Volgens mij is het hydraulisch systeem zo uitgelegd dat het remsysteem als langste blijft werken bij falende hydrauliekdruk.
Dan zou je vering en sturing dus al plat liggen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst maar eens alles opnieuw ontluchten. Heel veel problemen komen door lucht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok thanks, doe ik
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Overigens worden alleen de voorremmen gevoed via de remaccu. De voeding van de achterremmen komt uit de achtervering.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
met lucht remt hij wel, maar wel (veel) later.
waar komt al die lucht ineens vandaan?
lekke voorraadbol? dan moet je dat ook met sturen merken.
remaccu lek? je moet normaal met stilstaande motor nog een paar keer kunnen remmen.
p.s. zit er abs op?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik heb 1 keer gehad dat ik door m’n remmen schoot (met abs), ook beneden de 50 km/u uitrollend voor een stoplicht. Of nou ja, erdoorheen schieten, er gebeurde pas iets nadat ik zo’n beetje op het pedaal ging staan en dan nog met grote, anders dan gewenste, vertraging. Bij mij is toen de remaccu vervangen. Of ook ontlucht is, weet ik niet meer maar lijkt me logisch. Ben me doodgeschrokken en was erg blij dat er niks voor me stond. Wat mij betreft een ontwerpfout dat ‘t uberhaupt mogelijk is.
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de remaccu klapt, of de hoofdbol, krijg je een berg stikstof in de LHM. Het lost erin op door de druk. Dat accumuleert in de remmen. Daar wordt het weer gasvormig en druk LHM weg. Je moet dus veel LHM doordruken tot de blokken reageren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zit idd abs op, maar heb niet het idee dat het nog werkt. Ik trapte zo hard ik kon, maar de mate van kracht lijkt geen invloed te hebben. Ik zal morgen de boel is ontluchten.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat Boog zegt daar zit zeker wat in. Het is best waarschijnlijk dat één van de 2 HD-bollen overleden is. ‘lucht’ is bij een bollenbak meestal stikstof dus, want iets anders staat er niet mee in verbinding (tenzij je leidingen echt hebt los gehad)
Hoor je de HD-regelaar ook niet plotseling om de paar seconden tikken? Dit is meestal ook een goede indicatie.
Overigens is het wijs ook de hoofdremcilinder te ontluchten (zit als het goed is ook een nippel op). Je kunt erbij met een verlengstuk of een ‘knietje’. Wel even een slaafje vragen om de rem te bedienen.
En hopen dat de nippel gangbaar is. i
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Toch nog even terugkomend op de ventilatoren. Op hoge snelheid draait alleen de linker ventilator. Welke is dat op het schema? Klopt het dat op hoge snelheid beide polen van het thermocontact signaal geven? In dat geval zou het schema er zo uit moeten zien lijkt me:
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
AZ schreef:Klopt het dat op hoge snelheid beide polen van het thermocontact signaal geven?
Klopt idd. Eerst sluit het linker contact voor de serieschakeling, bij een stijgende kvs-temperatuur sluit ook het rechter contact, waardoor de parallelschakeling ontstaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Weet iemand welke de linker- of rechter-ventilator is in dit schema?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
634 is rechts…
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Net even doorgemeten… Als de hoge snelheid ingeschakeld wordt, dan valt de spanning op de blauwe draad (Bl-J) van relais 773 weg. Op draad (Bl) staat ook geen spanning. Als ik een draadje rechtstreeks van de accu naar het relais trek werkt het (uiteraard) wel, en draaien ze beiden volle kracht.
Iemand enig idee? Draad (Bl) komt volgens het schema rechtstreeks van de accu? Zitten hier nog ergens stekkers of iets tussen? En niet dat het uitmaakt, maar waarom valt de spanning op draad (BL-J) weg?
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ja, namelijk 3M, 2 contacten ervan staan direct boven relais 773 getekend.
Dus een driepolige bruine steker, M = marron, donkerbruin.
De draad Bl zit op plaats 1.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986