Samen met m`n broer `n proefritje maken met m`n XM; broertje rijdt en test (die heeft ervaring met Citroën (o.a. SM gehad) en had in het verleden een garage).
We rijden een zijstraat uit en moeten stoppen om de grote weg op te draaien, eenmaal op de weg accelereert hij even uit en zet de automaat in z`n vrij om te luisteren. Gelijk worden we naar de kant van de weg gedirigeerd.
“Is dit een Citroën-XM?” Vraagt de agente; na bevestiging verklaarde ze dat we te hard gereden hadden. Vol ongeloof vallen drie monden open (m`n broers, de eigenaars en mijn); we zaten nauwelijks enkele seconden op de weg. 76 km luidt het verdict (50 km weg); ons verweer dat we met een testrit bezig waren en de zijstraat 200 meter verderop waren komen uitrijden werd terzijde geschoven. De radarauto had ons geklokt en we werden bekeurd. Mijn vraag in het Russisch of er iets geregeld kon worden werd niet verstaan dus ja; we waren echt nog wel in Nederland.
Blijkt dat de radarauto vlak vóór de zijstraat stond waar wij uit kwamen rijden.
Dit heeft niks meer te maken met handhaving van de wet en/of corrigeren van automobilisten maar alles met het spekken van de staatskas. Rij vanuit stilstand een grote weg op en trek niet meteen goed op om vervolgens je snelheid aan te passen; nee; rijd héél voorzichtig die weg op, dat ze achter je vol in de blokken moeten is niet erg, knallen ze tegen je aan hebben zij toch schuld; waar zijn we hier in Nederland toch mee bezig?
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Het loopt weer tegen het einde van het jaar en de quota moeten weer gehaald worden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zag er ook wel weer een stel op de N11 gisteren. Ik geloof dat ze weer quota’s moeten halen. Hetgeen de meest achtelijke maatregel ter wereld is. En ze vinden het raar dat de politie een imagoprobleem heeft.
Maar goed, je kan misschien deze eens proberen voor de rechter, kijken wat ie er van zegt. Kost wel weer wat extra geld. Maar niet de kans hebben om als je de weg op draait je snelheid aan te passen is misschien wat absurd.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Misschien een flitscotroletopic-idee ?
Schijt aan originaliteit.
Ik zag laatst in Eindhoven ook die boevenvangers radaren.
Terwijl daar 1 van de dienders een levensgevaarlijk en vervuilend moordwapen(auto) had aangehouden, hield agent nr 2 de omgeving in de gaten.
Ze hield me strak in de gaten en zat waarschijnlijk te wachten op een reactie van een medeweggebruiker.
Ik had alleen 1 vraag aan hun; Hoeveel boeven hebben jullie deze zondagmorgen(echt waar) al gevangen?
Ik werd vriendelijk doch dringend gevraagd om op te hoepelen…
Ik hem me allang tegen die mensen gekeerd, en ik doe er ook alles aan om het ze zo moeilijk mogelijk te maken.
Een klein beetje off-topic maar de scooter rijders onder ons worden ook geteisterd door deze terroristen die met hun wapen achter bomen vandaan om je richten.
Met rollerbanken hetzelfde, het is toch achtelijk om een voertuig te bekeuren op hun (begrensde) constructie snelheid?
Nee, als agent zijnde kan je maar beter niet met mij in aanraking komen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Sorry SZ, maar dit snap ik niet.
Je brommer/scooter opvoeren is illegaal. Al die jongeren doen zo stoer, van mij maak je nix enz.
Maar als jij met je opgevoerde scooter iemand doorrijd…...Dan zeg je wel, stonden ze maar vaker te controleren…Want de verzekering trekt zijn handen terug, jij kunt voor de kosten opdraaien.
Als mensen zich aan de regels houden hoeven ze niet te flitsen. Okeej, ik zeg niet dat ik nooit te hard rij. En regels zijn er ook om te overtreden, maar je moet ergens een grens trekken.
Zoals bij flitsen: Mensen die 5km te hard rijden en geflits worden gaan zeiken: “Het is maar 5 km!” en: “Kunt u niet een beetje coulant zijn?”.
Als men de snelheid pas beboet bij 55 (dus dat je 5km te hard mag rijden zonder beboet te worden) dan gaan de mensen zeiken als ze 58 rijden, van: “Het is maar 3 km/u!”. En zo blijf je dan maar doorgaan.
En daarbij: de mensen die staan te flitsen hebben nix met boeven vangen te maken. De flitsers zijn meestal van het VHT (Verkeers HANDHAVINGS Team). Voor het vangen van “boeven” is er genoeg ander personeel.
Mijn pa is agent (zit tegenwoordig op de meldkamer, dus als je in Zuid-Limburg met je scooter tegen een boom knalt is de kans groot dat hij er een patrouille op afstuurt). Hij is vroeger ook “agent op straat” geweest. In de tijd toen het nog Rijkspolitie was. En hij heeft aardig wat mensen die zich, omdat ze te hard reden, te pletter reden tegem een boom er vanaf kunnen krabben, uit een greppel kunnen halen of onder een vrachtwagen uit.
