3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX Athena restauratie of toch niet
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2012 09:41 PM
  [ # 31 ]

Als die leiding los wil wel. Helaas blijkt dat het vaak een ontzettende leijer is om los te krijgen zonder hem te nekken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 11 september 2012 09:50 PM
  [ # 32 ]

Bij ons is het (als goedschiks niet lukt) gewoon de luchtbeitel erop en gáán hoor!  Laughing
Boeie dat er daarna haksporen in die bollen zitten, die gooi je daarna toch bij het oud ijzer!

Kettingsleutel lijkt me niet echt een winnaar. Ja misschien als je uren de tijd neemt. Maar je kunt er vrijwel geen kracht mee zetten. Die bollen kunnen écht goed vastzitten hoor.
En die leiding ook, zoals waterman terecht opmerkt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 11 september 2012 09:57 PM
  [ # 33 ]

Te laat .. leiding vast gerot. Moed beleid en een leidingsleutel en op tijd beginnen met in de kruipolie zetten. Beetje stoken helpt ook. Als de wartel al niet vergalt was komt ie uiteindelijk haast altijd netjes los. Het is je eigen auto das anders!

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 11 september 2012 10:18 PM
  [ # 34 ]
F.SvM schreef:

Zal vanavond eens kijken.
Maar volgens mij moet je er met een soort van kettingsleutel( maar dan met leren riem) er wel tussen door komen.

VgF

Je bedoeld een oliefilter bandsleutel,zo een met een canvas riem.Ik heb ze vroeger weleens gebruikt,maar of ze geschikt zijn voor veerbollen geen idee maar wel het proberen waard denk ik.

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 11 september 2012 10:45 PM
  [ # 35 ]

Wat ik vroeger deed om te voorkomen dat de veercylinder meedraaide: auto juist op druk laten, stukje hout klem zetten tussen de wartel en het chassis (dat werkt maar aan 1 kant overigens, de andere kant draait ie de verkeerde kant op) en dan een paar ferme tikken met een scherpe beitel (die goed vasthaakt in het staal van de bol) en niet al te lichte hamer.
Doordat het systeem nog op druk is draait die cylinder veel minder snel mee. Daarna pas druk eraf, draagarm omhoog en verder losdraaien.

Zelfde trouwens voor voorbollen, die kreeg ik ook nooit lekker losgetikt als er geen druk meer opstond.

Beste is natuurlijk om de hele veercylinder plus bol eruit te halen (als de wartel en die vermaledijde paperclip los willen komen).

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 11 september 2012 11:04 PM
  [ # 36 ]

Deze doet het erg goed.
Maar ja ik heb ook meer dan eens MOETEN hakken en niet alleen op veerbollen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 11:07 PM
  [ # 37 ]
daan schreef:
F.SvM schreef:

Zal vanavond eens kijken.
Maar volgens mij moet je er met een soort van kettingsleutel( maar dan met leren riem) er wel tussen door komen.

VgF

Je bedoeld een oliefilter bandsleutel,zo een met een canvas riem.Ik heb ze vroeger weleens gebruikt,maar of ze geschikt zijn voor veerbollen geen idee maar wel het proberen waard denk ik.

Ja die bedoel ik.
En doet het erg goed.
En past er makkelijk tussen door ,( ketting ook wel.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 september 2012 11:12 PM
  [ # 38 ]

Deze dus.

Afbeelding Bijlagen
bandsleutel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2012 11:15 PM
  [ # 39 ]

Dat werkt alleen als de bol niet vastgerot zit. Helaas heb ik vooral auto’s mee moeten maken waarbij alles vastzat en verrot was. Ja, leuk hoor zo’n originele NL auto Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 11:19 PM
  [ # 40 ]

Kun als nog de luchthamer van la Leo gebruiken Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 september 2012 11:21 PM
  [ # 41 ]

Dat klopt, ben zelf ook niet echt enthousiast over deze mogelijkheid.

Heb laatst de achterbollen gedaan, gewoon veercilinders gedemonteerd, leidingen en haarspeldveren gingen gelukkig goed los.
De bol opgespannen in een eigenbouw bollensleutel, geschikt voor zowel de deelbare als de gelaste bol, en dan in de bankschroef.
En met beleid een pijpentang op de veercilinder, zaten goed vast maar kwamen gewoon los.
Demontage van de veercilinders geeft je meteen de mogelijkheid om het subframe ter plekke te reinigen en te conserveren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 11 september 2012 11:29 PM
  [ # 42 ]
F.SvM schreef:

Kun als nog de luchthamer van la Leo gebruiken Laughing

Ja. Wel deze gebruiken dan:

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 11:31 PM
  [ # 43 ]

Ze hebben bij ons hele zachte lucht

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 12 september 2012 07:46 AM
  [ # 44 ]

Laughing

Groetjes Harry

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 15 september 2012 11:25 PM
  [ # 45 ]

Als ik de reacties bekijk kan het dus alle kanten op, van eenvoudig op een paar bokjes met een stukje karton een hamer en een beitel, tot gehele uitbouw van de veercilinder en demontage van vastgeroeste wartels.Heb helaas nog geen tijd gehad om er aan te beginnen ivm met werk en andere verplichtingen.Misschien dat ik de Dame eerst maar laat keuren en is de achtervering geen afkeurpunt.Als ik zie wat hier voor verlaagde en strak afgeveerde auto’s voorbij komen dan valt de vering van mijn auto nog onder de comfortabele soort volgens mij,weet alleen niet wat de keurings eisen hiervoor zijn.Kan dan later op mijn gemak aan de slag gaan en er weer een comfortabele zweefmachine van maken.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook