Hallo allemaal!
Robert_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 24 juni 2012 05:35 PM

Ik ben Robert, 23 jaar oud en in de 5 jaar dat ik m’n rijbewijs heb eigenlijk nooit anders dan Peugeot gereden. Ik ben begonnen met een 205 1.1 en een jaar later heb ik een 205 GTi gekocht.

Inmiddels mijn studie afgerond en al bijna 2 jaar veel te veel snelwegkilometers aan het maken met de 205 GTi (foto: http://i48.tinypic.com/o1o60.jpg). Afgezien van het feit dat de auto technisch top is, is het eigenlijk door gebrek aan comfort en z’n grootte geen auto voor dagelijks gebruik. Na zelf bijna 50.000 km met de GTi te hebben gereden, vond ik het tijd worden voor een diesel om de komende tijd in rond te kachelen.De GTi wordt overdekt gestald bij zijn soortgenoten.

Ik was op zoek naar een sportief ogende auto, redelijk verbruik en comfort.

Om de dagelijkse kilometers te maken heb ik vorige week een C4 Coupe VTS uit 2005 gekocht. De auto is in 2007 vanuit België naar Nederland geimporteerd. Het is volgens mij de meest luxe optie die er te koop was. Vollederen interieur, ingebouwde navigatie en spraakcomputer, sensoren voor + achter, xenon, en alle andere dingen die ik nog niet heb ontdekt… Daarnaast zijn van alle reparaties van de afgelopen tijd de facturen aanwezig (koppelingsgroep, 4 verstuivers, versnellingsbak gereviseerd, distr. riem/waterpomp/spanrol, wiellagers voor + achter)en is verder de onderhoudshistorie bijgehouden in de boekjes. 

De auto heeft inmiddels iets meer als 200k km op de teller staan, maar is werkelijk als nieuw. Het is echt een auto geweest waar de vorige eigenaren erg zuinig op zijn geweest. Met alle reparaties die al waren uitgevoerd en de staat waarin de auto verkeerd, verkoos ik deze auto boven zijn soortegenoten met een km-stand van 150-180k km.

Hierbij een fotootje voor de beeldvorming, wanneer ik wat meer tijd heb ga ik betere foto’s maken:

Dan ga ik me nu maar eens rustig inlezen op het forum!

Grtz, Robert

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1803

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 24 juni 2012 06:01 PM
  [ # 1 ]

En ik maar denken dat een VTS altijd een top-benzineversie was. Blijkt het ook een middenmoot-dieseltje te kunnen zijn… Hoe dan ook, de C4 Coupé heb ik altijd een mooie auto gevonden en met VTS-uitrusting is hij helemaal goed!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook