Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wie kent deze stekker bij de accubak en waar is hij voor? Hij komt uit kabelbundel AV. XM V6 12V Aut Type II.
Als ik stop met een warme motor dan zouden de fans een tijdje moeten doordraaien. Maar als ik het contact afzet gaan ze uit.
Waar moet ik beginnen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berusten? Bij m’n TCT gaan de fans ook uit als ik het contact afschakel. Ik heb nog steeds geen lijn kunnen vinden in wanneer ze wel en wanneer niet blijven draaien.
Enne, die steker is van de drukschakelaar die op de aircodroger zit.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Kleine correctie. de connector van de airco heeft 4 aansluitingen. deze heeft er maar 3.
Dit is een loze connector, is bij mijn v6/24 ook aanwezig.
Misschien voor de koplamp sproeiers??
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Stekker is idd loos, heb ik ook. Volgens mij draaien de fans alleen na als de motor boven een bepaalde temperatuur is. Normaal gaan ze bij mij ook uit als ik het contact af zet.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gerustgesteld,
Dank
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je zou er eens een paar zekeringen of relais uit kunnen trekken zodat de temp zeg tot 110 graden oploopt. Dan motor uit en relais / zekeringen terug. Zou de boel aan moeten gaan, waarschijnlijk zelfs op hoge snelheid.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Die dingen zijn contact geschakeld en gaan echt niet aan als het contact uit is.
Ook niet bij hoge temperaturen. Hier houd ik zelf rekening mee door tegen het einde van een rit even de boel rustig te laten nadraaien en eventueel motor af te zetten en daarna contact weer aan zodat de boel idd gaat draaien.
Enige manie rom dit te omzeilen is daar de elektra aan te passen. Heb ik hier al eens om gevraagd aan de e wonders maar men gaf aan dan op het bitron stuk te lopen.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Bij mij gaan de ventilatoren ook uit als het contact af is. En ik heb ook die losse stekker, zou inderdaad wel voor de ruitenwisser/sproeier kunnen zijn voor de koplampen die er bij mij ook niet opzitten. Ik merk al wel dat er veel bedrading in de dame aanwezig is voor opties waar bij de aanschaf niet voor gekozen is. Lekker makkelijk als je die opties van een sloper haalt….
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb het even getest:
Twee relais los, beetje toeren maken, is die zo op 110 graden.
Motor uit, relais terug. Gaat de boel mooi rustig draaien. Start ik de motor weer, gaat de boel hard draaien.
Bij 100 graden gaan de fans weer langzaam draaien en als ik dan de motor uitzet gaat alles uit.
Dus alleen als je motor echt heet is draait hij na, waarschijnlijk dus alleen in de bergen, of een zware aanhanger.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
mmm, das iig dan duidelijk.
maar euh… zou jij je motor gewoon uitzetten als het ding na een stevige rit 110 aanwijst ? of stationair met de kap open laten nadraaien om te koelen. ( of zelfs gewoon alleen contact aan, motor uit en kap open).
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
110 graden? Ik wordt al zenuwachtig als mijn meter van mijn 2.5TD tegen de 105 aan gaat wijzen…..
Normaal staat die op 90 en voor stoplichten of in stadsverkeer wil die wel eens naar de 100 gaan en dan slaan de ventilatoren inderdaad aan…
als je je airco aanzet gaat er standaard al een fan draaien ( of waren het er 2?) op halve kracht. Dat scheelt redelijk in het grillige verloop van die meter.
aan de andere kant…
de meter in je xm geeft constant de werkelijke temp aan. In een moderne wagen heeft men dat wat geneutraliseerd zodat de gebruiker niet zo zenuwachtig word…
Die TCT van mij draait met het contact uit soms bij hoge temperaturen echt wel na, zij het op halve kracht.
Kan soms wel een minuut of 10 duren.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Volgens mij is de TCT de enige die nadraait met contact uit. De rest draait alleen na, met motor uit, maar nog wel op contact.
Hier is eerder al eens een discussie over geweest op dit forum.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb het dus ook over contact uit, sleutel eruit zeg maar. Maar een V6 word in Nederland normaal geen 110 graden, dan is er iets mis. Maar dat moet die kunnen hebben, zo niet was er al wat mis. Met de airco aan draaien beide fans idd altijd langzaam en zal als het goed is de temp nooit boven de 90 uitkomen.
De 2.5 td staat er om bekend heet te worden, en kapot te gaan. Daar zou ik dus extra voorzichtig mee zijn.
Verder zou ik de boel stationair draaiend af laten koelen, als de motor niet loopt heb je ook bijna geen circulatie. Doen de fans nog niet veel goeds. Dat heb ik dus vanmiddag ook gedaan.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Brian schreef:Volgens mij is de TCT de enige die nadraait met contact uit.
Kleine correctie: sommige TCT’s want die van mij doet het weer niet en de aansturing is in orde.
Wim,
Disciplus Simplex