9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Damn een lijstje van APK afkeur
Gepost: 11 september 2012 12:02 AM
  [ # 121 ]

Ik zat te denken: je hebt toch niet per ongeluk de ontlastschroef geheel eruit gedraaid op een bepaald moment tijdens de restauratie?
Want dan zou het kogeltje weleens weg kunnen zijn en kun je pompen tot je een ons weegt.

En inderdaad een goede vraag van Erik of remmen en stuur wel werken en of er retourstroom is.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 11 september 2012 12:09 AM
  [ # 122 ]

Stuurbekrachtiging en rembekrachtiging, zijn er ook niet. Dus in de hoogteregalaar zal het hem niet zitten.
Deze week eerst weer op mijn werk concentreren zaterdag maar weer eens kijken.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 11 september 2012 12:11 AM
  [ # 123 ]

Dat kogeltje zit erin dit was ook de vraag van Peter Bonhof. Ben er speciaal nog naar gaan kijken.

Retourstroom moet ik nog naar kijken, dat is ook een goed punt.

Profiel  
 
Gepost: 11 september 2012 12:20 AM
  [ # 124 ]

Ja, goeie hè! Cool


Maar goed. Je meet dus een goede druk op de regelaar en hij tikt als je de schroef opent, maar geen van de hydraulische componenten werken.  huh

Je weet dus 100% zeker dat:
- De pomp olie aanzuigt
- De drukregelaar correct werkt (175 bar uitgaand meen ik)

Ja?

- Zit er voldoende olie in het vat?
(domme vraag misschien maar je zult de eerste niet zijn)
- Filter is schoon van het voorraadvat

Je zegt : heb bollen gewisseld voordat de motor eruit ging en alles werkte toen.

- Heb je behalve de motor nog andere dingen gedemonteerd?
De HD-leidingen van de drukregelaar moeten in elk geval los geweest zijn, want die zitten aan de bak vast. Maar goed, als de druk daar goed is, zou dit niet de bottleneck moeten zijn.


Benieuwd naar je bevindingen!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 september 2012 12:34 AM
  [ # 125 ]

Lullig voor jou martin, maar ik vind dit wel de leukere storingen.

Volgens mij kunnen er maar een paar dingen gebeurd zijn:

Je hebt twee leidingen verwisseld(al weet ik niet zo snel welke)
Er zit ergens een verstopping, hetzij door afknelling hetzij door vuil, of bijvoorbeeld twee rubeers in een afdichting.
Je hebt de domme pech twee kapotte pompen te hebben ( druktest zegt niet alles, je kunt wel druk maar geen volume hebben)
Onvoldoende lhm zoals leontien al zei.
Je hebt ergens een open verbinding tussen druk en retour (dit zie je dan wel aan de retourstroom)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 11 september 2012 12:45 AM
  [ # 126 ]

Ik heb verse lhm in het vat gedaan en de filters schoon gemaakt(niet in die volgoede). De aanvoer leiding en de pomp gevuld. Voordat ik aan de slag ben gegaan. En behalve de pomp en de drukverdeler is er niets los geweest. De uitgaande druk is idd 175 bar en als ik de ontlastschroef los draai zakt de druk naar 150 bar en de pomp slaat aan. Leidingen verwisselen lijkt mij stug eigenlijk kun je ze door vorm en plek niet verwisselen. De hydroliekpompen van deCX worden juist door DS rijders gebruikt, vanwege deugdelijkheid. Ik sprak Peter Bonhof er nog over hij gaf ook aan dat ze zelden stuk gaan.

Gelukkig moesten er ook nog een paar andere dingen gebeuren, want ik begon toch wel de neiging te krijgen om het hele zwikkie in de IJssel te knikkeren.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 12:55 AM
  [ # 127 ]

Pomp bouwd dus wel druk op( neem aan direct na de pomp gemeten?)
En na de voorraad bol / drukregelaar ook gemeten?
Denk inderdaad ( zoals mijn voorganger zie) dat het hier zit.

VgF .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 11 september 2012 12:58 AM
  [ # 128 ]

De drukken zijn idd na de voorraadbol/drukverdeler gemeten.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 01:03 AM
  [ # 129 ]

Als er na de druk regelaar nog druk is kan indd lucht de boosdoener nog zijn.
En niet genoeg lhm

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 11 september 2012 01:29 AM
  [ # 130 ]

Wel vreemd, zoveel lucht in het systeem, na alleen een motor uit- inbouw.
Of heb je veel meer los gemaakt tijdens de klus?

Je kunt nog proberen ook even extra de remservo te ontluchten en de remklauwen.
Ontluchten kan écht veel tijd kosten hoor. Maar meestal is dan het hele systeem droog geweest door bijvoorbeeld alle leidingen vervangen of een zware lekkage, wat bij jou toch niet het geval was toch?

 


Overigens wel ‘grappig’ dat we het destijds in dit topic nog hadden over dat je nooit een prijsopgave kunt doen van een klus omdat er altijd onvoorziene zaken optreden. Dit is weer precies zo’n voorbeeld hiervan. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 11 september 2012 01:55 AM
  [ # 131 ]

Ik weet niet of de CX een veiligheidsklep heeft, maar deze kan ook nog vasthangen.
Dit heb ik bij mijn BX ervaren. Dat heeft als effect dat de pomp zijn werk doet, maar dat er nergens druk aankomt (behalve op de remmen geloof ik).

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 september 2012 09:57 AM
  [ # 132 ]
Martinbap schreef:

De bak zit er weer achter. Keringen zijn vervangen, voorzien van nieuwe distributie en pakkingen.

Tijd om weer in te bouwen.

heb nu ook de prise-as keering vervangen?zou lullig zijn als die toch lekt kan alles er weer uit confused
heb kort geleden deze keering vervangen aardig te doen maar wel koppie er bij .zie topic( differntieel lek?)
vrgr, joost en succes met het hydraulische probleem,vreemd dat de wagen niet omhoog komt?
veiligheidsklep weet niet of het daar aan zou kunnen liggen ?

Profiel  
 
Gepost: 11 september 2012 12:10 PM
  [ # 133 ]

Ik weet niet wat er hier bedoeld wordt met een veiligheidsklep, maar als die open zou staan, branden toch ook de rode lampen op het dashboard omdat er geen druk op het systeem staat.

Er zit wel een drukschakelaar op, dat werkt als een ventiel. Als deze een drukverlies signaleert gaat de STOP-lamp aan. Maar goed, daar kom je normaal gesproken helemaal niet aan bij motor uit- en inbouwen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 september 2012 12:28 PM
  [ # 134 ]

Volgens mij wordt het veiligheidsventiel bedoeld, zie ook pag. 8 van http://www.citroen-cxclub.nl/wordpress/wp-content/uploads/Downloads/LezingHydrauliek.pdf

Maar inderdaad, bij een blok eruit en weer erin kom je daar helemaal niet aan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 12:39 PM
  [ # 135 ]
La Léo schreef:

Ik weet niet wat er hier bedoeld wordt met een veiligheidsklep, maar als die open zou staan, branden toch ook de rode lampen op het dashboard omdat er geen druk op het systeem staat.

Er zit wel een drukschakelaar op, dat werkt als een ventiel. Als deze een drukverlies signaleert gaat de STOP-lamp aan. Maar goed, daar kom je normaal gesproken helemaal niet aan bij motor uit- en inbouwen.

Maar kan deze ook de storing geven?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook