Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die inbrandingssporen zijn niet het ergste. Erger is wat je niet ziet: De microscopische scheurtjes waar vocht in kruipt en dus geleiding ontstaat: Weg vonk.
Als je in het aardedonker de motor laat lopen kan je ze soms zien.
Maar ja, aardedonker is bijna niet meer te vinden, vandaag.
Ik had vroeger een mooi, recht polderweggetje in de buurt. Daar richtte ik altijd de meedraaiende verstralers van mijn DS uit. Voor ik dat deed: altijd even kijken met alle lampen uit of ik ook lekstroompjes zag. Vaker dan je denkt!
Ik zou die kappen niet weglaten, juist ter voorkoming van vocht op die plek.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Oké, dan herplaats ik ze. Tegenwerping: die zwarte plastic kap (met boven- en onderdeel) dicht echter niet luchtdicht af, dus er kan vocht in komen en als het er eenmaal zit, zal het niet snel verdampen.
Kijk, van mooi nieuw spul word je vrolijk. In het verleden heb ik problemen gehad doordat er water stond in het onderste deel van de behuizing. Waar het vandaan kwam weet ik nog steeds niet, omdat de auto altijd onder een carport staat. Misschien is het opgehoopte condens geweest. Anyway, ik heb nu op het laagste punt vier gaatjes geboord. Morgen de boel monteren en dan de auto flink aan de tand voelen. Zou er dan eindelijk een einde aan dit draadje komen? Wat moet ik dan met mijn leven?
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Een andere interessante maar niet al te betrouwbare Citroën kopen en daar een draadje over beginnen? Een SM of zo?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Rougefurio schreef:Zou er dan eindelijk een einde aan dit draadje komen? Wat moet ik dan met mijn leven?
Tja, Kees. Dat zou dan echt heelemaaal je eigen schuld zijn. Moet je maar geen gaatjes boren zodat het condensvocht weg kan.
Toch hoop ik van harte voor je dat dit draadje gaat verstoffen.
Wim,
Disciplus Simplex
Ruim een week heb ik de XM nu als dagelijkse auto gebruikt en ik heb geen problemen meer ondervonden. De nieuwe verdeelkap en rotor hebben dus prima geholpen. Kennelijk is de leeftijd van zo’n kap (zes jaar) belangrijker dan het aantal gereden kilometers (30.000). Veel stilstaan (buiten) zal wellicht een rol gespeeld hebben.
Ik ga de beheerder niet vragen een slotje op dit topic te doen, want dat lijkt me de goden verzoeken. Wel hoop ik het draadje nu te kunnen laten verstoffen. Tot over vier of vijf jaar!