5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Damn een lijstje van APK afkeur
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 juni 2012 08:07 PM
  [ # 61 ]
Martinbap schreef:

Nee dat ga ik van de week maar eens doen.

net een kleine berekeningetje gemaakt wat de kosten gaan zijn.
Daarmee kom ik zo rond de 500 euro. (nieuwe bollen, pakkingset, koppelingset en aandrijfashoes).
De overige onderdelen en stallingsruimte nog niet meegerekend.

Precies, that’s the spirit! En als je het dan zelf doet dan heb je gewoon een prima CX waarmee je weer zonder problemen vooruit kunt, en die ook gewoon zonder probleem APK zal krijgen! En dan zijn zelfs de kosten in de hand te houden.

Dat was ook wat ik in de vorige post ook bedoelde, als je het zelf kunt doen dan is het ook zeker de moeite waard. Probleem is dat je er nu natuurlijk niets mee opschiet omdat je geen APK krijgt.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 24 juni 2012 08:13 PM
  [ # 62 ]

Probleem op dit moment is nog even de sleutelruimte in Arnhem. Ik zag er net wel een op internet, 197 per maand stalling en sleutelen ex huur voor een brug a 12.80 per uur. Als je twee dagen van ieder 8 uur rekent dan zit je ook al op 400 euro. Nog maar even verder zoeken.

Morgen Peter Bonhof maar eens bellen, hij heeft vast nog wel een paar goede steunen liggen. Misschien gelijk de onderste ook maar doen als het blok er toch uit ligt.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 juni 2012 11:00 PM
  [ # 63 ]

Die onderste steun zou ik niet bij voorbaat vervangen.
Wel als hij stuk is natuurlijk, meestal door olie waarin het rubber oplost.
Het is niet goedkoop, en je kunt het later ook nog doen zonder motor te demonteren.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 24 juni 2012 11:46 PM
  [ # 64 ]

Je hebt gelijk als tie goed is dan is tie goed he?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 juni 2012 02:19 PM
  [ # 65 ]
waterman schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Heb toch 2 auto’s met gare koppeling een APK gehad. Waarvan 1 niet sneller dan 70km/u haalde.

Het is geen APK punt!

Ok: bewijs dat eens dan aan de hand van de richtlijnen aub! Verder snap ik al die ophef niet. Met een gare koppeling en een auto die niet boven de 70 uitkomt WIL je toch helemaal niet gaan rijden? Het lijkt wel of er een soort nationale sport aan het ontstaan is: hoe kom ik zo makkelijk en goedkoop mogelijk door de APK en fuck de veiligheid voor anderen. Als het maar goedkoop is. Ziek hoor.

mee eens!

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 25 juni 2012 03:19 PM
  [ # 66 ]

Ik sprak net Peter Bonhof uit Epe, volgens hem kun je op bollen niet afkeuren. Tenzij ze lek zijn, of dermate verrot dat ze geheel niets meer doen. Een optie is om ze eraf te halen en te laten testen. Wat stuurinrichting aangaat, geeft hij aan dat het niet de cetrifugaalverdeler kan zijn, maar de diravi.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 juni 2012 03:56 PM
  [ # 67 ]

Die veerbollen moeten er toch vanaf,want goed zijn ze in ieder geval niet.Ik denk dat hey in jouw geval niet meer lonend is om ze te laten vullen(te lage restdruk),dus zou ik lekker voor nieuw gaan.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 26 juni 2012 09:49 PM
  [ # 68 ]

Vanavond is de TRS naar de loods gegaan. Volgende week maar eens aan de klus. Een ding is zeker de diravi is niet stuk, na een paar meter rijden kwam er plots weer leven in.  Dus dat probleem zit toch ergens anders.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 09 juli 2012 09:31 PM
  [ # 69 ]

De bollen, pakkingset, olie filter (als het blok eruit is kun je er veeeeeel beter bij komen) en koppelingsplaat zijn onderweg. Morgen even langs Epe voor de bloksteunen en een retourleiding.

Maar de klus moet nog even op zich laten wachten want eerst een lang weekend Berlijn in het verschiet.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 09 juli 2012 10:19 PM
  [ # 70 ]
Martinbap schreef:

De bollen, pakkingset, olie filter (als het blok eruit is kun je er veeeeeel beter bij komen) en koppelingsplaat zijn onderweg. Morgen even langs Epe voor de bloksteunen en een retourleiding.