En als ik geflits word zal ik zeker balen, maar wel toegeven dat ik te hard heb gereden en dat doen veel mensen niet.
Simpele Ziel schreef:Ik hem me allang tegen die mensen gekeerd, en ik doe er ook alles aan om het ze zo moeilijk mogelijk te maken.
Ze kunnen het jou veel lastiger maken….
leujel schreef:Ja joh het is gewoon niet normaal meer!!! Ik zag er gisteren ook weer een flitsen… Ik rij helemaal alleen op de N11 naar huis en opeens flits…. Ik reed gewoon maar 110!!! Die 10 kilometer op een rechte weg waar niemand rijdt!!!
Ahhhhh ik heb een hekel aan die mensen!!
En als er iemand overstak op het moment dat jij met “maar 110” aankomt rijden…....
Ik krijg hier bonnen terwijl ik niet eens bij de wagen ben.
T gaat met name om de Vauxhall die is ff groter als een parkeervak.
En aangezien de mensen zo lekker parkeren gebeurt t wel eens dat ik t achterwiel op de stoeprand zet met als gevolg dat de wagen wel tussen twee andere wagens past, welliswaar een beetje scheef maargoed.
Kostte me een slordige 65 eurie, wieltje op de stoeprand.
( niet hoeven te betalen omdat de bonnenschrijver zeker te veel haast had, t kenteken is 54-fr-29 , maar als je een 4 te snel schrijf, lijkt t al snel een 9 )
Citroën BX TZI 1.9 / 4 cilinder 1990.
Ford Mustang II ghia 5.0/V8 1976
Het is de hypocracie waar ik me aan stoor. Als ik te hard rijd zal ik ook niet mekkeren als ik moet betalen. Laatste boete was 2 jaar terug met de ZX in .be . Ik reed bij Genk 160 op de snelweg, khad de ZX net 2 uurtjes *flits* Naja das dan gewoon pech. Netjes 175,- betaald aan de Belgische staat, zoals het hoort imho.
Echter.
Er wordt geflitst in naam van de verkeersveiligheid. In de praktijk wordt er gewoon begroot voor een X miljoen bedrag. Daar moet men aan komen ieder jaar, gebeurt dit niet dan is er een begrotingstekort in dit landje. De aangewezen plek om te controleren lijkt mij een school of peuterschool. Ik heb in mijn 5 jaar ( ja dit is inderdaad nog niet zo lang ) nog nooit controle gezien bij een school. Laatste controle die ik uberhaupt zag was afgelopen dinsdagavond op de A2 rond een uur of 8 s’avonds. Wat voegt dat toe aan de verkeersveiligheid? In nederland zitten we aan 1000 verkeersdoden per jaar, dat zijn er 1000 teveel. Echter ik denk dat het heel moeilijk wordt om dit getal te verminderen, vooral door middel van snelheidscontroles. Het aantal ongevallen door snelheid is maar een relatief percentage. Kijk je van de andere kant eens naar het percentage doden door gebruik van alcohol is dit vele malen groter. Waarom wordt hier dan zo weinig op gecontroleerd? Wederom in de 5 jaar van mijn rijbewijs heb ik 2 maal moeten blazen. Als je rijd drink je niet is mijn regel maar omdat er de .5 promillage regel is zeggen genoeg mensen “ja het mag toch?”. Wat mij betreft mogen ze de mentaliteit wel eens gaan veranderen met betrekking tot alcohol in het verkeer. Daar is veel meer antidoden winst te halen dan met snelheid volgens mij…..
Maarja dat is maar een mening
Ennu flitsen uit verkeersveiligheid, geloof je het zelf? De staat spekken, meer niet. Staande gehouden worden heeft misschien nog zin maar als je na 2-3 maanden een keer een acceptgiro binnenkrijgt geloof je het toch wel en betaal je hem gewoon. Ga je er minder hard van rijden, ik dacht het niet. ( naja behalve nu dan in .be , met hun boetes die bij 750,- beginnen ofzo )
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Het is ook niet dat ik mijn scooter opvoer, serker nog, ik maak hem standaard omdat die ringen in de uitlaat en vario van je scooter alleen maar het levensduur van je scooter verkorten.
Ik vind het alleen wel(en daar doelde ik op) totale waanzin dat je de scooter bekeurt op het feit dat hij hard kan, niet dat hij hard rijdt.
Als ik met mijn scooter (standaard, 56km/pu/45 toegestaan) 15km/pu door een 30zone rijdt en door de agent aangehouden wordt krijg ik wel mooi een bekeuring….
Ik rijdt altijd te hard met mijn scooter maar alleen op rechte overzichtelijke wegen zoals het bromfietspad tussen Eindhoven en Den Bosch.
De vader van een vriend van mij zei: maar ook daar kan je verongelukken, stel je voor dat er een egel oversteekt.
Tsja met zo’n instelling moet je je maar laten opsluiten in een kamer zonder iets en met alleen kussens aan de muur…
Als je als automobilist 55/90/130 zou mogen rijden en je rijdt weer 3km/pu te hard wordt je nog steeds niet vrolijk van een bekeuring.
