Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:en motor plus bak 500 reken maar uit dus
Waarom zo goedkoop? een Goede motor + bak is veel meer waard hoor!
En een compleet Prestige interieur zéker.
Dus hij kan er zich al geen buil aan vallen, da’s zeker.
@Cee-IKS: nix achterdocht: we proberen gewoon iemand voor een teleurstelling te behoeden!!!! Iemand die onze mening vraagt over een project dat in het gras staat.
Is alleen maar bezorgdheid hoor. Zal de eerste keer toch zeker niet zijn dat iemand een auto koopt waar hij/zij zeer verdrietig van wordt omdat het veeeel meer werk en geld kost dan van tevoren ingeschat? Bijvoorbeeld omdat hij/zij gewend is aan andere - simpeler- types auto te werken dan een CX Prestige.
Waarmee ik niet wil zegen dat dit hier het geval is!!! (voordat iedereen daar weer over valt)
In dit geval denk ik echter ook dat het geheel goed zal komen, maar je mag iemand toch wel proberen te waarschuwen? Heeft niets met achterdocht te maken, wel met realiteitsbesef en ervaring.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Als het tot het vervangen van die dorpels en leidingen beperkt blijft is er toch weinig mis met die auto?
En als het wat tegenvalt (wat inderdaad niet onwaarschijnlijk is) dan is dat toch ook niet zo erg
Az heeft al aangegeven over las apparatuur te beschikken, en dan kan hij er waarschijnlijk ook wel mee omgaan.
En anders kan hij dat na het project in elk geval wel.
Als je een goedkope auto wil zonder veel werk dan moet je geen cx kopen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Welk is eigenlijk het geschikste lasapparatuur om aan auto’s te lassen?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Cebora 155 bijvoorbeeld
Gewoon een ouderwets mig apparaat met een flinke koperen trafo, liefst in ster aangesloten (380V).
Mooi project. Beetje laswerk is alleen maar leuk.
En wat leidingen betreft: eens zijn ze allemaal aan de beurt en als je die cunifer leidingen er eenmaal onder hebt hoef je daar ook niet meer naar om te kijken.
CX GTi Turbo 2 - All Black
AZ schreef:
Ik heb, had m’n zinnen gezet op deze cx25 prestige uit 86 met een nog supermooi leren interieur. Ik mocht m voor ‘niet teveel’ meenemen. De auto loopt prima, alleen een aantal dingen moeten vervangen worden;
- stuurkogel
- hydrauliekleiding voor tot achter
- 2 trx-enNu belde de eigenaar dat de dorpels onder het plastic ook rot zijn tot over een lengte van 30 cm. Ik heb zelf een lasapparaat, dus dat is het probleem niet. Maar zijn hiervoor nog delen te krijgen?
Heb nog dorpels liggen bij mijn prestige ook stukken vervangen is goed te doen met de normale dorpels
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Dat vierkante ‘kastje’ (airco-radiateur?) wat aan de onderkant achter de radiateur hangt lekte vloeistof. Is deze los te te koop?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dat is de warmtewisselaar van de automaatbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
dank!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een gereviseerde is hier te koop (met inruil van de oude)
Oliekoeler
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
hmm, dat moet goedkoper kunnen…
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tuurlijk kan dat: gewoon demonteren en naar een radiateuren revisiebedrijf brengen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik had de auto na even gereden te hebben tien minuten stationair laten draaien. Op een gegeven moment spoot de koelvloeistof eruit… motortemperatuur was veel te hoog. zeker een fan die niet aanslaat?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of een gare thermostaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
had ik ook:
teveel kvs en slecht ontlucht was bij mij het geval.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI