8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Damn een lijstje van APK afkeur
Gepost: 27 juli 2012 08:00 PM
  [ # 106 ]
Arjan Verkade schreef:

18 tot 24 uur. En vervolgens alle standaard onderdelen die je gewoon moet vervangen.
Daarbij nadrukkelijk vermelden dat het kan gebeuren dat er onvoorziene zaken naar boven kunnen komen.

Ja en die onvoorziene zaken komen 9 van de 10 keer voor dus je kunt er alsnog niets van voorspellen. Behalve een minimumprijs ja…. Maar dat is dus juist mijn punt. Niemand wil een minimumprijs horen, liever wil men een maximum afspreken.

“alle standaard zaken die je gewoon moet vervangen” kan ook nogal uiteen lopen, want als je -bijvoorbeeld- een extreem vies blok hebt met overal ontzettende kleefpakking (of een beun die alles met vloeibare pakking heeft gemonteerd) ben je zomaar een dag extra aan het vuil-en-meuk-afbikken.
Of een tripoïdehuis dat niet los wil.  cool grin  Of een draagarm die veel speling heeft maar waarvan de bout totaal vastgerot zit in de bus.

Of…..  ik kan wel een boek schrijven hoor! Laughing

Maar ik trek meestal een dossier van een oude klus met een vergelijkbare CX uit de kast en vertel dan wat dat gekost heeft. En daarbij een link naar het fotoalbum van die betreffende klus zodat men ziet wat er voor dat geld allemaal gedaan is en hoe het dus soms uit de hand kan lopen en dat zoiets bij hun CX ook eventueel het geval kan zijn.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 juli 2012 12:20 AM
  [ # 107 ]

Dat vind ik dus een prima prijsindicatie.  very good

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 28 juli 2012 04:09 AM
  [ # 108 ]
rustyduck schreef:

@cee-iks, als ie echt droog is zou ik em laten zitten, ik heb al vaak genoeg gezien dat een keerring na vervanging nog meer lekt dan voorheen. meestal omdat ie half in de oude groef loopt of net een klein beetje scheef zit.

greetzzzzzz

Rusty

Daarom laat ik hem ook mooi zitten, Alle keerringen van het blok heb ik wel gedaan, maar dat blok is dan ook helemaal uit elkaar geweest met nieuwe bussen en zuigers , en lagers etc. Geen keus dus.
Maar goed de kans dat die prise-as kering gaat lekken is niet zo groot, maar wordt groter als ik ‘m vervang! Een keerring waar je makkelijk bij kunt kun je nog wel een keer vervangen als ie net niet lekker op de groef loopt en dus lekt als een bezetene. Denk bijvoorbeeld aan de aandrijfaskeerring ofzo, dus die vervang ik wel.

Ondanks alle horror verhalen over uit de hand gelopen reparaties durf ik te beweren dat een CX die op de juiste manier z’n onderhoud en reparaties krijgt, best een bijzonder betrouwbaar vervoermiddel kan zijn.
Als je niet bezuinigd op noodzakelijke uitgebreide (preventieve) reparaties. Of als je bereid bent de portemonnee te trekken of de handen uit de mouwen durft te steken op momenten dat het echt moet, dan kun je met een CX best wel kostenbewust en betrouwbaar rijden.

Ik rijd nu ruim 10 jaar dagelijks CX en maak gemiddeld zo’n 20 a 30 duizend kilometer per jaar en heb in al die tijd slechts 1 maal de baas moeten bellen dat ik wat later was omdat de auto kuren had.
En zelfs die ene keer ben ik gewoon met de Cx rijdend op het werk aangekomen…....prima score lijkt me!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

Gepost: 28 juli 2012 09:29 AM
  [ # 109 ]
CEE-IKS schreef:

Ondanks alle horror verhalen over uit de hand gelopen reparaties durf ik te beweren dat een CX die op de juiste manier z’n onderhoud en reparaties krijgt, best een bijzonder betrouwbaar vervoermiddel kan zijn.
Als je niet bezuinigd op noodzakelijke uitgebreide (preventieve) reparaties. Of als je bereid bent de portemonnee te trekken of de handen uit de mouwen durft te steken op momenten dat het echt moet, dan kun je met een CX best wel kostenbewust en betrouwbaar rijden.

clap   +1!
Zéker kan dat, dat vertel ik óók aan iedereen hoor!
En wij leveren hier het bewijs van!! Cool

Helaas wordt er met een auto vaak doorgereden tot het écht niet meer gaat en echt kapot is en ja… dan wordt het ineens heel duur. Martinbap ondervindt dit nu aan den lijve, hij kocht een CX met veel werk, maar dat was vanaf het begin al duidelijk en dus geen verrassing. Gelukkig is hij handig en kan veel zelf. Dat scheelt enorm.

