Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:In mijn CX S2 blijft de radio aan als het contact uit gaat. Ik zou eigenlijk ook wel willen dat de radio ding geschakeld zou zijn - en dat je hem dan wel weer aan kunt zetten met contact uit. Ik weet dat het mogelijk is, maar dit is mijn tweede CX waar de garage het niet voor elkaar krijgt. Blijkbaar is er in het verleden te veel gebricoleerd met de bedrading in de console. Benieuwt of jij het wel voor elkaar krijg.
Wat vaak gedaan wordt is de geschakelde plus van de raamschakelaars achter vandaan halen.
Dat werkt prima.
Je moet er alleen even rekening mee houden dat de radio uit gaat als je de schakelaar onder het stuur omzet om de achterramen op kinder beveiliging te zetten.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
F.SvM schreef:Als je permanente plus en een geschakelde plus.
Kun je de radio aanzetten als hij van contact af is.VgF
Huh… hoe dan?
Totaal aantal Berichten: 25603
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
AZ schreef:Mijn bluetooth Pioneer heeft een permanente en geschakelde plus nodig.
ijn pioneer zit volledig op permanente plus. Accu gaat niet leeg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
AZ schreef:F.SvM schreef:Als je permanente plus en een geschakelde plus.
Kun je de radio aanzetten als hij van contact af is.VgF
Huh… hoe dan?
De geschakelde plus van de radio aansluiten op dezelfde draad als de permanente plus van de radio.
De radio “denkt” dan dat het contact aan staat. Vergeet je je radio dan handmatig uit te zetten heb je mogelijk een lege accu…
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
AZ schreef:F.SvM schreef:Als je permanente plus en een geschakelde plus.
Kun je de radio aanzetten als hij van contact af is.VgF
Huh… hoe dan?
Een echte radio kopen
Bij mij zit de functie erop dat de radio na een uur automatisch uitgaat
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
bogaard77 schreef:AZ schreef:Mijn bluetooth Pioneer heeft een permanente en geschakelde plus nodig.
ijn pioneer zit volledig op permanente plus. Accu gaat niet leeg.
Ja en volgens mij hebben wij dezelfde radio. DEH 4600BT
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
En gefixt.. vanaf de achterste ruitbediening…
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is idd een goed bereikbare plek.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb het probleem dat als ik het contact aan zet beide ventilatoren al gaan draaien. Als het contact nog niet aan staat staat er al wel spanning op het groene relais bij de koplamp, waardoor mn accu steeds leegloopt.
Aan de onderkant van de radiator van mn cx25 zit een sensor voor de koelventilatoren. Aan de bovenzijde zit echter ook een of andere sensor. Wat is het? Als ik deze stekkers lostrek dan is het probleem verholpen. Is dit een maak of verbreekcontact? hoort hier spanning op te staan als het contact uit staat? Iemand enig idee?
Kijken we hier naar een close up van de airco droger?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Geen idee wat het is, het bevind zich naast de linker koplamp
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
@ AZ ik heb exact hetzelfde probleem en kom er niet uit. Op slechts één i.p.v. twee polen van de thermoswitch staat stroom. Als ik die stekker loshaal starten de fans ook gelijk bij contact. Als je het groene relais loshaalt niet meer, maarja dan schakelen ze ook niet in. Relais heb ik vervangen en dat hielp niet. Disclaimer, ik weet niet 100% zeker of het nieuwe relais wel in orde is.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
AZ schreef:Geen idee wat het is, het bevind zich naast de linker koplamp
Of weerstand voor koelfans op lage weerstand, die word omzeild wanneer de boel heet word, de thermoswitch omschakelt en de weerstand wordt omzeild?
Ja, dat is waarschijnlijk dan de drukschakelaar op de droger. Die beschermt tegen te hoge en/of te lage druk in het systeem. Hoe deze verbonden is met je fans, kan je uit het elektrische schema halen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
AZ schreef:Ik heb het probleem dat als ik het contact aan zet beide ventilatoren al gaan draaien.
Is jouw CX uitgevoerd met airco en staat deze altijd op AAN?
Zo ja, dan is dat de reden waarom de ventilatoren al gaan draaien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986