Ah, heerlijke beun praktijken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Maarja.. Of de binnendraad dan nog heel is… Waarom zou iemand er een dunnere doorheen doen als de draad nog goed is. Binnenkort maar eens goed bekijken.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
1 voordeel, de resten zijn er zo uit te krijgen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Een 8mm bout in een 12mm gat vastzetten lukt niet eens.
Wellicht ooit gedaan uit ontwetendheid? Maar zoals gezegd: eerst je blok opkrikken om te zien wat de status is.
De Kutfit heeft bij mij ooit een fuseekogel onder met 10mm bouten vastgezet ipv 12mm, met na een tijdje nogal wat versleten onderdelen tot gevolg en een fuseekogel die bijna een leven was gaan leiden! Ik ga daar niet meer heen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bij kutflut moet je sowieso wegblijven
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
AZ schreef:Waarom zou iemand er een dunnere doorheen doen als de draad nog goed is?
Bij gebrek aan de juiste bout met fijne draad.
Hopelijk is de draad in het blok nog herbruikbaar en eindigt het met alleen de montage van de bout die er in hoort.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Eerst maar eens een bout op de kop tikken inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mischien hebben ze er een moer 8 boven gezet. omdat of de bout weg was of het draad in je blok gaar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zal even zoeken of ik de bout van mijn trd nog heb voor je. Je hoort het morgen.
Ad
cx 22trs ‘85
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb een bout inmiddels… Maar helaas is de draad compleet weg
oeps das minder !
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En vind maar eens een moer in die fijne draad!
Is een gewone M12 bout van voldoende lengte een optie of kan je daarvan de moer niet kwijt?
Wat is overigens de kwaliteit van de originele bout, staat dat op de kop?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Er zou met wat slijpwerk net een moer op kunnen. Komen deze moeren niet ergens anders voor op de Cx? Kwaliteit van de bout is 8.8 ook.
René Jongejan schreef:En vind maar eens een moer in die fijne draad!
Is een gewone M12 bout van voldoende lengte een optie of kan je daarvan de moer niet kwijt?
Wat is overigens de kwaliteit van de originele bout, staat dat op de kop?
Is het niet een iedee om er draad in te tappen of een helicoil?
http://www.autogereedschap.com/c-460260/tappen-helicoils-boutuitdraaiers/
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Normale M12 heeft een spoed van 1,75 mm.
M12 fijn is leverbaar met een spoed van 0,75, 1,0 1,25 en 1,5 mm.
Geen idee welke van de 4 de originele bout is.
Verwacht 1,25 op basis van de metingen van Erik.
Dus naar mijn idee 2 opties.
1. vinden van de juiste moer en wat slijpwerk
of
2. een ander blok
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986