Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Iemand enig idee welke plamuur goed is voor eventuele kleine oneffenheden? merk en type?
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Debrasel alsi 12
Perfect voor afwerken van lasnaden op plekken waar nog vocht kan komen, gewone polyesterplamuur haalt daar niet uit.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar is dat te verkrijgen?
De betere metaalhandel?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
klinkt goed! Is het ook makkelijk te verwerken?
http://www.sleutelwerk.nl/catalog/product_info.php?products_id=537
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Het word keihard, maar blijft toch flexibel.
Ik zet het op, schuur het met korrel 80 en dan kun je evt met normale polyesterplamuur nog verder afwerken.
Als je lasnaad niet 100% dicht is en er bijvoorbeeld via binnenzijde dorpel vocht bij kan dan komt gewone polyesterplamuur na een tijdje loscen er komt roest achter.
Debrasel sluit de las 100% af, volgens veel restauratiebedrijven nog een betere manier dan bijvoorbeeld vertinnen.
Ik gebruik het al een aantal jaar naar volle tevredenheid.
Voor het fijne afwerken gebruik ik soudal polyesterplamuur van de automaterislrnzaak.
Debrasel bestel ik bij nonpaints.nl die overigens nog veel meer mooi spul verkopen
http://www.nonpaints.com/nl/catalogsearch/result/?q=debrasel
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Dan ga ik daar gelijk maar voor de zichtbare delen een spuitbusje 2K zwarte autolak bestellen.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
En dan nu de linkerkant. Deze is er een stuk minder erg aan toe. De binnendorpel is nauwelijks aangetast en kan dus blijven zitten. Scheelt weer werk. Alleen achteraan moet Frank z’n vervangingsdeel erin.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is dit dezelfde als op een cx? Gister liet ik de schakelaar uit elkaar stuiteren…
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Qua uiterlijk wel.
De werking kan anders zijn.
Je heb ze ook voor een BX, 2 veries, voor een BX met 1 bediende spiegel en 1 met 2. Degene met 1 bediende spiegel is bijvoorbeeld doorgelust, dus je bediend dan altijd 2 spiegels tegelijk.
En bij een XM is het de kleur van het licht wat erin zit een andere kleur.
Is die van jouw stuk? Met wat geduld en handigheid kan je ze uit elkaar halen. Vaak is het vuil (uitgedroogd vet) wat voor problemen zorgt.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Aha. Dus een bx versie voor 2 spiegels zou dan ook goed zijn. De schakelaar viel uit elkaar en zodoende mis ik nu die piepkleine metalen diabolo’s. Zouden die lampjes ook te vervangen zijn eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De lampjes zitten gesoldeerd, het is mij toen wel gelukt ze te vervangen. Vaak zijn ze inmiddels wel stuk, het wordt toch vrij warm in de schakelaar.
Volgens mij deed die van een BX het juist niet goed, de spiegels gaan dan de verkeerde kant op.
Ik weet even niet meer of die van een XM nu wel of niet goed werkte… De groene kapjes van het lampje zijn wel te vervangen voor gele.
Je kan misschien ook gewoon ergens een hele slechte opzoeken en alleen die kleine veertjes eruit halen.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Idd maares ff een defecte schakelaar opsnorren.. Dus mocht iemand er nog 1 hebben liggen. Ik heb alleen die metalen diabolos nodig die op de veertjes drukken.
Dit lijken me overigens de geschikte lampjes;
Of zouden er ook standaard ledjes in kunnen? Die geven wat minder warmte af en gaan wat langer mee.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoiets heb ik er ook in gezet, ik weet alleen het Wattage niet meer wat ik gebruikt heb.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon een goede van de een BX zoeken en de draadjes omkeren.
Vele malen makkelijker.die van de xm past ook.
En wat betreft die binnen dorpel( met die ronde gaten), is die echt wel zo fris aan de onderkant( waar de puntlassen zitten)?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Die gatendorpel heeft alleen aan de voorkant een plek. De platen waar de gatendorpel op zit vertonen ook geen enkele roest, op achteraan na, zoals te zien op de foto. Wel nog een rotte plek op de plaat bij de a-stijl en de bodem daar.