Daar heb je wel gelijk in Tommie
En tsja het VH team…zou je die mensen niet beter op boeven kunnen laten jagen?
Als er bij je ingebroken is, en je hebt zelfs de dader in de ogen aangekeken duurt het anderhalve uur voordat er een agent langskomt.
Als je buurman autobanden lijkt te verbranden(bleken later druiventakken) duurt het ruim 5 en halve uur voordat er iemand langskomt.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
gezien het totaal onbezonnen gedrag van de doorsnee scooter puber is het wel degenlijk goed vind ik dat er bekeurd word dat zo’n ding te hard kan.
is net zoeits als het verplicht dragen van een helm of gordels.
overigens was ik zelf geen haar beter hoor, toen ik 16 was ging ik ook met mijn buik op de tank met 80+ op mijn benelli bs50 sport over des herens wegen
DAn is 5 uur nog snel vergeleken met 2/3 maanden
Maar idd, die onzinboetes voor die paar kilometer mogen er om mij uit. Ik wordt doodzenuwachtig soms als ik ergen maar 50 mag maar veilig 80 kan. En er wordt vaker geflitst op grote(re) wegen (max. snelheid 80 km/u of hoger) dan in de stad.
En de correctie is 7 km/u en niet 5
Schijt aan originaliteit.
ik gaf die correctie ff voor de makkelijkheid
maar stel:
ik rij 50, dat is 50/3.6 = 13,8meter per seconde.
als ik nu 55 is dat 55/3.6= 15,3 m/s
dat is dus 15,3-13,8= 1,5METER per seconde die ik meer afleg
er hoeft maar een kind over te steken dat 10 meter van mij af is, gegarandeerd dat je dat kind raakt, abs of niet. je bent nl binnen een seconde of anderhalf bij dat kind, reactie tijd bedraagt +/- een halve seconde, heb je een seconde over om te denken welke kant je opgaat om het kind niet te raken…
Simpele Ziel schreef:De vader van een vriend van mij zei: maar ook daar kan je verongelukken, stel je voor dat er een egel oversteekt.
Tsja met zo’n instelling moet je je maar laten opsluiten in een kamer zonder iets en met alleen kussens aan de muur…
ik ben het met die pa eens. Want stel je voor er steekt een egel over, jij knalt (mss een beetje te..) met je hoofd tegen een boom, denk je dan dat de desbetreffende agent blij is tegen je ouders te kunnen gaan zeggen dat je tegen een boom plakt??
Denk het niet..!
Lelijke Eend schreef:Ik wordt doodzenuwachtig soms als ik ergen maar 50 mag maar veilig 80 kan. En er wordt vaker geflitst op grote(re) wegen (max. snelheid 80 km/u of hoger) dan in de stad.
wat vind jij veilig??
en in de stad flitsen heeft m.i. weinig zin, met als die bochten en drempels
Ik zeg niet dat ik met 180 door de stad knal.
Maar op een grote weg hoef je geen overstekende kinderen te verwachten, lijkt me. Dan moet het er raar aan toe gaan als 5 km/u echt gevaarlijk is.
Schijt aan originaliteit.
Als ik met 45 of met 55 op de boom klap maakt ook niet meer uit.
En als dat kind 10 meter voor je op de weg springt ben je zowizo te laat, of je nu 40 of 140 rijdt….
40km/pu is 11,1 mtr per seconde, en ga er maar van uit dat je reactie tijd langer is…
Ik denk dat als je scooters gewoon onbegrenst verkoopt, de snelheden gelijk stelt aan datgene wat op die weg geld(dus op 50 wgeen ook 50 en geen 40)en de bekeuring flink verhoogt je een stukk meer bereikt dan nu…
Tsja, de kans dat ik op een dag daadwerkelijk die egel tegenkom, hem niet kan ontwijken, ik eroverheen rijd, hij mij dermate uit mijn richting krijg dat ik de controle verlies, ik net die ene boom vol raak is ongeveer net zo groot als dat jij de morgen de deur achter je dicht trekt en er een vogel uit zuid frankrijk zijn ontlasting boven je hoofd dropt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De hypocrisie van de snelheidscontrole is dat ze op de veiligste wegen van Nederland (de snelwegen) 90% van de snelheidscontroles uitvoeren onder het mom van verkeerveiligheid.
Natuurlijk flitsen ze daar omdat daar de meeste auto’s per uur langskomen en dus veel meer boetes uitgedeeld kunnen worden dan ergens in de bebouwde kom waar wel degelijk, ondanks de bochten en de verkeersdrempels, hard gereden kan worden.
Ook op de 80-kmwegen wordt bijna nooit gecontroleerd terwijl dit net de wegen zijn waar de meeste ongelukken gebeuren.
Conclusie: hypocrisie ten top.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
En om deze toestand bestond er dus de TufTufClub. Nu actief onder een “andere"naam.
Of een andere site (een afstammeling van de TufTufClub)
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"