Maar de klus moet nog even op zich laten wachten want eerst een lang weekend Berlijn in het verschiet.

moet je toch teleurstellen maar het oliefilter zal je moeten verwijderen voordat je het motorblok er uitlepel en filter terug plaatsen als blok er weer in zit
vrgr,joost

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 10 juli 2012 11:02 AM
  [ # 71 ]
joostvanbroekhoven schreef:
Martinbap schreef:

De bollen, pakkingset, olie filter (als het blok eruit is kun je er veeeeeel beter bij komen) en koppelingsplaat zijn onderweg. Morgen even langs Epe voor de bloksteunen en een retourleiding.

Maar de klus moet nog even op zich laten wachten want eerst een lang weekend Berlijn in het verschiet.

moet je toch teleurstellen maar het oliefilter zal je moeten verwijderen voordat je het motorblok er uitlepel en filter terug plaatsen als blok er weer in zit
vrgr,joost

Nee hoor, is niet nodig, ik heb de motor er met oliefilter uit gelepeld. Ok, het is niet heel ruim, maar het kan dus wel! Moet wel zeggen dat ik ook de radiateur eruit heb gehaald om te voorkomen dat die beschadigd.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 10 juli 2012 06:33 PM
  [ # 72 ]
CEE-IKS schreef:
joostvanbroekhoven schreef:
Martinbap schreef:

De bollen, pakkingset, olie filter (als het blok eruit is kun je er veeeeeel beter bij komen) en koppelingsplaat zijn onderweg. Morgen even langs Epe voor de bloksteunen en een retourleiding.

Maar de klus moet nog even op zich laten wachten want eerst een lang weekend Berlijn in het verschiet.

moet je toch teleurstellen maar het oliefilter zal je moeten verwijderen voordat je het motorblok er uitlepel en filter terug plaatsen als blok er weer in zit
vrgr,joost

Nee hoor, is niet nodig, ik heb de motor er met oliefilter uit gelepeld. Ok, het is niet heel ruim, maar het kan dus wel! Moet wel zeggen dat ik ook de radiateur eruit heb gehaald om te voorkomen dat die beschadigd.

okee wist ik niet maar heb indd ook nde radiateur weggenomen met het eruithalen van het motorblok.
vrgr,joost

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 10 juli 2012 07:36 PM
  [ # 73 ]

De radiateur verwijderen was is ook van plan. Dat lijkt mij een stuk minder werk in verhouding tot er per ongeluk een gat in maken tijdens het optillen van het blok.

Bovenste bloksteun en baksteun liggen al achter in de Picasso.
De onderdelen van onze vrienden uit Duitsland, hebben de grens ook al gepasseerd en zijn in Utrecht aangekomen.

Alleen UPS kan de plaat nog niet traceren.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 20 juli 2012 07:01 PM
  [ # 74 ]

Vandaag mijn eerste niet officiële vakantiemiddag goed benut, de dame is voorzien van nieuwe bollen.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 23 juli 2012 04:47 PM
  [ # 75 ]

Grappig dat Waterman en GoodOldDiesel het eigenlijk volkomen met elkaar eens zijn en er toch een venijnige discussie ontstaat… Conclusie is natuurlijk dat een overmatig slippende koppeling niet mag. Een beetje, of één met een gebruiksaanwijzing, mag dus wel.
Mijne slipt ook, optrekken moet vrij rustig, maar ik haal nog 130. Terecht dat mijn keurmeester, die ik graag mag en die ik daarom bij voorbaat al op de koppeling wees om hem niet in de problemen te brengen, dit zonder meer goedkeurde. Zolang ik sneller op gang kom dan een volstrekt APK-waardige bus uit de jaren ‘70 zie ik de verkeersveiligheid nog niet in het gedrag komen.

Bovendien, je ziet echt maar weinig mensen die op 130-stukken niet boven de 70 komen vanwege mechanische defecten… Naast het oerwoud van regeltjes werkt het gezond verstand nog prima. Dat mensen met zulke kwalen doorrijden en daarmee anderen in gevaar brengen is onzin.

Goed, nu mijn eigen koppeling eens vervangen!

Corrosion sympa!

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook