Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een eigen topic is niet nodig. Kijk even op het forum van Flitsservice.nl…
Ik ken het flits probleem. Draai met de SM de amerfoortse straatweg op. trek lekker op en na 150 meter…FLITS. 58km /uur…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Brommers en scooters geen snelheidslimiet?? OMFG
Maar dan wel alleen als de bestuurder 18+ is, z`n rijbewijs heeft, het ding APK gekeurd is, fatsoenlijk is verzekerd en er voor de bestuurder exact dezelfde regels en wetten gelden als een automobilist; en zolang als dat niet het geval is mag er rustig beter op gecontroleerd worden, al is het maar voor de veiligheid van de bestuurder (en hiermee verbonden de veiligheid van de overige weggebruikers).
Krijg je als automobilist een aanrijding met een van de hoegenaamde zwakke verkeersdeelnemers dan ben jij automatisch schuld en zul je van héél goede huize moeten komen om de schuldvraag terug te kunnen brengen tot 50/50 (en dan interesseert het niet of jij stilstond en de brommer zonder licht, tussen de struiken door over de stoep de weg opflitst alleen om te zien dat er een auto staat te wachten totdat mensen overgestoken zijn; ik heb hem niet zien aankomen, ik hoor alleen KLABENG en zie het mannetje naast mijn auto opkrabbelen, de voetgangers in geen velden of wegen meer te bekennen, gevolg: Koop maar `n nieuwe deur, laat je auto bijspuiten en betaal maar de reparaties aan die brommer).
Neem nu brommers op de rijbaan; rijd jij met 30/35 door een 30km zone wordt je rechts ingehaald door zo`n kreng. Oke, in het verkeer verwacht het onverwachte maar wat als je nou net `ns `n keertje niets verwacht? Die kids rijden zich dood op jouw auto terwijl je er niets aan kunt doen maar je wel strafrechterlijk aansprakelijk wordt gesteld. Bescherming van zwakke verkeersdeelnemers is goed zolang hun snelheid maar beneden de 30 km/u ligt, dat is nog enigzins te overzien.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Tom Duckpower schreef:Mijn pa is agent
Mijn vader is in 1982 gepensioneerd als Adjudant van (toen nog) Gemeentepolitie Maastricht. Ik ben opgevoed met het nodige respect voor “Blauw”; echter deze heren en dames van de handhavende macht hebben er in de afgelopen 15 jaar toch zorg voor gedragen dat ik slechts met moeite nog enig respect weet op te brengen voor het vak (mijn vader sprak van roeping, maar dat is niet meer van deze tijd lijkt mij) van politie ambtenaar.
Lees het topic: “Het is blauw en het moet wat”
De goeden (en dat lijken er helaas steeds minder te worden) niet te na gesproken.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Respect voor de politie? Ik kan het niet opbrengen. Ik zou nooi iemand kunnen respecteren die willens en wetens onzinnige bekeuringen uitdeelt aan zijn medeburgers.
Ik word, naar mijn mening redelijk vaak lastig gevallen door de politie. Ik beroof geen banken, ben geen moordenaar, verkrachter en rijd niet veel te hard. Toch kom ik regelmatig in contact met agenten en het is niet omdat ik de weg niet weet. Het is bijna altijd in het verkeer, en elke keer weer verbaas ik mij over het gedrag van de agent in kwestie die zich gedraagt alsof hij de wijsheid in pacht heeft, en niet in staat is te luisteren. Van motoragenten die bovenaan een oprit staan een beetje met z’n handje te wapperen (terwijl hij stilstaat). Ik rijd ernaartoe om te kijken wat ie in nou wil en hij begint te dreigen met bekeuringen voor negeren stopteken. Nou geef ik toe dat ik niet alles even goed onthoud van mijn theorie, maar een stilstaande agent geeft volgens mij een stopteken door met uitgestrekte arm en open hand, palm richting diegene die moet stoppen, stil te staan. Dit is een motoragent, die dagelijks met het verkeer te maken heeft. De agenten die een kroegbaas die al 20 jaar op z’n plekkie zit durven aan te spreken op het feit dat zijn terras op 12.05 nog niet helemaal leeg en opgeruimd is, maar te bang zjn de misdragende jongeren om de hoek aan te spreken op hun gedrag. De agenten die in een portiekje de zoveelste onzinnige verkeersmaatregel waardoor je 4km moet omrijden om 200m te verplaatsen kracht bij zetten… Die mensen die durven een systeem in werking te stellen waardoor verkeersovertredingen van 3 km/h te hard beboet worden. Goed ik kan nog wel even doorgaan., maar dat doe ik maar niet.
IK zou het niet kunnen en willen zo’n baan. Respect moet je verdienen, en mensen die het dus ok vinden dat hun werk dit soort elementen bevat… daar kan ik geen respect voor opbrengen. Natuurlijk doen ze allerlei belangrijke dingen, maar de gewone man komt op bovenstaande manier vooral in contact met de politie - vind je het gek dat de politie een imagoprobleem heeft? Ik zou het niet erg vinden als de agenten gewoon zouden gaan weigeren onzinnige boetes uit te schrijven. laat ze maar personeelstekort krijgen omdat het gros weigert het zoveelste debiele plannetje van het huidige stompzinnige kabinet uit te voeren. Zonder handhaving kunnen de debiele kasspekkende maatregelen geen kracht bij gezet worden. Om nog maar eens niet te beginnen over de quotas, 24 uurs parkeermeters, en de onrechtvaardige geldverspilling dat snelheidscamera heet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een kennis van mij werd midden in amsterdam geflitst toen ie 45 km/u reed. Het was een wegwerkzaamheid en daar moest je 35.. Omdat er aan de weg werd gewerkt verdubbelde de boete….
Het was alleen 4 uur in de ochtend en de weg was verlaten!!
Zakkenvullers zijn het!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ja nogal kut die regering met die bekeuringen en kutregels… vin het helemaal al onzin dat ze een verbod voor 18t/m 20 jarige s’nachts willen opleggen !
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijn vriendin rijdt in de DS langs CS in amsterdam als ze van de weg wordt gehaald door een agent die haar naar een tweede agent(e) stuurt. Ja je had je gordel niet aan he….
DIe heeft ze dus altijd om en haar collega die ernaast zat kon het bewijzen…
Niks mee te maken: 84 euro!!!
Dat wordt een rechtzaakje!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad… Maar wat moet je anders?
De agent 150 meter eerder had gezien (??) dat ze geen gordel aanhad.. Dit is pertinent niet waar! Ze had em al om toen ze weg reed, 10 minuten eerder…
Wel reed er twee auto’s voor haar ook een donker gekleurde snoek…..
Mij werd laatst verweten dat ik door een rood knipperend overweg licht was gereden. Ook voorkomen: Niet geseponeerd maar wel de boute gehalveerd!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Overigens is het absolute kolder. Het gros van de snelheidscamera’s wordt gebouwd door Gatso, in Haarlem. Dit bedrijf levert ook de meeste camera’s aan de handhavers in de UK, en ik ken iemand die bij serco daar werkte, dat is het bedrijf wat het installatiewerk en onderhoud aan deze camera’s doet.
Nu is een snelheidsovertreding in de UK een misdrijf en niet een overtreding (op zich al heel vreemd, maar goed), en dit heeft bepaalde gevolgen voor de manier waarop moet worden omgegaan met het bewijsmateriaal (fotos). Onder andere betekent dit dat de camera’s 2x flitsen, en dus ook 2 fotos maken voor elke overtreding, zodat ook de afstand die de auto heeft afgelegd in die halve seconde dmv wegmarkering handmatig nagerekend kan worden naar snelheid. Enfin, wat heeft deze dubbele meting bewezen met diezelfde gatso apparatuur die ze hier gebruiken? Dat een afwijking van 3% of wat dan ook idd mogelijk is op het moment dat het apparaat geijkt is. Maar, een paar keer een zware vrachtwagen langs die een trilling veroorzaakt op de verkeerde golflengte, en de hoek waarop die camera staat kan zomaar veranderd zijn. Een verkeerd voorwerp in de buurt, en de camera kan reageren op radarreflectie, ipv het echte signaal. Ik weet dat die jongen die ik ken dus eens een fotoset (2x dus) in handen krijg van een vrachtwagen die iets van 86 mijl per uur oid zou hebben gereden. Aan de wegstrepen was te zien dat het eigenlijk 43 mijl per uur was… radarreflectie dus.
NU komt het leuke voor Nederland. Hier is het een overtreding, dus maar een foto. Zonder 2e foto is er geen controle mogelijkheid. We weten allemaal dat snelheidsmeters aardig kunnen afwijken, maar zo’n camera kan dat dus ook nadat ie lekker een paar weken heeft staan trillen in de nederlandse klei met duizenden tonnen langsdenderend vrachtverkeer. Toch fijn dat er zo goed naar gekeken wordt of er wel terecht bekeurd wordt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Wat zit iedereen (althans de meesten) toch te kankeren als je zelf de fout maakt.
Terecht of niet terecht (staatskas spekken) je MAG er gewoon niet harder rijden dan toegestaan! Dat weet je.
Ik ben zelf ook geen heilig boontje in het verkeer wat betreft de snelheid, maar ik zal NOOIT maar dan ook nooit beginnen te zeuren als ik een prent krijg….......ik ben immers zelf degene die het gaspedaal indrukt….......
En dan die smoes van dat de heren beter boeven kunnen vangen slaat ook al nergens op…........gewoon een excuus zoeken voor je eigen gedrag!!
Verder als je een beetje goed op de bermen let, kun je al een heleboel prenten vookomen…..
ps ik werk NIET bij de politie of zo
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als we alle regels gewoon accepteerde omdat ze er nu eenmaal zijn, dan waren we nu allemaal nog horigen in feodale domeinen. Het is je plicht als burger om elke regel die er is kritisch te blijven bekijken, en het nut ervan constant te heroverwegen. Dat is waar we het hier over hebben. Waarom mag je niet te hard, en is dat een zinnige maatregel. Ik ben de eerste die vindt dat als je iets aantoonbaar gevaarlijks doet, dat je terechtgewezen moet worden. Daar gaat de huidige onzinnige regelgevingsstructuur echter niet over, en daarom moet het, wat mij betreft, veranderen. En als die weg naar verandering het overbeladen van het rechtssysteem is da moet het maar zo. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Ik ga in elk geval niet mijn mond houden hierover, dat is ook een van mijn rechten in deze samenleving. (Onze grote vrienden in den haag trekken zich immers niets meer aan van verkiezingsuitslagen en maken een kabinet wat volgens mij de vorige keer toch niet voor niets gevallen was).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
leujel schreef:2cvman schreef:Wat zit iedereen (althans de meesten) toch te kankeren als je zelf de fout maakt.
Terecht of niet terecht (staatskas spekken) je MAG er gewoon niet harder rijden dan toegestaan! Dat weet je.
Ik ben zelf ook geen heilig boontje in het verkeer wat betreft de snelheid, maar ik zal NOOIT maar dan ook nooit beginnen te zeuren als ik een prent krijg….......ik ben immers zelf degene die het gaspedaal indrukt….......
En dan die smoes van dat de heren beter boeven kunnen vangen slaat ook al nergens op…........gewoon een excuus zoeken voor je eigen gedrag!!Verder als je een beetje goed op de bermen let, kun je al een heleboel prenten vookomen…..
ps ik werk NIET bij de politie of zoTuurlijk is het mijn eigen schuld, maar zeg nouz elf… Als je ‘s avonds laat over een verlaten goed verlichte kaarsrechte snelweg rijdt…. Dan heeft het toch geen zin om daar flitsers te zetten? Dan moet je zelf uit kunnen maken of je harder gaat ja of de nee. Het is jouw probleem als er iets mis gaat…...
Ben ik helemaal met je eens dat dat onzin is, ik rij ook bijna overal wel te snel, maar dat veranderd niets aan mijn stelling, nl het MAG gewoon niet, je bent fout, wat je ook zegt.
Dat het wel kan midden in de nacht is een heel ander verhaal…...
Ik zou het zelfde doen (dat gaspedaal indrukken )
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is inmiddels bewezen dat snelheidsbeperkende maatregelen helemaal geen invloed hebben op de verkeersveiligheid. Laa jan burger gewoon zo hard rijden als ie leuk vindt. Kijk naar Duitsland. Heeft niet meer ongelukken statistisch gezien dan Nederland….
Kijk de bekeuring voor 167 rijden op de A1 met de SM heb ik lachend betaald maar 54 km in de stad op een weg zonder zijstraten…..
Dat vind ik gelul. Laat die agent met die laser gun liever de winkeldief opsporen die onze buurtsuper over viel!
GA BOEVEN VANGEN!
Zo! das eruit!
Nou allemaal weer zoet 80 rijden bij rotterdam A13 . OOk om 4 uur snachts….( voor het milieu HAHAHAHAHA tuurlijk!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Natuurlijk is het gewoon een kwestie van de kas spekken niks meer en niks minder. Maar het is wel erg slim, je kan niet makkelijker geld verdienen. Alleen de achterbaksheid van dit alles dat maakt het irritant voor ons allemaal. Want als je bijvoorbeeld over de a9 rijdt richting almere dan gaat de weg op een gegeven moment naar beneden. En wat doet de overheid die plaatst daar een paal nou daar kan ik niet tegen. Want zelfs een cruise controle corrigeerd het daar niet. Of als ze op plaatsen staan waar je 50 mag maar wel vier banen. Nee als ze echt geloofwaardig willen overkomen met hun veiligheid dan moet je flitsen bij scholen en bejaarde centra. Maar nee dat wordt nooit gedaan want daar is het niet winstgevend. Tuurlijk regels zijn regels prima, maar laten we het wel even normaal houden zich. Zoals ze het nu doen is het verkeers onveilig. Ooit wel eens achter oma aan gereden in haar 20 jaar oude micra die gaat voor de zekerheid maar 80 rijden waar je 100 mag. Of je rijdt achter een vertegenwoordiger aan die de kast eerder ziet als jij en vervolgs zo hard remt dat in een keer zijn verkoopwaar op het dashbord ligt. Ik hoop dan altijd maar weer dat je dan net geen cd aan het wisselen bent.
Zo dat lucht op
Peter
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
bogaard77 schreef:
Zo! das eruit!
Nou allemaal weer zoet 80 rijden bij rotterdam A13 . OOk om 4 uur snachts….( voor het milieu HAHAHAHAHA tuurlijk!)
Ach, als ik die 80 km zone voorbij bent, ga ik altijd de souplesse van de V6 testen. Van 80 naar 140+ in de hoogste versnelling
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002