15 van de 48
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Prestigeproject | elektrische perikelen
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 maart 2013 11:36 AM
  [ # 211 ]

Oeps, ik heb jullie wel bezig gehouden Smile

@La Léo

Thanks voor de mooie plaatjes. Je kon nog wel eens gelijk hebben wat betreft de Zwitserse herkomst. Vanwege de aanwezigheid van Duitstalige stickertjes was ik er eigenlijk van uitgegaan dat het een Duitse wagen was. Ga je er overigens vanuit dat het systeem niet meer compleet is? Goeie tip van die remmenreiniger. Dit ga ik proberen. Het harmonicarubber is nog heel. Wat is onderdeel nr.1 op foto 2 eigenlijk?


Hierbij nog een betere foto. Het ziet eruit dat er twee dikke slangen op zitten waarvan de onderste ook los lijkt te zitten. Dit had ik nog niet gezien. Deze twee dikke slangen komen dan overeen met die in schema2. Het dunne slangetje aan de andere zijde is dan niet zichtbaar in het schema. Wellicht toch een overloop, ontluchting?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 maart 2013 06:45 PM
  [ # 212 ]
La Léo schreef:

Toen dus maar verder gespit en zou het dan wellicht kunnen dat jouw auto ooit uitgerust was met een ‘anti-pollution’ systeem, want daar zie ik dus wel iets dat erop lijkt (nummer 2):

Auto’s uit Zwitserland hadden dit systeem. Is deze auto wellicht ooit daar vandaan geïmporteerd?

Dat roept toch ook wel weer vragen op Wink
Kat uitvoeringen werden zowel in Duitsland als Zwitserland geleverd.

Bij de benzine turbo motoren is zover ik weet een kat alleen geleverd op de Turbo 2, oftewel vanaf modeljaar 1987. Ik weet eigenlijk niet of de kat variant al direct bij introductie van de Turbo 2 geleverd werd of pas later.

Deze Prestige is een 86er, was een kat dan al eerder geleverd op een ongeblazen 2500 motor?

Nu is een 2500 IE en een 2500 Turbo 2 niet gelijk natuurlijk, maar dit ding heb ik in elk geval niet zitten op mijn Turbo 2 met kat.

Ik moet ook zeggen op de tekening zie ik hier niet die grote zwarte box met dat filter erin zie:

Is dit dan weer een ander systeem? Welk motortype werd er dan gebruikt?

@AZ
Misschien kan je je motortype eens opzoeken, dat zit achterop het blok aan de passagierskant.
Heb je zo’n zwarte box zoals op de foto?
Zit er een sonde in je downpipe van de uitlaat en een kat?
Welke type LMM zit er op? Dan kan je ook uitzoeken of de juiste erop zit, er zijn nogal veel verschillende.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 maart 2013 08:03 PM
  [ # 213 ]

Ik zal de eerstvolgende keer eens kijken. Dat zwarte tonnetje heb iig niet.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 maart 2013 08:05 PM
  [ # 214 ]

Het dunne slangetje zorgt ervoor dat het membraan niet meer afstuit zodat de twee dikke slangen met elkaar in verbinding komen te staan.
dus het dunne slangetje moet zuigen.(onderdruk)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 maart 2013 08:06 PM
  [ # 215 ]

Die dikke slangen waar gaan die eigenlijk naar toe,eentje gaat er naar de inlaat maar de ander?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 maart 2013 08:12 PM
  [ # 216 ]

Zie tekening op de vorige pagina, of bedoel je dat niet?

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2013 10:50 PM
  [ # 217 ]
Arjan Verkade schreef:

Is dit dan weer een ander systeem? Welk motortype werd er dan gebruikt?

Arjan, je verwart twee zaken: een anti pollution systeem en een katalysator.
Een CX met AP-systeem had een soort luchtcirculatiepomp, een batterij kleppen en membranen, verbonden door luchtslangen, ergo: een heel uitlaatgas-recyclesysteem (zie schema) en een katalysator is gewoon letterlijk een veredelde demper die gassen beter doet verbranden.  Wink

Er staat dus ook specifiek “CH” in het onderdelenboek (kijk maar op de vorige pagina), wat in dit geval staat voor Zwitserland. Uiteraard hadden CX’en in tree-hugging California dit systeem ook.  Cool

Het kon zowel op 2-liters (Douvrin), op 25IE motoren en op diesels besteld worden.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 13 maart 2013 11:04 PM
  [ # 218 ]

Die diesel zwitsrese turbo diesel heeft een heel eigen type nr.
Ga ervan uit dat dit bij de benzines ook zo was.

Dus met andere woorden : wat is het type nr van deze motor?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 maart 2013 12:27 AM
  [ # 219 ]

Ik zal het zsm opzoeken.. Ben benieuwd

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 maart 2013 01:17 AM
  [ # 220 ]
Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 14 maart 2013 01:54 AM
  [ # 221 ]

mijn ‘oude’ prestige had ook zo een antipolution systeem, de motor was een 2400ie welke van oorsprong uit een zwitserse pallas kwam.

Dus ook op de 2400ie is het geleverd.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 maart 2013 02:04 PM
  [ # 222 ]

En weet je toevallig nog waar dat dunne slangetje aan vast zat?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 maart 2013 02:39 PM
  [ # 223 ]
La Léo schreef:
Arjan Verkade schreef:

Is dit dan weer een ander systeem? Welk motortype werd er dan gebruikt?

Arjan, je verwart twee zaken: een anti pollution systeem en een katalysator.
Een CX met AP-systeem had een soort luchtcirculatiepomp, een batterij kleppen en membranen, verbonden door luchtslangen, ergo: een heel uitlaatgas-recyclesysteem (zie schema) en een katalysator is gewoon letterlijk een veredelde demper die gassen beter doet verbranden.  Wink

Er staat dus ook specifiek “CH” in het onderdelenboek (kijk maar op de vorige pagina), wat in dit geval staat voor Zwitserland. Uiteraard hadden CX’en in tree-hugging California dit systeem ook.  Cool

Het kon zowel op 2-liters (Douvrin), op 25IE motoren en op diesels besteld worden.

zit indd ook op mijn 20re
Een vacuüm doosje met slangetjes bij de carburateur.

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2013 03:47 PM
  [ # 224 ]

Klopt, maar dat was bij al die types Joost. (serie 2 CX 20/22)
Ze noemen dit in het boek ook ‘anti-pollution’, maar dat is niet hetzelfde wat hierboven beschreven wordt. Dat is veel uitgebreider.  Meer een uitlaatgassen recirculatiesysteem.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 maart 2013 06:10 PM
  [ # 225 ]
Profiel  
 
 
15 van de 48
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook