Hallo allemaal ik ben rob en nieuw hier op de site. Ik heb een groot probleem. Ik heb sinds een paar jaar een traction avant van 1953 en ben deze aan het restaureren. Ik ben nu bijna klaar en zou graag de motor willen starten.
Deze heeft het tot nu toe altijd gedaan maar nu ineens wil hij niet meer aanslaan. De startmotor draait hij krijgt benzine ( nieuwe carburateur ) de bougies vonken en de ontsteking staat juist ingesteld. Ook heb ik de carburateur al weer schoongemaakt en de bougies zijn nieuw en schoon. Ik snap er niks meer van temeer daar hij het tot een maand geleden gewoon deed.
Ik denk dat ik eventueel de motor iedere keer weer verzuip ( er loop altijd na het starten benzine uit de kleine overloopleiding ) Ik vraag me dus af hoe je een carburateur kunt instellen als de moter nog niet loopt en of ik misschien een ander probleem heb wat ik niet gezien heb of waar ik niet aan heb gedacht.
Wie helpt mij ik ben eeuwig dankbaar?????
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat is je startprocedure?
Normaal vervroeg ik eerst de ontsteking met de draaiknop op het dashboard dan tek ik de choke uit en duw twee maal op het gaspedaal. vervolgens laat ik de startmotor draaien. De moter draait dan wel en zoals gezegd geven de bougies ook vonken maar starten doet hij niet. Hij heeft zelfs denk ik helemaal geen verbranding van de benzine want hij ploft zelfs niet eens af en toe.
Na het starten loopt er wel altijd een straal benzine uit de overloopbuis (dat buisje uit het spruitstuk) op de grond.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd bv zonder choke de choke maar half uitgetrokken het gaspedaal ingedrukt zonder vervroeging enz enz maar het lukt niet hem aan te krijgen.
Ik heb wel het laatste deel van mijn uitlaat niet meer gemonteerd aangezien ik wacht op een nieuwe maar dat zal toch niks uitmaken zeker?
Ik denk dat ik misschien telkens weer de motor verzuip kan dat en hoe kan ik evt. de carburateur afstellen dat dat niet meer gebeurt?
Bedankt rob
VERSE benzine ???
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zitten je bougie kabels op de juiste manier op de verdelerkap?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
benzine is nieuw uit een nieuwe tank en nieuwe leidingen. De bougies zitten aangesloten in volgorde 1342 en 1 is die aan de kant van versnellingsbak zoals het dacht ik hoort. ...
hallo, het probleem is opgelost. Een bevriende automonteur is langsgekomen en hij vond de bougies toch te nat terwijl ik dacht dat ze droog waren en ook nog vonken gaven. We hebben ze schoongemaakt en verhit en 1…2….3 de auto snort weer als tevoren!!!!!!!!
Toch bedankt voor zij die meegedacht hadden
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Bij het clubmagazijn (TAN) verkopen ze bosch super 4 bougies.
Deze hebben in het midden 1 stiftje en 4 brugjes (super 4) naar de buitenzijde van de bougie.
Starten als een grote, en echt perfecte loop. Een aanrader.
Veel plezier!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Bij een koude start niet het gaspedaal aanraken voordat je start. Eventueel benzine oppompen met de handhevel aan de benzinepomp.