Wat ook vaak voorkomt: dingen worden halfbakken gedaan en moeten daarna alsnog opnieuw.
Maar een goed onderhouden CX is een prima auto! Je moet alleen gemiddeld ca. € 1000 aan onderhoud per jaar rekenen als je alles laat doen. Maar dat kost een nieuwe auto ook met gemak.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2012 11:22 AM
  [ # 110 ]

Helemaal mee eens, al vind ik die 1000 euro nog wel wat aan de lage kant.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 juli 2012 04:36 PM
  [ # 111 ]

Mijn gemiddelde ligt ook iets hoger.

Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 28 juli 2012 04:51 PM
  [ # 112 ]

Wat onvoorziene zaken betreft zo hier nog een. De baksteun moet worden vernieuwd (wist ik en heb ik al nieuw klaar liggen). Maar van de oude wil de binnenring niet van het draadeind wat achterop de bak zit. Wat is de beste optie met een slijptol een stuk van de ring afhalen zodat de ring geen verband meer heeft en dan van draadeind loshalen. Of is “los” lassen ook een optie?

Dit omdat ik mijn slijptol even niet hier heb liggen, maar wel een lasapparaat heb staan.

Afbeelding Bijlagen
baksteun 2.jpgbaksteun 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 29 juli 2012 05:29 PM
  [ # 113 ]

De ring is eraf. Beetje heet stoken en met een pijpsleutel voorzichtig draaien. Ik had even de angst dat het draadeind het zou gaan begeven als ik er teveel kracht op zou gaan zetten.

De bak is weer helemaal schoon, maar lekkage aan de priseas kan ik achteraf toch niet ontdekken. Ook bij een lektest blijft deze helemaal droog en zelfs als ik de bak een dag op de kop gooi dus met de as naar beneden, zie ik geen olie.

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 30 juli 2012 02:27 AM
  [ # 114 ]

Let wel op dat een gare keerkring er alleen olie uit kan gooien op het moment dat de as draait.
Een lektest zegt dus niet alles. Soms lekt het alleen bij draaien!
Kan best zijn dat je dus denkt dat ie dicht is, maar dat het niet zo is.

Hoe was het peil van je bakolie?

Als een krukaskeerring lekt heb je vooral olie achter het vliegwiel!
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de voorzijde nat was.
Zou dus niet zo zeker zijn…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 30 augustus 2012 09:41 PM
  [ # 115 ]

De bak zit er weer achter. Keringen zijn vervangen, voorzien van nieuwe distributie en pakkingen.

Tijd om weer in te bouwen.

Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 10 september 2012 12:19 AM
  [ # 116 ]

Zaterdag de motor weer ingebouwd, het liep eigenlijk allemaal heel vlotjes. En aan het einde van middag liep ze ook weer.

Echter de auto wil niet meer omhoog komen. De HD pomp gevuld met LHM de aanvoerleiding zit vol, ontlastschoef los gehad en de motor een paar minuten laten lopen. Maar er gebeurd niets. Nu hoor ik de HD pomp ook niet tikken. Nu heb ik al op het forum gezocht maar kan geen verdere oplossingen vinden. Iemand een idee?

Profiel  

Gepost: 10 september 2012 12:27 AM
  [ # 117 ]

De pomp zuigt duidelijk niet aan, aangezien de regelaar niet tikt.
Er zit waarschijnlijk nog altijd lucht in het systeem. Blijven ontluchten met de schroef. Open-dicht-open-dicht. Niet 2 minuten tussentijds wachten, maar snel achter elkaar. Wink

Kan echt lang duren soms hoor!

Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 10 september 2012 12:34 AM
  [ # 118 ]

Okay dank je, morgen nog eens een poging wagen.

Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 10 september 2012 11:37 PM
  [ # 119 ]

Vandaag een dag aan de CX besteed, helaas zonder resultaat. Ze ligt nog steeds als een dode walsvis met haar buik op de grond. De pomp vervangen de vorige leek problemen te geven. De uitgaand druk van de drukregelaar opgemeten en deze is zeer netjes. Na het openen van de ontlastboutje, zakt de druk weg en de pomp begint meteen aan te slaan.

voordat het blok eruit ging heb ik nieuwe bollen geplaatst, en gelijk getest toen was er geen probleem. Het kan toch niet zo zijn dat er zoveel lucht in het overig deel van het systeem is gekomen?

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 10 september 2012 11:54 PM
  [ # 120 ]

Doet de rest van de hydrauliek het wel? Dwz remmen en diravi.

Staat de hoogte verstelling goed?
Dwz niet alleen de knop of hendle binnen, maar ook de stang onder?

Of een leiding of slang die platgedrukt of geknikt is.

Kijk ook eens in het vat of je wel een retourstroom hebt

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook