Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn achterwielen ze staan namelijk zo /—\
Ik denk dat het de achteras is of de lagers hiervan, maar ik heb al eens gelezen dat het zo “fijne klus” is dat vervangen.
Hierbij een foto om het even te verduidelijken…
Wat denken jullie hiervan ?
De auto zelf is van 2008, en telt (val niet achterover) 320.000km
Tijd voor een nieuwtje
Ik heb hetzelfde meegemaakt met de Xsara break (die had maar 200.000 km).
Asje van afbraak, +/-€300 en aan dagje werk met twee man.
Ik vermoed idem voor Berlingo.
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu
maar hoe kan ik dan weten dat er niks aan die as is ?
zijn er dan dingen waarop ik moet letten als ik zo een zou vinden ?
Ja, koop geen losse as, maar zoek er één die nog onder de auto zit (met wielen erop enz…).
Alleen dan kan je goed zien of de wielen nog mooi recht staan (meet de speling tussen band en wielkast bij een goede en vergelijk).
Een tweede voordeel als je zelf gaat demonteren, is dat je al wat ervaring opdoet voor het vijzen aan je eigen auto.
Zo heb ik het gedaan… Viel best mee. Wel geduldig en voorzichtig zijn met de remleidingen. Als ze breken, heb je een pak meer werk.
Probeer ook alles in takt te houden bij demontage, knip de remleidingen af voor de koppelingen, let op de ABS-stekkers en de handremkabels.
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu
Totaal aantal Berichten: 91
- Berlingo 1.8 D xud7
Berlingo achterwiel staan altijd iets scheef dit is normaal. let maar eens goed op bij andere berlingo’s en partners. krik de wielen op en kijk of er speling is, zo niet dan is er niks aan de hand.
Hm deze begint toch aardig door z’n knietjes te gaan.
Als je aan een andere as denkt kun je eerst deze nog wat km’s oprijden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017