2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DS3 Racing velgen
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 12:50 PM
  [ # 16 ]

Dus ik zeg, met een spacer van 2 mm ben ik verzekerd van succes!

Of denk ik nou te simpel? Heb er namelijk nog geen ervaring mee…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 juni 2012 01:15 PM
  [ # 17 ]

Bij een grotere ET-waarde gaat de velg naar binnen, m.a.w. de spoorbreedte wordt 4 mm kleiner.
Binnen de marge van enkele mm’s gaat meestal wel goed, voor 2 mm verschil heb je geen spacer nodig.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 26 juni 2012 05:10 PM
  [ # 18 ]

En aangezien een DS5-velg breder is, dus ook de banden zou het dus weer bijna niks uitmaken…Maar als ik zo naar Racings kijk gaan volgens mij die velgen zonder de spatbordverbreders misschien net ietsje uitsteken. En die verbreders van een Racing zijn aan de prijs. Carbon… Ik geloof dat alleen de bumperlip al iets van 800 pietermannen kost.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 juni 2012 06:12 PM
  [ # 19 ]

Nee, de velgen van een Racing onder een standaard DS3 (THP) steken niet uit.

ET waarde van de DS3R velgen is trouwens ET17, dus 10mm meer naar buiten als de 17” Bellone’s.
Daarnaast is een DS3R velg 7,5” breed (met 215/40 18” rubber), en een Bellone 7” (met 205/45 17” rubber)

Onder een 40mm verlaagde DS3 THP kan je max. 8J x 18” (dus 8” breed) velgen met ET15 plaatsen zonder dat ze uitsteken.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 08:11 PM
  [ # 20 ]

Fabian, wat is de ET waarde dan volgens jou voor de Bellone?

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 juni 2012 08:30 PM
  [ # 21 ]

ET van de Bellone’s is ET27, die van een DS3R ET17

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 08:35 PM
  [ # 22 ]

Mmm, als de Racing velgen een ET van 17 hebben en de Bellone’s een ET van 27, dan staan de Racing velgen toch juist meer naar binnen?

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 juni 2012 08:51 PM
  [ # 23 ]

Nee, meer naar buiten.
Hoe hoger de ET waarde, hoe verder de velgen naar binnen vallen!

Een DS3R is omgerekend 32mm per as breder dan een standaard DS3
10 mm per velg door de ET waarde
6mm per velg ivm de breedte (7,5” ipv 7”)

Hier een site met uitleg:
http://www.etwaarde.nl/

En hier een site om alles te berekenen:
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Zelf ga ik ook nieuwe velgen kopen in de maat 7,5J x 17” ET15
Hierdoor staat mijn DS3 straks 36mm breder per as (18mm per velg)

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 09:01 PM
  [ # 24 ]

Ah, vergissing dus!

Ik zie dat de Canaveral 8 (inch?) breed is en de Racing velg 7,5.

Wat ik nu denk:

1. Omdat de ET bij de Canaveral 10 hoger is dan bij de Racing, staat de Canaveral 10mm meer naar binnen.
2. Omdat de Canaveral een halve inch breder is dan de Racing, is hij per kant 6,35mm breder (steekt dat dus meer uit).
3. Er vanuit gaande dat je vanwege deze situatie meer ruimte aan de binnenkant nodig hebt, moet er een wielspacer tussen omdat hij daar door de andere ET en breedte 16,35mm meer uitsteekt >> dus 15mm wielspacer

Dan zou hij moeten passen, maar dan steekt de velg wel (volgens mijn berekening) 11,35 mm meer uit dan de racing.

Is dit een logische beredenering? Allemaal nieuwe materie voor mij Very Happy

Profiel  
 
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 09:02 PM
  [ # 25 ]

Ik zal ook eens die calculator gebruiken Very Happy

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 juni 2012 09:11 PM
  [ # 26 ]

Beste zou zijn om de Canaveral velgen met 12mm spacers uit te rusten! (je hebt dan dus eigenlijk ET15

Hierdoor komt de velg aan de binnenkant 4mm dichterbij de wielkast (verwaarloosbaar)
En zal hij 8mm breder staan als een DS3R

Je zit dan gelijk aan de eerder door mij aangegeven wielmaat voor een DS3
namelijk 8J x 18” ET 15

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 09:13 PM
  [ # 27 ]

Helemaal goed, dan ga ik daarvoor Very Happy

Bedankt voor je hulp Fabian!

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 juni 2012 09:15 PM
  [ # 28 ]

beste bandenmaat is dan trouwens 215/40 18”
De banden komen dan iets getrokken op de velg te zitten, dit voorkomt het aanlopen nog iets beter!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
vincentv75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 20-06-2012

Gepost: 26 juni 2012 09:19 PM
  [ # 29 ]

Als ik 220 neem, heb ik dan een probleem?

Want bij een 215 kan ik mij voorstellen dat mijn velg dan snel beschadigt of werkt dat niet zo?

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 juni 2012 10:00 PM
  [ # 30 ]

220 bestaat niet naar mijn weten, dus dan wordt het 225 breed.
Dan kan je het beste zoeken naar 225/35 18” anders wordt de omtrek weer te groot.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook