Dank voor de tip!
Ik check altijd alle verbindingen. En als het mogelijk is, zal ik de verbindingen solderen.
Het probleem is dat ik na 3jaar (lease periode) de auto in originele staat terug moet inleveren. De vraag is in hoeverre ze dat gaan checken.













Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
volgens mij is solderen ook niet goed, dat kan los breken door de trillingen van de auto.
volgens mij zijn krimp/knijp stekkertjes het beste.
ik het laatst ook een trekhaak onder een C3 gemaakt, het zelfde als een DS3, daar hebben we een thule kabelset bij gekocht, was 10 min werk, wat stekkers omsteken en klaar, dan gaat de garage straks helemaal niks zien.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Ik zal het eerst proberen met deze set
Vandaag nog wat kunnen doordoen, met het mooie weer
De plastieken kapjes zijn grotendeels weg, dus ik kan de draad goed weg steken. Kan er iemand mij vertellen welke aansluiting dit is
Is dit de geel zwarte aansluiting of zie ik het verkeerd?
Anders trek ik een kabel door tot aan de batterij. Maar langs waar kan ik het best de draad door steken? Het liefst aan de passagierskant
Mvg














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vmeertens schreef:Het probleem is dat ik na 3jaar (lease periode) de auto in originele staat terug moet inleveren. De vraag is in hoeverre ze dat gaan checken.
Ga er gerust van uit dat ze dat zeer grondig zullen doen en iedere afwijking in rekening zullen brengen. Het zelf plaatsen van een trekhaak ZONDER de originele kabelset is zeer onverstandig bij een auto met can-bus systeem en dat je zoiets doet bij een wagen die niet eens je eigendom is vind ik helemaal onbegrijpelijk omdat de dealer die de wagen in onderhoud gaat krijgen bij een storing zeker melding zal maken dat er met imitatieonderdelen door een onbevoegd persoon aan de auto, die nog binnen de garantie zit, gewerkt is. Leasemaatschappijen zijn hier behoorlijk fel op. Wees gewaarschuwd, nogmaals, het NIET gebruiken van de originele kabelset is écht zeer sterk af te raden!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je zit warm, maar zeker verkeerd. Dat is je OBD stekker. Als je daar in gaat hobby’en, heb je heel wat uit te leggen aan je dealer . Hopelijk heb je dat nog niet gedaan. Het blokje wat je zoekt is zo’n 1cm hoog, en 5x5 cm breed, met 2 mini zekeringen en 3 lege aansluitingen. Het kan ook zijn dat hij zwart groen was, ipv zwart geel
.
Txh voor de reactie! Ik ben daar nog niet gaan klussen, deze stekker zag er juist iets te goed uit Nu weet ik ook waarom…
Ik zal vnvd nog eens zoeken, tot nu toe heb ik deze gevonden (blauw rood en geel blauw):
Alles werd opgekuist merk ik Thx hierrvoor!
Kan iemand mij zeggen wat die blauw-gele stekker is die je kan zien op de foto? (de stekker die wat zit te “hangen”)
Of kan ik ergens een schema vinden met alle stekkers + zekeringen?
Mvg,
Vincent M.
Eindelijk even een moment genomen om 2 foto’s te maken van hoe ik constante stroom heb afgetapt voor mijn car pc. Zie hier het bewuste groen zwarte blokje met gele zekeringen:
In een van de ongebruikte zekering punten heb ik dus een steekstekkertje gestoken, en een zwevende zekering geplaatst, et voila: constant 12V:
Rare is dat ik dit blokje niet bij jou zie. Geen idee ook waar die andere 3 zekeringen voor zijn. Succes!
Thx voor de foto’s! Dat helpt me een heel stuk verder!
Ik ben dat blokje inderdaad nooit tegengekomen… Ik zal vnvd nog eens zoeken, maar ik denk niet dat ik deze zal vinden.
Is er mssn een verschil tussen Benzine en Diesel? Ik rij namelijk met een Diesel
Ik heb ook een e-hdi, uit mei 2011. Ik weet ook niet waar het van is. Zoals je op de bovenste foto ziet, zit dit blokje vastgeklikt onderaan die ruimte. Ik hoop dat je het gaat vinden, draad vanaf de accu kan ook lastig worden (het is wel door anderen gedaan, maar ik heb uren gezocht naar een goede route)
Vnvd geen tijd meer gehad om te zoeken. De trekhaak is constructief in orde, maar ik zal niets vervoeren tot alles 100% veilig werkt…
Misschien een beetje laat, maar waar heb je die constante stroom voor nodig? Als je dat voor je caravan koelkast gebruikt en je blijft m lang gebruiken als je motor uit staat kan dat nog voor vervelende verrassingen zorgen. Of is het alleen voor de binnen verlichting als je onderweg stopt? Dan kan je alsnog prima mee rijden. Als je verlichting achterop het maar doet, en dat zou nu al moeten werken. En anders ligt het probleem in je scotch locks. Kortom, vind je dat zekeringkastje niet, bedenk je dan 2x of het alle moeite waard is om stroom vanaf de accu door te trekken. Tenzij je het helemaal buiten onderlangs kan wegwerken Dan ben je zo klaar natuurlijk. Let ook wel op de dikte van je stroomkabel en watvoor verbruiker je er op gaat zetten.
waterman schreef:vmeertens schreef:Het probleem is dat ik na 3jaar (lease periode) de auto in originele staat terug moet inleveren. De vraag is in hoeverre ze dat gaan checken.
Ga er gerust van uit dat ze dat zeer grondig zullen doen en iedere afwijking in rekening zullen brengen…
Dat zal wel meevallen. Bij mij deden ze 1 rondje om de auto toen ik mijn vorige leaseauto inleverde en kreeg ik een inleverbewijs. Weet natuurlijk niet of ze daarna nog dingen gaan checken, maar dat verwacht ik niet. Je kunt natuurlijk wel problemen met onderhoud krijgen..
Sowieso, zelf sleutelen aan een lease-auto…
Zeer onverstandig, help je hopen dat ze er niet achter komen.. Natuurlijk heb jij de beste bedoelingen, maar weet je hoeveel prutswerk een leasemaatschappij per dag te verwerken krijgt? Regels zijn er niet voor niets…
Sfs:
De voeding is nodig om het bakje voor de signalen van spanning te voorzien.
De constante stroom naar de aanhangwagen is voorzien in de bedrading van de stekker.
De maatschappij is op de hoogte dat er een trekhaak wordt gemonteerd (en ik kreeg akkoord), anders ging ik er nooit aan beginnen