Hallo ik ben erachter gekomen dat ik een 89 bx heb met een 85 orga nr nl 3095
is dat mogelijk en kan ik daar belasting technies wat mee iemand ervaring !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Fotootjes van auto én ORGA-nr zouden helpen om daar voertuigtechnisch iets over te zeggen. Maar voor wat de belasting betreft: als ik het nou goed heb begrepen gaat de balastingdienst gewoon uit van de datum waarop het kenteken is afgegeven. Dan zou je, als ik de huidige regeling goed heb begrepen, met een ‘89er kenteken in 2019 aan de buurt zijn voor vrijstelling van de MRB en provinciale opcenten, maar níet van een eventuele diesel- of LPG-toeslag.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Om wat voor type BX gaat het?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
een ‘89er wordt in 2017 belastingvrij indien het een benzine is, in het geval van diesel/lpg betaal je de brandstoftoeslag.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is dat die 16v? Ik kan me niet voorstellen dat het organummer echt uit ‘85 is, toen waren er nog helemaal geen BX 16v’s.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Moest ik ook aan denken .
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
25trd schreef:een ‘89er wordt in 2017 belastingvrij indien het een benzine is, in het geval van diesel/lpg betaal je de brandstoftoeslag.
O ja, je hebt gelijk! Hier is de uitleg. Ik sta verbeterd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik denk een vier, met wat overtollige verf er links boven. Zoals Knäckor al zegt, de 16valven kwam pas eind ‘87.
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Eens. En dat zou je productiedatum op 25 januari 1988 zetten. Dan heeft ze nog steeds vrij lang gestaan, maar dat is veel plausibeler dan ‘85.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ze hebben daar niet altijd evenveel aandacht aan besteed. Bij veel orga nummers in het motorruim is het vaak ook gissen.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je niets met het chassisnr om de orga nr of productie datum te achterhalen?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat wil je daar mee bereiken? Een 16v was er niet in ‘85. Een belastingtechnisch kijkt de overheid alleen naar de eerste toelating.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niets bijzonders, maar gewoon de productie datum achterhalen. Voor het bestellen voor onderdelen kan dat soms handig zijn om te weten wat het ORGA nr is ivm met bepaalde wijzigingen die zijn gedaan.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Vermond schreef:Wat wil je daar mee bereiken? Een 16v was er niet in ‘85. Een belastingtechnisch kijkt de overheid alleen naar de eerste toelating.
Hoeft niet perse geloof ik. Er zijn auto’s die in 87 voor het eerst zijn toegelaten, terwijl ze in 86 gebouwd zijn. Dit is ook het geval bij de ex CX Gti Turbo 2 van een kennis van mij. Als je dat kunt bewijzen kan je auto alsnog belastingvrij worden.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S