Advies: Citroen Xsara Picasso 2.0 AUTOMAAT 2005 op LPG
EricR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 26 juni 2012 12:32 PM

Ik zit al een tijdje te lezen en zoeken in het archief, maar ben een beetje overdonderd door de hoeveelheid informatie.

Ik zoek aankoopadvies voor een Xsara Picasso met automaat van juni 2005. Net een ton op de teller en LPG.
Nu heb ik af en toe wel eens een huidige C4 Picasso automaat als leenwagen mee gekregen. Maar deze bak schakelt wel zo traaaag. Is de bak in de Xsara ook een semiautomaat of een conventionele met koppelomvormer ?
Is de combinatie automaat/lpg in dit model een goede combi ? De wagen staat niet echt om de hoek voor mij en voor .. heen en weer rijden is ook een beetje zonde van de brandstof.

Elk advies is welkom om wel of niet tot aankoop aan te gaan.Waar moet ik specifiek op letten ?
Alvast bedankt.

Eric

Profiel  

Gepost: 26 juni 2012 01:09 PM
  [ # 1 ]

Een Xsara Picasso heeft een conventionele automaat. Dat is ook zo’n beetje alles wat ik je er van kan vertellen. Al heeft het rijden op lpg uiteraard erg weinig met automaatrijden te maken, het is hooguit belangrijk te kijken welke motor er aan die automaat hangt om te weten of deze goede referenties heeft op lpg.

Profiel  

EricR
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 juni 2012 01:13 PM
  [ # 2 ]

Dank, dat is al een geruststelling dat het schakelen wat vlotter kan verlopen.

Profiel  

EricR
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 juni 2012 03:41 PM
  [ # 3 ]

iemand met kennis over de 2 liter motor met LPG ?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook