Totaal aantal Berichten: 44
- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Beste citrofielen,
Heeft iemand wat raad om blokken te vervangen op de achteras?
De remmen moeten na montage gekalibreert worden met pc(waar lexia software opstaat,die inmiddels besteld is)
Bij mijn auto zit er aan de binnenkant van de remblokhouder aan de onderste bout een klein rond potje met een groen plastic rond dekseltje(met torx vijs onder).Iemand een idee wat dit is.(zie 2 foto’s)
mvg
bart
Heb ondertussen de remblokken vervangen en ze gekalibreerd dmv lexia.
Thanks
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Omdat ik ook mijn achterrem blokken wil vervangen heb ik zojuist contact gehad met de dealer en net gedaan of ik een garage ben en de remblokken vervangen heb, maar niet wist dat de computer gereset moest worden.
Volgens de dealer hier in Venlo hoeft dit dus helemaal niet.
Ik ga ze zaterdag vervangen en zie dan wel weer.
Zojuist met een 2e dealer contact gehad en zij geven aan dat je officiëel volgens het boekje de handrem moet laten resetten, maar dat je dit in de praktijk eigenlijk niet hoeft.
Ik doe het niet totdat ik merk dat er iets mis is!
Totaal aantal Berichten: 220
- ID/DS Dspecial
Is ook nergens voor nodig heb ik ook niet gedaan bij de C4GP.
En wat betreft die dingen met die groene dingen zijn soort dempertjes volgens mij!
Maar zeker weten doe ik het oook niet hoor!
Greetz Martijn
Afgelopen zaterdag de achter remblokken vervangen en de Handrem werkt gewoon zonder problemen!
Foto’s volgen.
Groeten!
Hier zijn de foto’s van het plaatsen van nieuwe remblokken achter bij een citroen C4 grand picasso (2008) met automatische handrem:
- Eerst de handrem uitschakelen door de de auto op contact te zetten, de voetrem in te trappen en de handrem knop in te drukken. De handrem is nu eraf en hij geeft dit in het display aan.
- Auto in de 1e versnelling zetten en blokken voor/achter de voorwielen leggen om wegrollen te voorkomen
- Wielenbouten losdraaien (niet eruit draaien!)
- De auto opkrikken en assteunen plaatsen; ik heb de auto onder de trekhaak opgekrikt en heir ook een assteun onder geplaatst
- Wielen verwijderen
- Bovenste boutjen en potje (onderzijde) van zwevende remklauw verwijderen met een 13mm steeksleutel:
Eventueel een 19mm steeksleutel de “moer” (bij het rubbertje)tegenhouden.
Het potje heeft verder geen werking en kan dus gewoon losgedraaid worden.
-Kemklauw verwijderen. Dit kan moeilijk aan als de remschijf ingesleten is. Als je aan de klauw trekt druk je de zuiger iets in en kun je de remklauw verwijderen.
De blokken blijven zitten tussen de vasteklauw.
- De remzuiger moet nu ingedraaid en ingedrukt worden:
Dit kan met een spitstang, maar waarschijnlijk heb je meer drukkracht nodig en zul het met een lijmklem
of zoiets moeten doen:
Er bestaan speciale tools hiervoor die je in de handle kan krijgen.
- De zuiger kun je ook met een waterpomp tang draaien; ben voorzichtig en beschadig de rubber niet!
- De zuiger draaide bij mij aan de passagierskant rechtsom en bij de andere kant linsom naar binnen.
- Hou het vloeistof niveau van je remvloeistof in de gaten en laat iets eruit lopen indien nodig (let op dat geen remvloeistof op je lak komt!)
- Alles schoon maken en glijvlakken van kopervet voorzien, nieuwe blokken monteren en alles weer in om gekeerde volgorde monteren (behalve de zuigers; deze komen vanzelf naar buiten als je het rempedaal gebruikt!)
- Zorg dat je de eerste keer voorzichtig de remmen uitprobeert en rem ze rustig “in”
Inleren van de handrem was bij mij dus helemaal niet nodog!
De bovenstaande omschrijving is van hoe ik de remblokken vervangen heb en dus geen garantie dat het bou jou wel goed gaat! Ik neem geen verantwoordelijkheid op me als er iets misgaat!