgekeurd en je rijd tegen een boom en je bent dood, dan is het hun fout niet ze.
Nog niet zo lang geleden met de c25 geweest ze is afgekeurd omdat ze er vanonder op geklopt hadden en er was wat roest afgekomen.
Mijn vader heeft in 2000 een evasion gekocht 2.0 hdi exclusive was geen goedkope wagen.
hij wou er onze caravan mee trekken dus moest hij gekeurd worden als trekkend voertuig, ze was 4 maand oud toen ze het eerst naar de keuring ging. ze hebben der vanonder zitten opkloppen gelijk zotten. ik ben de keuring beu ze verneuken uwen auto eerder in plaats van hem veilig te houden.
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
hey,
Sinds ik contactspray op alle stekkertjes heb ingespoten stottert en sputtert ze minder.
ik ga binnekort de bougiekabels kopen en hoop dat het daarmee beter gaat.
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004