En volgens mij is dat niet waar frank.
Dat die zink beschermt geloof ik wel, maar waar je last verdwijnt de zinklaag in de vorm van witte spookachtige rook.
Mijn idee is dat blanke plaat veel mooier last, en een las die geen naden en bobbels heeft zal veel minder snel roesten.
Bij zinkor is de las met kraters en bobbels(tenminste bij mij, maar ik zie dat bij bijna iedereen) en juist daar is de plaat niet meer beschermd.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
0,8 zincor idd. Moet zeggen dat het lassen redelijk goed gaat. Het is gelukt om op een vlak proefstukje een mooie mig rups leggen. Of zincor makkelijker in vorm te brengen is weet ik eigenlijk niet. Dit dunne spul gaat in ieder geval vrij goed.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze nevel / zink oxide slaat weer neer op de las en daardoor beschermd hij.
Ik heb stukken in de cx gezet door met tig te lassen,week erna roest vorming,en ik heb stukken met CO2 (puntlassen) wie nog steeds niet roesten.
En ik zie heel vaak portieren wie in Polen gelast zijn( voor Tone langelaar) wie ook onbehandeld zijn aan de binnenkant.
( wordt daarna wel gedaan) wie ook niet roesten,moet wel zeggen die zijn ook puntsgewijs gelast
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
mezelf in ieder geval maar even een speedglas cadeau gedaan.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ook weer bijna als nieuw
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat heb je eraan gedaan dan?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
3 stukjes ingelast lijkt me.
Netjes gedaan trouwens. Tig?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
3 stukjes inderdaad. Mig. Het spettert wel dat zincor, maar de las wordt wel heel mooi.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Komende week de traverse even laten stralen om van lak en vet te ontdoen, daarna in de Amerlock.
Spetteren van de Mig ligt ook veel aan het gas dat je gebruikt, ik gebruik daarom Arcal 21, last veel mooier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
@Frank: Deze ken jij ook wel
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi gemaakt!
Of komt hij bij mij uit picasa
Ik heb zelf het gat wat erin zit naar beneden geklopt,( dat het water er echt uit loopt.)
Dus even het randje naar beneden kloppen.
En ga zo door,wel mooi om te zien
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
http://cx-basis.de/eshop/popup_image.php?pID=5961
Zijn deze ergens voor een scherpere prijs verkrijgbaar? Ergens anders ontbreken ook (schuim)rubber ringen.. Welke zijn dat?
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er zitten aan iedere kant vijf van die silendblocks die jij laat zien.
Aan iedere kant 1 zachte en 1 zonder rubber of schuim.
En goedkoper vindt je ze nergens,of je haalt ze van slopers af.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ow merkwaardig…. dat er twee ontbreken hoort dus.
En bij deze roest de metalen ring het rubber uit. Toch maar een nieuwe dan.