4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
CX Athena restauratie of toch niet
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 22 september 2012 01:42 AM
  [ # 46 ]

Vandaag de auto op de brug kunnen zetten en aan de achterbollen begonnen.
Voorzien van de nodige tips over hoe en wat te doen, de nieuwe bollen kunnen plaatsen.Was niet echt een heel moeilijke klus maar was toch wel heel blij met alle raad en advies,daar had ik zelf niet zomaar aan uit gekomen zelfs niet met het werkplaats handboek van Olving in de buurt waar dit overigens niet zo eenvoudig in beschreven staat.
Al met al, met een paar extra handen, welke echt wel nodig waren om de veercilinder vast te houden de oude bollen los kunnen slaan en vervolgens door een paar nieuwe te vervangen.
Nu nog een afspraak maken voor de APK keuring, hopelijk geeft deze niet al te veel problemen.Dan kan ik aan het plaatwerk en de laklaag beginnen zodat deze Dame er weer als nieuw (1981) uit komt te zien.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 29 september 2012 12:56 AM
  [ # 47 ]

De Dame vandaag APK laten keuren,op een stukje laswerk na geheel in orde.Dat moet dus hersteld worden. Komt wel goed.
Dan heeft de auto weer een geldige keuring voor twee jaar en kan er aan de buitenzijde van de auto worden gewerkt zodat ze er ook weer als nieuw uitziet.Eerdere problemen met koppakking zijn opgelost en de auto heeft gelijk een grote beurt gehad incl.distributie, filters e.d.
Topic titel kan dus worden aangepast in CX Athena restauratie; want dat is zeker de moeite waard.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 05 oktober 2012 12:15 AM
  [ # 48 ]

Dame vandaag inderdaad weer APK goedgekeurd. Dus weer een geldige keuring voor de komende twee jaar.
Inmiddels zelf al heel wat uurtjes aan de auto gewerkt en snap steeds meer van de Citroen techniek.
Wat mij echter nog niet geheel duidelijk is: hoe de rij hoogte van de auto gesteld kan worden.
Heb de bediening van de keuzehandel gevolgd onder de auto.Naar voren loopt deze via een ” zeg maar tupperware ” doos. Moet ik deze plastic doos openen om de hoogte te regelen of moet ik het hogerop zoeken tegen het schutbord.Aan de achterzijde zie ik in het geheel geen mogelijkheid om iets te veranderen in de hoogte stelling.Wie kan het eenvoudig uitleggen,de beschrijving in handleiding van Olving maakt mij niet echt wijzer!

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 oktober 2012 12:38 AM
  [ # 49 ]

Er lopen twee stangen van links naar rechts eentje voor en eentje achter.
Hierop zit een mechaniek geklemd die de hoogte regelaars bedient.
Door de klembus om de stang los te draaien kun je hem om de stang draaien.
En zo stel je dat af.

Let wel op dat de auto zo ook naar beneden kan, en ga er dus niet onder liggen!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 oktober 2012 12:40 AM
  [ # 50 ]

Die stangen worden aangeduid als “stabilisatorstang”. Even ter aanvulling.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 05 oktober 2012 12:44 AM
  [ # 51 ]

De stangen die je noemt lopen dus voor en achter over het subframe zeg maar, tussen de wielen neem ik aan

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 oktober 2012 12:47 AM
  [ # 52 ]

yep

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 05 oktober 2012 12:59 AM
  [ # 53 ]

Begrijp uit jullie reacties dat voor en achter appart is af te regelen.Dus gewoon met een meetlat de hoogte meten op de aan gegeven punten en de hoogte regelaar op de ” stabilisator “stang lossen verdraaien en weer vastzetten? als de juiste hoogte is bereikt?

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 oktober 2012 01:02 AM
  [ # 54 ]

Zo is het

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 oktober 2012 01:03 AM
  [ # 55 ]

en zoals hier boven al genoemd werd.

doe dit op een brug

en niet op de stoep of garage met weet ik het wat.
succes vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 05 oktober 2012 01:40 AM
  [ # 56 ]

Dat het op een vier kollomsbrug moet gebeuren dat had ik uit eerdere berichten al wel begrepen maar toch bedankt voor de bezorgdheid. Ik zou de eerste niet zijn die zo beklemd raakt of wordt opgesloten in een smeerput.Heb daar al wat verhalen van gehoord.
Heb wel een twee kolloms brug tot mijn beschikking waar ik tot nu toe al mijn werkzaamheden op heb verricht maar moet voor deze klus toch maar even terug naar de keurmeester welke meerdere bruggen heeft of naar mijn werkgever welke een autobus smeerput heeft waar de eerste meters smaller van zijn gemaakt om auto’s/ buurtbussen op te kunnen plaatsen.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 oktober 2012 01:42 AM
  [ # 57 ]

succes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 januari 2013 09:26 PM
  [ # 58 ]

Al weer heel wat probleemloze kilometers afgelegd, maar nu begon het vuurwerk voor nieuwjaar toch wel iets te vroeg. De Dame welke ik regelmatig start voordat een normaal mens tot leven komt,en dat is dus om plus/minus 05.00 in de morgen wilde niet echt meewerken en ging echt stotterend op pad.Mijn vermoeden was wat ik noem lekkende bougie kabels. Dat bleek dus te kloppen toen ik de motorkap open maakte was er een waar spectakel aan vonken te zien .
Inmiddels een nieuwe set kabels gemonteerd,en de motor loopt weer als het bekende zonnetje.
Tot zo ver alles goed. Wat er echter ook verscheen bij het wisselen van de bobine kabel naar de verdelerkap was een gewoon stroomdraadje welke als een soort wokkel of spoeldraadje om de bobine kabel was gedraaid.
Deze heb ik op de volgens mij op de zelfde wijze weer terug gezet/gedraaid.Zoals al eerder vermeld motor loopt goed alleen de economie meter in de lunule geeft alleen nog maar “ROOD ” aan.Weet niet of één en ander met elkaar te maken heeft maar je zou het wel denken.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2013 09:40 PM
  [ # 59 ]

Econoscope wordt niet bestuurd vanaf de bobinekabels, maar met een vacuumdoosje dat ergens achter je expansievat tegen het schutbord zit. Zit een stekker op en loopt een zwart slangetje naartoe. Wellicht is dit losgegaan, of juist verstopt? Of stekker los?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 januari 2013 09:54 PM
  [ # 60 ]

Dat zou zo maar kunnen,vond inderdaad een losse vacuumslang deze heb ik op “gevoel” terug gestoken onder de plastic inlaat buis daar zat een leeg tuitje, moet bij daglicht maar kijken waar deze dus eigenlijk op hoort te zitten.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook